Kan analoog in A-dam later uit? Straks kan ik niet meer opnemen?

• 10 november 2018
  • 49 Reacties
  • 3226x Bekeken

Toon eerste bericht

49 Reacties

Reputatie 7
Badge +35

@Navin2000 schreef: "Ik vind dat jij de Totaal TV een excuus moet maken 😀, ze waren de enige die hebben uitgelegd dat de H4 anders werkt dan de H1"

Waar staat dat? En wat leggen ze dan uit? En hoe werkt het anders?
Ik neem aan dat je mij nu in de maling neemt? Ik ben al weken aan het klagen over het feit dat je de H4 gaat moeten aansluiten op extern modem, en heb ook al meerdere links geplaatst waar dit wordt bevestigd. 😐

Er is geen enkel bericht te vinden op internet waar door Ziggo al dan niet bevestigd wordt hoe het kan werken.
De rest doet er een gooi naar, zij hebben geen enkel technisch bewijs geplaatst, laat staan dat het dan onderbouwd wordt bevestigd.

Of een box nu een IP adres krijgt via Wifi, een UTP kabel of via de coax kabel maakt geen bal uit.
IP adres = data en verbinding.

Ik en anderen hebben je dat al tig keer uit proberen te leggen, maar blijkbaar haal je je informatie liever bij websites met hetzelfde waarheidsgehalte als de Weekend, de Story en de Privé.

Veel succes gewenst met die informatie.☺
Reputatie 7
Badge +19
jeetje @Be rt ... 😂😂
Badge +11
Als we er even vanuit gaan dat de horizon 4 in principe de virgin box 6 is, zonder de harde schijf module eronder, dan is er wel wat over de aansluiting te vinden.
https://my.virginmedia.com/content/dam/virgoBrowse/docs/Virgin-TV-V6-QuickStart-Guide-for-New-Customers.pdf

Dat betekent en coax, en UTP. Ik zou dat ook helemaal niet zo raar vinden. Als zo’n apparaat geen eigen publiek IPv4 meer nodig heeft, maar gewoon in je netwerk hangt, scheelt dat een boel publieke IPv4 adressen. In hoeverre de video on demand dan via IP komt, of over DVB-C is mij niet bekend. Het zou kunnen dat de netwerk verbinding alleen gebruikt wordt voor het aanvragen van VOD, en de VOD vervolgens over de coax komt.

Maar we lopen wat voor de muziek uit, het apparaat is nog niet beschikbaar in NL.
Reputatie 7
Badge +35
@efok De Cisco 8485 DVB gaat over DVB-C en deze maakt gebruik van IP over de coax voor de aanvraag van VOD om een film weer te geven en heeft geen modem nodig, vandaar dat deze een retourgeschikte AOP nodig had die toen standaard werd meegeleverd.

b.v. de Humax heeft een modem nodig voor de aanvraag van VOD en de film komt over coax.
Badge +11
@Be rt De cisco 8485 heeft zelf een docsis 2.0 modem aan boord. Daarmee wordt het door jou genoemde IP adres verkregen. Dan heb je logischerwijs geen extern modem nodig voor je VOD, net als de mediabox.

"The Cisco 8485DVB MPEG-4 High-Definition (HD) Digital Video Recorder (DVR) with
Dot Matrix Display offers subscribers some of the latest enhancements in cable television
viewing. It combines multiple compelling video services into one integrated unit. This
multi-tuner DVR features MPEG-4 Part 10/H.264 SD/HD capability, and robust interactive
capability using the DOCSIS®️ 2.0-compliant cable modem."

Bron: https://www.scribd.com/document/47177905/Cisco-8485DVB-UPC-DVR
Reputatie 7
Badge +35
@efok Dan zijn er meerdere specificaties en meerdere modellen, die hier staat ziet er niet zo uit als in je link, die heeft geen smartcard ingang.
Ik vermoed dat die in andere UPC landen is uitgegeven.

https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/televisie/losse_apparatuur/ziggo-handleiding-televisie-digitale-ontvanger-cisco-8485dvb.pdf

Zou Docsis 2.0 nog aanstaan bij Ziggo?

Badge +11
Zou Docsis 2.0 nog aanstaan bij Ziggo?

Jazeker, volgens het laatste overzicht van Archie in zijn coax-segment, is er nog genoeg ED 2.0 materiaal in omloop. Waaronder de Cisco8485. @ArChie.DVB

Maar ED 3.0 is volgens mij gewoon backwards compatibel met ED 2.0
Reputatie 5
Badge +7
Wij hebben zo'n Cisco 8485 in de slaapkamer staan. Doet het nog prima. Ik moest indertijd wel een retourgeschikt binnenwerk in het AOP plaatsen om VOD werkend te krijgen. Al was het maar om die vervelende knipperende groene LED stil te krijgen.

We hebben het spul nu meer dan 6 jaar en het werkt nog steeds. Ik zou hem niet meer als hoofdbox in de woonkamer willen hebben maar voor in de slaapkamer is het een prettige ontvanger. Zeker in combinatie met een oudere TV die geen DVB-C-tuner aan boord heeft.

Wel prettig om te lezen dat ED 3.0 backwards compatible is met ED 2.0. Zolang de Cisco niet de geest geeft kan hij mooi dienst blijven doen.
Reputatie 1
Badge
Er is geen enkel bericht te vinden op internet waar door Ziggo al dan niet bevestigd wordt hoe het kan werken.

Ik en anderen hebben je dat al tig keer uit proberen te leggen, maar blijkbaar haal je je informatie liever bij websites met hetzelfde waarheidsgehalte als de Weekend, de Story en de Privé. ☺

Ik zou zeggen, wordt wakker, de nieuwe Horizon 4 is al uitgebracht in Zwitserland, en je gaat hem moeten aansluiten op een extern modem. 😉

https://www.upc.ch/en/support/television/tv-box/installation/

@Be rt De cisco 8485 heeft zelf een docsis 2.0 modem aan boord. Daarmee wordt het door jou genoemde IP adres verkregen. Dan heb je logischerwijs geen extern modem nodig voor je VOD, net als de mediabox.

Dan gaat de theorie dus blijkbaar niet op dat je geen modem nodig hebt voor DVB-C en IPTV verkeer? Trouwens, het verhaal van Bert is gebaseerd op het feit dat als je het modem in de Horizon 1 uitschakelt, alle diensten inclusief Ziggo Replay en apps zoals Netflix, gewoon blijven werken. Kan iemand misschien een screenshot plaatsen van hoe je het modem (dus geen WIFI) uitschakelt, want online kan ik niets vinden daarover. Ik heb het vermoeden dat het IPTV modem niet is uit te schakelen in de Horizon 1.
Reputatie 1
Badge
@efok De Cisco 8485 DVB gaat over DVB-C en deze maakt gebruik van IP over de coax voor de aanvraag van VOD om een film weer te geven en heeft geen modem nodig, vandaar dat deze een retourgeschikte AOP nodig had die toen standaard werd meegeleverd. b.v. de Humax heeft een modem nodig voor de aanvraag van VOD en de film komt over coax.

OK, het modem is dus blijkbaar niet actief volgens jou in de Cisco? Dat is allemaal leuk en aardig, maar volgens mij maakt die Cisco helemaal geen gebruik van IPTV, alles is gebaseerd op DVB-C.
Reputatie 7
Badge +19

@efok De Cisco 8485 DVB gaat over DVB-C en deze maakt gebruik van IP over de coax voor de aanvraag van VOD om een film weer te geven en heeft geen modem nodig, vandaar dat deze een retourgeschikte AOP nodig had die toen standaard werd meegeleverd. b.v. de Humax heeft een modem nodig voor de aanvraag van VOD en de film komt over coax.OK, het modem is dus blijkbaar niet actief volgens jou in de Cisco? Dat is allemaal leuk en aardig, maar volgens mij maakt die Cisco helemaal geen gebruik van IPTV, alles is gebaseerd op DVB-C.

Je leest het verkeerd @Navin2000

@Be rt geeft aan dat de Cisco geen modem nodig heeft, en dus een retour geschikt AOP nodig heeft. Met andere worden, er geen extern modem nodig voor de Cisco. Deze heeft de Cisco al aan boord. Hij zegt nergens dat het modem in de Cisco niet actief is.

De Humax heeft dat niet en verzend zijn opdrachten voor ITV via het internet, en de ontvangst ervan loop via de kabel.
Reputatie 7
Badge +35
@Navin2000 Deze versie van deze Cisco heeft, zoals het er naar uitziet, helemaal geen modem aan boord. Ik kan hem niet vinden in de specificaties van deze Cisco met een DVB-C.
Er lijkt een versie met een modem en een versie met een DVB-C.

DVB-C interactief = IPTV

Een DVB-C tuner met een CI+, in een TV, wat interactief is, heeft een IP verbinding nodig, in dit geval in oud-Ziggo gebied heeft de CI+ een modem verbinding nodig.

Een DVB-C verbinding wat interactief is, zoals de Cisco, heeft dus een IP verbinding nodig, als hij geen modem verbinding nodig heeft, maar wel een retourgeschikte AOP nodig heeft, dan gaat de IP verbinding dus via de coax kabel, anders zou er geen retourgeschikte AOP nodig zijn.

Ik las in een ander topic een bericht van je, dat je het allemaal wel weet, dat is dan het einde van de discussie met jou, eerst anders doen voorkomen en dan ineens alles weten is niet een open discussie en daar doe ik niet aan mee. Houdoe.

@Navin2000 schreef: "Kan iemand misschien een screenshot plaatsen van hoe je het modem (dus geen WIFI) uitschakelt, want online kan ik niets vinden daarover."
Daar is geen screenshot van en gebruiksaanwijzing, daarom kun je dat niet vinden.
Dat kan alleen vanuit Ziggo uitgevoerd worden.
Badge +11
@Be rt Ik waag het om je beweringen dat de Cisco geen modem aan boord heeft sterk in twijfel te trekken. IPTV en DVB-C streams voor VOD zijn absoluut niet dezelfde technieken, en dat weet jij ook wel. De CISCO krijgt VOD binnen direct via DVB-C en dat is geen IPTV. De requests voor deze streams worden wel via IP verkeer gedaan (dus alleen upstream). Daarvoor heeft de Cisco wel een modem aan boord. Daar heb ik je ook al op gewezen, met de lijst van Archie, waarin deze boxen gewoon zichtbaar zijn als ED 2.0 device. Dit is iets anders dan volledig IP-TV waarbij alle video ook over IP verloopt.

En wat de horizonbox betreft, het modem hierin wordt altijd gebruikt voor video on demand. Het is voor Ziggo mogelijk om de functionaliteit van de mediabox als "internetleverancier" voor de gebruiker selectief uit te schakelen, maar voor de VOD diensten blijft het modem actief. Dat moet ook wel.
Reputatie 7
Badge +35
@efok Met die visie kan ik wel mee deels meegaan.
Maar waar ik verwacht ook nog iets anders als er een retoursignaal nodig is.
Reputatie 1
Badge
@Be rt Ik waag het om je beweringen dat de Cisco geen modem aan boord heeft sterk in twijfel te trekken. IPTV en DVB-C streams voor VOD zijn absoluut niet dezelfde technieken, en dat weet jij ook wel. De CISCO krijgt VOD binnen direct via DVB-C en dat is geen IPTV.

En wat de horizonbox betreft, het modem hierin wordt altijd gebruikt voor video on demand. Het is voor Ziggo mogelijk om de functionaliteit van de mediabox als "internetleverancier" voor de gebruiker selectief uit te schakelen, maar voor de VOD diensten blijft het modem actief. Dat moet ook wel.

Ja precies, dan had ik het zeer waarschijnlijk toch bij het rechte eind. Dat hele "IP over coax" verhaal van Bert gaat niet op. Zonder modem zou je geen IPTV VOD kunnen gebruiken, en ze hebben in de Horizon 4 het modem (en de HDD) eruit gesloopt.

In de Cisco kan je alleen VOD gebruiken dat gebaseerd is op DVB-C. Op de Horizon 1 hebben ze de apps (Netflix, Videoland) en Ziggo Replay geïntroduceerd en dat werkt puur op basis van IPTV. Maar on demand van Film 1, Movies and Series en TV Gemist werkt volgens mij weer wel via DVB-C.
Reputatie 7
Badge +35
@Navin2000 schreef: "Ja precies, dan had ik het zeer waarschijnlijk toch bij het rechte eind. Dat hele "IP over coax" verhaal van Bert gaat niet op."

Dat verhaal in niet alleen van mij, maar ook van vele websites die deze mogelijkheid laten zien, maar daar gaat het je blijkbaar in het geheel niet om.

"In de Cisco kan je alleen VOD gebruiken dat gebaseerd is op DVB-C."
Je vergeet weer de IP aanvraag om de video on-demand aan te vragen aan de server om die over de coax toe te sturen.

