haho61

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overgang

MIjn schoonmoeder van 90 woont in verzoringstehuis en kijkt noodgedwongen veel tv vanaf bed (ziggo, analoog). Nu heeft zij ook brief gehad dat analoog signaal gaat veranderen naar digitaal. Haar tv is waarschijnlijk niet geschikt hiervoor. Moet zij nu, omdat Ziggo het signaal verandert, nieuwe tv aanschaffen voor laatste maanden, jaren ????

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

https://community.ziggo.nl/van-analoog-naar-digitaal-257/analoge-tv-gaat-uit-en-iedereen-gaat-over-n...

 

En als ik analoge tv kijk?
Heb je een tv in huis die niet digitaal proof is? Dan heb je straks dus ineens geen beeld meer. Hier hebben we natuurlijk ook over nagedacht.

Was je voor 1 juli 2018 al Ziggo klant? Dan kun je de Digitale Ontvanger aanschaffen. Deze ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Ben je na 1 juli 2018 Ziggo klant geworden? Dan kun je een extra mediabox in bruikleen bij ons afnemen, het tv toestel vervangen of een andere geschikte DVB-C mediabox los aanschaffen (zonder smartcard).

Maar wat kost de Digitale Ontvanger dan?
Kom je in aanmerking voor een Digitale Ontvanger, ontvang je de eerste gratis van ons in bruikleen. Heb je er meer nodig, dan vragen we een eenmalige bijdrage van €29,95 per stuk.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

https://community.ziggo.nl/van-analoog-naar-digitaal-257/analoge-tv-gaat-uit-en-iedereen-gaat-over-n...

 

En als ik analoge tv kijk?
Heb je een tv in huis die niet digitaal proof is? Dan heb je straks dus ineens geen beeld meer. Hier hebben we natuurlijk ook over nagedacht.

Was je voor 1 juli 2018 al Ziggo klant? Dan kun je de Digitale Ontvanger aanschaffen. Deze ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Ben je na 1 juli 2018 Ziggo klant geworden? Dan kun je een extra mediabox in bruikleen bij ons afnemen, het tv toestel vervangen of een andere geschikte DVB-C mediabox los aanschaffen (zonder smartcard).

Maar wat kost de Digitale Ontvanger dan?
Kom je in aanmerking voor een Digitale Ontvanger, ontvang je de eerste gratis van ons in bruikleen. Heb je er meer nodig, dan vragen we een eenmalige bijdrage van €29,95 per stuk.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Nee, dat is niet nodig. Kijk hier voor meer informatie

edit: @Steefb was net iets sneller 

haho61
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OK, hoe vraag ik zo'n digitale ontvanger dan aan voor haar?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dat staat allemaal in de door @Steefb en mij aangeven link.

haho61
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, daarin staat dat je met laptop op schoot voor de tv een stappenplan moet doorlopen. Zoals gezegd, het is voor mijn 90 jarige schoonmoeder in verzorgingstehuis die geen internet heeft. Dus hoe zou ik dit moeten doen?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Er bestaan ook telefoons.

haho61
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jan F, ik weet niet of het de bedoeling is van deze community om mensen die geen “super expert” zijn zoals jij af te zeiken met hun blijkbaar mindere kennis. Ik geef alleen aan wat ik lees op de door jou aangegeven link, en daarin wordt niet gesproken dat je deze stappen ook telefonisch kunt doorlopen. Dus hartelijk dank voor deze subtiele en vriendelijke manier van attenderen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@haho61 Misschien was ik wat kort door de bocht. Maar als u met de gegevens van uw schoonmoeder een Ziggo account aan maakt kunt via dat account de procedure doorlopen. Overigens vraag ik me af of het niet beter is een gecoördineerde actie door het verpleeghuis te organiseren. Uw schoonmoeder zal niet de enige zijn die een kastje nodig heeft.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
haho61 wrote:

Beste Jan F, ik weet niet of het de bedoeling is van deze community om mensen die geen “super expert” zijn zoals jij af te zeiken met hun blijkbaar mindere kennis. Ik geef alleen aan wat ik lees op de door jou aangegeven link, en daarin wordt niet gesproken dat je deze stappen ook telefonisch kunt doorlopen. Dus hartelijk dank voor deze subtiele en vriendelijke manier van attenderen.

Een telefoon heeft meestal ook 4G. @Jan F. Heeft alleen gezegd er bestaan ook telefoons, ipv je aangevallen te voelen en aannames te doen dat je moet bellen. 

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@haho61 Woont je moeder toevallig in de Leidse regio of de Duin- en Bollenstreek? Zo ja, om welk verzorgingshuis gaat het? En wat voor televisie heeft je moeder nu (merk en type)?

Ziggo gaat in ieder geval contact opnemen met de verzorgingshuizen in deze regio's, met het oog op het uitschakelen van het analoge tv-signaal per 29 september.

Piet.

haho61
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, is verzorgingshuis in Amersfoort. Maar goed te horen dat Ziggo ook contact met deze tehuizen gaat opnemen.

haho61
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

@haho61 Misschien was ik wat kort door de bocht. Maar als u met de gegevens van uw schoonmoeder een Ziggo account aan maakt kunt via dat account de procedure doorlopen. Overigens vraag ik me af of het niet beter is een gecoördineerde actie door het verpleeghuis te organiseren. Uw schoonmoeder zal niet de enige zijn die een kastje nodig heeft.

 

OK Jan , geen probleem. Goede suggestie om contact ook met verzorgingstehuis op te nemen.

Uitgelicht topic