PietjePak

Level 6
  • 103Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Opnemen van tv met dvd recorder.

Ik heb digitale kabel tv van Ziggo. dus ZONDER decoder. Nu er alleen nog digitaal wordt uitgezonden kan ik niet meer opnemen met mijn Philips recorder. 

Ik denk aan een bypass met 2 coax splitters en een omvormer van digitaal naar analoog voor de recoroer. De mindere kwaliteit van de opnames neem ik dan voor lief. 

Weet iemand hier iets meer van?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

“Ik denk aan een bypass met 2 coax splitters en een omvormer van digitaal naar analoog voor de recorder.”

Dat gaat niet makkelijk lukken, want dan zou je voor iedere digitale zender een aparte omvormer naar een analoge frequentie en analoge versterker moeten hebben om het digitale signaal analoog op verschillende frequenties op een coax kabel te zetten.

 

@Be rt Gewoon een Humax 5200c aanschaffen is natuurlijk ook veel eenvoudiger. Heb je geen decoder, dan koop je er een, of maakt een geheel andere keuze, maar dat word doorgaans duurder. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

“Ik denk aan een bypass met 2 coax splitters en een omvormer van digitaal naar analoog voor de recorder.”

Dat gaat niet makkelijk lukken, want dan zou je voor iedere digitale zender een aparte omvormer naar een analoge frequentie en analoge versterker moeten hebben om het digitale signaal analoog op verschillende frequenties op een coax kabel te zetten.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Daarom staat bij mij op zolder nog steeds mijn Windows mediacenter met 2 anysee decoders en ziggo smartcards. Ik kan daarmee zelf bepalen wat ik wil opnemen en of doorspoelen.

PietjePak
Topicstarter
Level 6
  • 103Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

 

PietjePak
Topicstarter
Level 6
  • 103Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Hallo

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik heb in het andere topic, en via PM, waar @PietjePak me eerder al benaderde, gereageerd, maar deze gelooft mij helaas niet. De Humax zou aangesloten moeten worden op een decoder, en dat is geenszins het geval, en er zou een duurder abonnement nodig zijn voor de Humax wat ook niet zo is. En als ik daarmee geen voet aan de grond krijg houd het op. 

https://community.ziggo.nl/van-analoog-naar-digitaal-257/opnemen-met-dvd-recorder-lukt-niet-meer-532...

 

Er lopen nu dus 2 topics en een PM over een en hetzelfde onderwerp. Niet heel handig. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik raak trouwens een beetje moegestreden van het steeds weer mezelf te moeten bewijzen. Ik ga dus, als het me lukt, eerder afhaken als ik toch alleen maar tegen de bierkaai vecht. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

“Ik denk aan een bypass met 2 coax splitters en een omvormer van digitaal naar analoog voor de recorder.”

Dat gaat niet makkelijk lukken, want dan zou je voor iedere digitale zender een aparte omvormer naar een analoge frequentie en analoge versterker moeten hebben om het digitale signaal analoog op verschillende frequenties op een coax kabel te zetten.

 

@Be rt Gewoon een Humax 5200c aanschaffen is natuurlijk ook veel eenvoudiger. Heb je geen decoder, dan koop je er een, of maakt een geheel andere keuze, maar dat word doorgaans duurder. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@PietjePak het volgende: heb div topics die je hebt aangemaakt gelezen. Ook de uitleg van @Willem-A . Wat Willem zegt klopt! Een Humax is een decoder. Deze geeft het digital signaal door. De Humax is ook ZEER geschikt voor de vrije zenders. Je sluit ( even bv de 5200 heeft een opname mogelijk heid) deze aan op de coax en verbind deze via hdmi of scart  kabel op tv. Nu moet je wel nog zenders zoeken met code 474000 /4444  ( UPC gebied kan afwijken. ) je zult dan zien dat je de zenders die je nu al hebt gewoon kan ontvangen. Zelfs meer!!!.  2e hands zijn deze niet eens zo duur.

 

Wil je toch de recorder gebruiken kan je bv gaan voor een 5500. En deze aansluiten op tv zowel op de recorder. Alleen wel beperkt.. zie bijzonderheden in het topic/link die @Willem-A heeft aangemaakt. Dus nogmaals een Humax is gewoon een mediabox.. om digitaal te kunnen kijken! En vandaar uit deze aan te sluiten op tv en of decoder. Maar om het eenvoudig en makkelijk te houden  en opname gemak, zou ik ook gaan voor een 5200. ( 2e hands) voor de vrije zenders heb je geen extra abonnement nodig en ook  smartcard is dan niet nodig. 

 

Ik hoop dat nu ea duidelijk is.. 

 

 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
PietjePak wrote:

Hallo

Dat gaat niet werken @PietjePak 

Je vergeet helemaal een vertaler van digitaal signaal naar analoog signaal.

En laat de makkelijkste en de goedkoopste vertaler van digitaal signaal naar analoog signaal nou net een Humax mediabox zijn.

TOP idee van @Willem-A en @robbo 

PietjePak
Topicstarter
Level 6
  • 103Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. In eerste instantie wel aan gedacht en wilde ik hem na de antenne zetten, maar dan heb ik ook op de tv matige kwaliteit. Dan moet 'ie dus na de eerste splitter en voor de dvd. Zou dat werken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@PietjePak Heb je al een vertaler op het oog om het digitale signaal te vertalen naar analoog?

Anders snapt je DVD het binnenkomende signaal niet, die kent alleen analoog en geen digitaal.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@PietjePak Wil je toch de recorder blijven gebruiken hoef je alleen de decoder op de coax aan te sluiten. Verder verbind je volgens uitleg die @Willem-A heeft gedaan via hdmi of scart de recorder. 

Maar eerlijkheidhalve een recorder heeft zijn tijd nu wel gehad. Ik blijf zeggen koop een 2e hands Humax 5200. Deze vervangt dan de recorder . En is ook ZEER makkelijk in gebruik. Opnemen via tv gids. Live pauzeren . Programma opnemen en een andere zender kijken . Wat niet meer mogelijk is als je van de recorder gebruik blijft maken. ( zap gedrag wordt dan ook opgenomen. Dus zeer zeer beperkt.. 

 

@PietjePak Neem gewoon dus een Humax 5200 en nogmaals deze kan gewoon ingezet worden voor de vrije zenders en zonder extra abo. Alleen zenders zoeken doen wat ik al aangegeven heb met 47400 en 4444. Nogmaals in UPC gebied kan deze sidd verschillen . Dus neem van ons aan: ga voor het gemak en ga voor een Humax en dat is ECHT MOGELIJK! Gr Rob

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Toch lastig nu er 2 topics lopen. De andere maar sluiten dan? 

@PietjePak laten we het nu ook allemaal maar hier afhandelen, en niet meer via PM en/of mail. Anders lopen er straks 4 items over hetzelfde onderwerp en raak zelfs ik de weg kwijt. Je weet nu wat je te doen staat, en je kan je die 250 euro van die weddenschap elders besparen. Dat kun je dan steken in betere kabels etc. al kun je zelfs die, tot een lengte van 5 meter, gratis krijgen van Ziggo. En maak even en een foto van het AOP (Aansluiting Ziggo). Als dat een oude is, moet deze wellicht ook worden vervangen. Een digitaal signaal verlangt een betere installatie. Maar ook dat AOP is gratis. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@PietjePak kijk ook hier eens. dan zie je dat ook deze persoon een Humax gebruikt zonder abonnement, maar er is meer te lezen:

https://community.ziggo.nl/van-analoog-naar-digitaal-257/wat-moet-ik-doen-om-na-de-25e-nog-op-dvd-te...

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @PietjePak. Ik sluit de andere topics. Een recorder die digitaal beeld analoog opneemt is niet meer in moderne installaties te integreren. Met digitale omzetters (die je elke keer handmatig op het op te nemen kanaal moet zetten) en meer splitters zou het in theorie kunnen maar het kwaliteit verlies en ontbreken van gemak betekend 1 ding: Je hebt een digitaal naar digitale recorder nodig, iedereen adviseert je dit en de juiste modellen zijn al genoemd. We lezen graag dat je dit advies overneemt 🙂

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nu is het andere topic dicht, maar @PietjePak ging nou juist dáár verder @Anne H Ziggo … Dat maakt het er niet echt eenvoudiger op. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Opgelost!

@PietjePak heeft me gebeld, en me ondanks de valse start  netjes te woord gestaan en bedankt voor de hulp. Zijn 5200c werkt prima en hij weet me te vinden als dat nog nodig is. 

@PietjePak zo zie je maar, je kon je heel eenvoudig 250 Euro besparen en ook een heel prettige samenwerking bewerkstelligen. Zo zie ik het graag! Pluim! 

Mvg. Willem

Uitgelicht topic