1
Vraag
2
Reageer en help mee
RobertWebbe

Level 6
  • 97Posts
  • 4Oplossingen
  • 63Likes

Menu en instellingen Ziggo Digitale Ontvanger

Ik heb hem vandaag ontvangen en er mee gespeeld. Neem aan dat er meer mensen nieuwsgierig zijn hoe het menu in de instellingen er uit zien en heb er een filmpje van gemaakt:

[video]https://youtu.be/VM8t2ug6A0o[/video]
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Top filmpje heel duidelijk.
Het geluid dat je harder en zachter zet, is dit hard en zacht van de digitale ontvanger, net als vroeger bij de Cisco en de Samsung of is dit hard en zacht van de Philips TV?
RobertWebbe
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 4Oplossingen
  • 63Likes
De digitale ontvanger regelt het volume, niet de Philips TV.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
#LekkerBezig Robert! Ik vind het echt fantastisch dat je deze filmpjes hebt gemaakt en met ons deelt.
Dirk Tempelaar

Level 1
  • 340Posts
  • 9Oplossingen
  • 6Likes
Wordt de Digitale Ontvanger ook automatisch ge-update?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dirk Tempelaar wrote:
Wordt de Digitale Ontvanger ook automatisch ge-update?

Hallo Dirk Tempelaar,
ja, zie pagina 69/70 van de handleiding "Ziggo Digitale Ontvanger stap 2: gebruiken".
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
RobertWebbe wrote:
De digitale ontvanger regelt het volume, niet de Philips TV.


RobertWebbeToch nog een verlate opmerking. Andere en Ik spreek liever niet van een volume, bij deze humax functie maar uitgang sterkte. Bij bv aansluiten op een versterker of andere geluids drager adviseerd ook humax zelf deze op max te zetten en het geluid te regelen op de geluids drager.

De maximale instelling is eigenlijk de standaard die normaal is als op andere apparaten die geen volume / sterkte regeling heeft. Dus... Nu wordt de tv de geluidsdrager. Ik zou persoonlijk de volume /sterkte van de humax op voluit zetten en de het volume te regelen op tv, wat ook nogmaals door humax zelf wordt geadviseerd en ook door de meer ervaren gebruikers van een humax ontvanger.

Uiteraard is het een keuze waar je voor kiest. En wellicht handig voor die gene die graag zoveel mogelijk 1 ab willen gebruiken, dus om zo hard en zacht te bedienen. Dit is ook de reden waarom deze functie zo is als het is. Volgens mij.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Humax raad het ook aan om grote volumeverschillen te voorkomen tussen zenders welke in Dolby Digital uitzenden, en welke dat niet doen. Uiteraard moet die optie dan ook wel geselecteerd zijn. Je kan dan n.l. het volume op de Humax niet altijd meer regelen. De Optische uitgang word dan sowieso vast. Ik zie eigenlijk liever geen uitgangssterkteregeling op dergelijke apparaten, maar men kiest hier nou eenmaal voor. In de volksmond word het een volumeregeling genoemd, maar dat is het in feite niet echt. Gebruik je alleen een Tv kun je er prima gebruik van maken, maar geef je weer via een externe bron welke via de digitale uitgang is aangesloten en in staat is DD 5.1 weer te geven ligt het dus al anders. En dan zul je vaak toch het volume moeten regelen op de weergever.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic