Beantwoord

Mijn analoge TV heeft géén MDI of Scart aansluiting!!

• 24 april 2019
  • 74 reacties
  • 4176 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

74 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Lycke Ziggo schreef:

"Zaken persoonlijk komen installeren doe ik niet, hoor. Daarvoor krijg ik niet genoeg betaald 😉.

Wie zegt dat? Je bent er nog niet geweest...
Nou ja om het even serieus te houden na 5 uur;
Om in de keuken en slaapkamer en in de woonkamer digitaal te gaan moet het signaal in 3en gesplitst worden.
Moet ik dan een 1 in 3 splitter kopen?
Reputatie 7
Badge +19
Maar inderdaad is het een erg interessant, maar bijna niet meer te volgen topic geworden. Maar in het kort @Lycke Ziggo , TS had dus geen geschikte Tv. Nu wel, maar nu is het beeld slecht. Dat is het dus heel kort samengevat eigenlijk wel... 😉

Snap je? 😁
Reputatie 7
Badge +19
Nou ja om het even serieus te houden na 5 uur;
Om in de keuken en slaapkamer in in de woonkamer digitaal te gaan moet het signaal in 3en gesplist worden.
Moet ik dan een 1 in 3 splitter kopen?

Je kan bij Ziggo een geschikte versterker kopen. Vaak met meerdere uitgangen waarbij de langste kabel op de uitgang komt die het meest versterkt, de kortste op die dat het minst doet etc. Maar vraag is ook nog of de kabel recent zijn. Kost geld, maar wellicht is het handig het anders door Ziggo te laten doen?
Reputatie 7
Badge +19
Dat is geld. Maar als je het goed doet kun je wel weer heel lang vooruit. Maar op een dergelijke versterker of multitap zijn de aansluitingen doorgaans female.

En het is niet alleen Ziggo waarbij je naar digitaal moet hoor. Caiway ging het al een tijd terug voor. Delta doet het ook, en uiteindelijk zal analoog helemaal gaan verdwijnen. Zo werkt het nou eenmaal. Wees blij dat dit er al een tijd is geweest, want tegenwoordig gaat alles als een raket. Mij ook vaak te snel...
Hm, ik zie op straat de mooiste meisjes met gaten in hun broek..
En die Aristona is PRIMA!
Meteen aan, en zapt in 0,01 seconde naar het volgende kanaal.
En die digitale Philips doet daar 3 seconden over; traaaag.
Ik denk dat Ziggo mij laat zakken.
Sorry Han, ik ben niet accuraat.
@jakkerma
Geeft niks. Ik ook niet. Vriidag schreef je:
@ hanh, ik wacht wel op de moderator, zodat mijn hartkloppingen en slapeloze nachten kunnen stoppen, en de hoeveelheid €€€ beperkt kunnen worden..

Daar had ik meteen op moeten reageren.
Dwz toen al een alert moeten geven. En:
Beste jongen, hartkloppingen en slapeloze nachten zijn dit niet waard! het komt nl goed.
Han
Reputatie 7
Badge +17
Of je kijkt op Marktplaats waar FRA versterkers soms voor een tiente (of 2) worden aangeboden. Versterkers zijn 4 weg, digitaal geschikt, geschikt voor interaktief en ook verschillende versterking per uitgang.
Je hebt ook nog installatie garantie als je een nieuw apparaat in huis hebt.
Mogelijk kan dan een Ziggo monteur nog iets voor betekenen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie
Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiegarantie.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur
Tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing.
Alweer gedwongen geld betalen voor Ziggo..
De gratis TV's zijn altijd breder, passen niet.
Of ik moet ze van 100km ophalen.
Zou dit misschien iets zijn, als ik dan toch moet bloeden?

code:
https://www.aliexpress.com/item/Television-System-TV-Signal-Standard-Audio-Video-Signal-Converter-AV-To-RF-Modulator-TV-220V-EU/32813151424.html?spm=2114.search0104.3.6.fe9a4432FAeaHg&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536,searchweb201603_50,ppcSwitch_0&algo_expid=fc28002c-02a4-4ac9-b502-69f2068fa267-0&algo_pvid=fc28002c-02a4-4ac9-b502-69f2068fa267&transAbTest=ae803_5
Lang verhaal kort.
Je installatie moet worden opgeschoond.

• Op AOP 2 weg Splitter; die hebt is ok
  • 1 Split naar ConnectBox, andere naar goede Coax versterker
  • TV-kabels aan Coax versterker; vrije poorten afdoppen
Goede versterkers.
  • https://www.allekabels.nl/technetix-tratec/7085/2292570/technetix-fra-752x-s.html
  • https://www.klusspullen.nl/a/383375/antenne/antenneversterker/hirschmann-hmv41-antenneversterker-(shop)
Ziggo levert zo te zien geen versterker via de Site, maar een monteur zal ongetwijfeld een goede bij zich hebben.

Of je kabels niet in orde zouden zijn, kan ik niet overzien. Zelf heb ik Coax uit het jaar 0 en dat werkt nog prima.

Omdat je nog installatiegarantie hebt op de Humax, moet er een dealtje te maken zijn met Ziggo dat de hele boel voor een zacht prijsje in orde kan worden gemaakt. Die deal kan ik niet voor je maken.
Je kunt het ook deels of helemaal zelf gaan doen. Aan jou de keuze.

Mocht je iets willen met een monteur dan kunnen we bekijken of een Ziggo Moderator je hierbij terzijde kan staan.
Die komt hier langs. Dat is ff wachten.
Je kunt ook een ander kanaal gebruiken om een afspraak te maken: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Want vind je ervan? Laat weten of je op een Mod wilt wachten. Dan kan er een extra alert worden gegeven aan het Team.

Gr Han

Noot. dit bericht was eerder al beschikbaar maar ging ineens verloren.
Niks moderatie of zo. Zomaar weg.
Grrrr. Had het rechtstreeks ingetikt. Stom.
@hanh Ik had je vorige ook al gelezen en zag nu dat er een nieuw bericht was, vet gedrukt in de recent lijst, maar dat was nu je huidige.
Hier ook al veel wat moderators na moeten kijken, maar als ik dat zie, dan kopieer ik de tekst al en plaats het in 2 blokken. Grrrrrrr.
Reputatie 3
Badge +2
Een computermonitor met HDMI aansluiting zou ook kunnen voldoen.
Reputatie 7
Badge +19
Tja, in sommige gevallen pakt het allemaal niet zo gunstig uit, maar dergelijke Tv's zie je ook niet al te veel meer. Kijk anders eens op marktplaats naar een kleine flatscreen @jakkerma . Deze zijn er vaak al voor zeer redelijke prijzen. Nog niet leuk, ik begrijp het, maar soms heb je nou eenmaal niet veel keuze.
Reputatie 7
Badge +19
Alweer gedwongen geld betalen voor Ziggo..
De gratis TV's zijn altijd breder, passen niet.
Of ik moet ze van 100km ophalen.

Tja, zo kun je bezig blijven. Het gaat echt niet alleen om Ziggo. Eerder heeft Caiway het analoge signaal al stopgezet, en Delta doet datzelfde. Je kan ook niet verwachten dat alles eeuwig blijft bestaan. Het leven kost nou eenmaal geld. Sommige dingen gaan tegenwoordig wel erg snel, maar het analoge signaal is er al zeer lang en dus niet z gek dat dit eens verdwijnt.

En er bestaat ook nog iets als verzenden...
Weer een tijdje uit de lucht maar wel bezig geweest.
Lycke belde; die was kort van stof en stuurde een monteur.
Die was óók kort van stof: rare aansluitmethode, verkeerde coax kabels, antieke versterker.
Versterker er tussen uit gehaald, ik had nog een splitter liggen uit de vorige Ziggo doos.
Het beeld werd iets beter, maar boven was het helemaal nix..

Monteur: een geschikte versterker met installatie kost ongeveer 75 euro, dat doe ik dus niet.
De monteur was na een kwartiertje weer weg.
Op mijn vraag nog: krijg je nu op zaterdag 150%?
Antwoord: nee meneer ik ben ZZPer....

Dus ben ik maar op de fiets gestapt, naar de Karwei en
daar 20 meter (Ziggo goedgekeurde) 5C-FB coax kabel gehaald; €27,- aub.
Viel nog mee, ik zag dat het nu een verkoperde ijzeren kern is ipv vol koper.

En een hele dag bezig geweest met oude kabels (merkloos, 3C-2V, RG59 en RG-6U) eruit te trekken en de nieuwe 5C-FB coax kabel te installeren, alle 20 meter is gebruikt.
Alle coax stekers zijn van metaal, waren ze al.

In de vorige en in de nieuwe Ziggo doos zaten nog allerlei aansluitkabels, splitters en verloopjes.
Daarmee heb ik een nieuwe aansluitconfiguratie gemaakt:
Van de POA naar een Braun splitter,
die voedt het Compal modem, en een 2e splitter.
Die voedt de Philips TV binnen en een derde splitter.
Die voedt de TV met een Humax 5500C met SCART in de keuken
en de nieuwe TV met een Humax 5300G met HDMI boven.

Overal heb ik nu kanaal 14 met 46 tot 30% signaalsterkte, 90 tot 100% kwaliteit en BER[E6] van 0 tot 200.

Ik hoop dat de zaak nu blijft draaien en mij verdere zorgen en moeite en geld bespaard blijven!

Welke zenders blijven nu als eind mei de analoge uitzendingen stoppen??
Want in de luxe Philips TV binnen zit een Ziggo kaart, maar in de Humaxen 5500C en 5300G niet??

Ik zie dat de tarieven weer omhoog gaan... Tja.
Zelfs op zondag laat het mij niet los.
Boven bij de nieuwe TV heb ik het Humax 5500C boxje aangesloten en geprobeerd:

Ziet er niet goed uit.
Beneden in de keuken heb ik een Humax 5300G op de analoge TV met SCART aangesloten.
Die Humax had ik nog onder het bed liggen in de originele verpakking.
Je vergeet wel eens wat als je 73 bent..
Resultaat is niet zo best:

En nu maar wachten op de moderator, of zal ik Ziggo maar gaan bellen??
Ik heb het Moderatoren Team een alert gegeven.
Je schreef:
En zoals opgemerkt door hanh, alle oude coaxkabels zullen wel vernieuwd moeten worden.

Dat heb ik niet opgemerkt.
Ik schreef:
Of je kabels niet in orde zouden zijn, kan ik niet overzien. Zelf heb ik Coax uit het jaar 0 en dat werkt nog prima.
Sorry Han, ik ben niet accuraat.
Reputatie 7
Badge +19
@jakkerma schreef:

"Viel nog mee, ik zag dat het nu een verkoperde ijzeren kern is ipv vol koper".

ijzer word niet gebruikt hoor... Dan is het gewoon vertint. Het zou niet best zijn als men kabels gaat gebruiken met een ijzeren kern...

Maar verder kan ik er ook kort over zijn: dit is niet in orde. De 30% sterkte op de Humax kan nog, maar je geeft zelf al aan dat de kwaliteit geen 100% is (is dat overigens uitgelezen bij de 5500c?) deze geeft nl. niet altijd de volle 100% aan, terwijl het beeld wel in orde is. Maar dat laatste kan niet goed gaan. je geeft nl. ook aan een oplopende BER uit te lezen.

Ik ga nu misschien iets onvriendelijks zeggen, of beter, het is wat onvriendelijk, maar waarom zo eigenwijs en niet wat meer geld uitgeven. Je kan er dan jarenlang plezier van hebben en nu loop je alsnog weer tegen issues aan. Ik begrijp zulke dingen echt niet. Ik snap uiteraard dat je zo goedkoop mogelijk klaar wilt zijn, ik kan ook niet in je knip kijken, maar nu loop je de kans dat het nog duurder word... Dus helemaal met @Nick999 eens. Zonde dit. Gemiste kans.

@jakkerma schreef voorts:

"Welke zenders blijven nu als eind mei de analoge uitzendingen stoppen??
Want in de luxe Philips TV binnen zit een Ziggo kaart, maar in de Humaxen 5500C en 5300G niet??"

In de Humax 5500c kan geen smartcard. Die is ook alleen maar bedoeld voor de ontvangst van de vrije zenders. In de Humax 5300c kan wel een smartcard worden geplaatst, en als je deze box ook via Ziggo hebt, zit deze erbij. Is dat anders, dan ontvang je ook daarmee alleen de vrije zenders. In oud UPC gebied is dat sowieso het geval.

Om te zien welke zenders je kan ontvangen als vrije zenders, klik je op deze link:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en kies je voor "Zonder smartcard (Kabel TV)".
Reputatie 6
Badge +19
T.I.: Klantenservice verkoopt de FRA 752/N voor €40 (gratis verzending; geen installatiegarantie).
Is ook ok. De X heeft een breder frequentie spectrum dan de N. Dat is voor de toekomst. Wanneer dat ooit nodig zal zijn?
Geen idee.
@jakkerma
Morgen zal Lycke je komen helpen.
Zij is het beste wat je kan overkomen.
Take it easy.
Han