Je trekt je conclusie veel te snel en reageert niet met een onderbouwing en hebt het zeker niet bij het rechte eind, de Mediabox XL kan zonder modem werken en de Cisco kan dan wel een modem hebben, maar een modem heeft dat retoursignaal niet nodig, dus werkt dat modem eigenlijk wel op de Cisco?
Ik verwacht van niet, alles was vroeger zonder retoursignaal en er was wel internet, de retoursignalen waren pas nodig toen er een retoursignaal IP over coax nodig was bij de Mediabox XL en de Cisco 8584DVB.☺

Dus je bent veel te voorbarig met je conclusie.
Ik stop trouwens deze discussie, want hij gaat nu over gelijk willen hebben en/of krijgen en niet over wat technisch mogelijk is of technisch onmogelijk is en daardoor wordt het meer van hetzelfde, herhalingen hebben geen enkele toegevoegde waarde voor dit klant helpt klant forum en zijn derhalve nutteloos.

We gaan het volgend jaar beleven wat de de mogelijkheden zijn om de nieuwe box van een IP adres te voorzien.
Reputatie 1
Badge
Dus je bent veel te voorbarig met je conclusie. Ik stop trouwens deze discussie, want hij gaat nu over gelijk willen hebben en/of krijgen en niet over wat technisch mogelijk is of technisch onmogelijk is en daardoor wordt het meer van hetzelfde, herhalingen hebben geen enkele toegevoegde waarde voor dit klant helpt klant forum en zijn derhalve nutteloos.

Nee klopt, verdere discussie is niet productief, maar jij bent degene die het in stand houdt, door simpelweg geen antwoord te geven op de vraag, maar onder tussen beschuldig je mij wel ervan dat ik onzin praat en te voorbarige conclusies trek.

Dus laten we even ophouden over de Cisco, en geef nou eens antwoord op de vraag. Als een modem niet noodzakelijk is voor IPTV verkeer, dan waarom moet je de Horizon 4 aansluiten op een extern modem? 🙂
Reputatie 7
Badge +35
Waarom dat in het buitenland moet, dat weet ik niet, dat moet je daar vragen. @Navin2000
De Horizon 4 is hier in een testfase en als de technische mogelijkheden gelijk zijn aan de Mediabox XL en de Cisco dan kan het zomaar zijn dat het niet nodig is om de nieuwe box aan een modem aan te sluiten.
Maar wat het wordt dat weten we pas als de Horizon 4 hier uitkomt volgend jaar.☺
Reputatie 1
Badge
Waarom dat in het buitenland moet, dat weet ik niet, dat moet je daar vragen. @Navin2000
De Horizon 4 is hier in een testfase en als de technische mogelijkheden gelijk zijn aan de Mediabox XL en de Cisco dan kan het zomaar zijn dat het niet nodig is om de nieuwe box aan een modem aan te sluiten.
Maar wat het wordt dat weten we pas als de Horizon 4 hier uitkomt volgend jaar.☺

OK, nu begrijp ik het, jij bent nog steeds niet overtuigt van het feit dat je de Horizon 4 moet aansluiten op een extern modem, en je hebt ook geen flauw idee waarom dit überhaupt noodzakelijk zou moeten zijn. Dat schiet inderdaad dan niet op, dus verdere discussie is niet nodig.
Reputatie 1
Badge
Is overigens al bekend wanneer het analoge signaal wordt stopgezet in Amsterdam? Ik wil namelijk niet voor verrassingen komen te staan, aangezien ik nog steeds opneem via mijn analoge recorder. Ik las dat het signaal in de nacht van 10 op 11 december 2018 stopgezet zou worden, maar het werkt nog bij mij. Hoe gaan jullie dit communiceren?
Reputatie 7
Badge +16
@Navin2000 Een deel is al omgezet, een ander deel nog niet.
Ziggo zegt dit erover (met name Amsterdam)

We schakelen het analoge signaal regio voor regio uit. Soms loopt de grens tussen die technische regio’s dwars door een stad, en soms zelfs dwars door een straat. Dat is bijvoorbeeld in Amsterdam het geval. Daardoor schakelt je buurman soms op een heel ander moment over op digitale kabel tv.
Reputatie 7
Badge +26
Is overigens al bekend wanneer het analoge signaal wordt stopgezet in Amsterdam? Hoe gaan jullie dit communiceren?

Kijk hier eens
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/

Je mag aannemen dat er ruim van tevoren via de pers en persoonlijk wordt gecommuniceerd.
Reputatie 1
Badge
@Navin2000 Een deel is al omgezet, een ander deel nog niet.

Kijk hier eens
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/

Je mag aannemen dat er ruim van tevoren via de pers en persoonlijk wordt gecommuniceerd.

Thanks, maar dat is het probleem. Op die site staat al maanden dat het niet bekend is wanneer ze het gaan stopzetten op mijn adres. Dus ik roep Ziggo op om dit duidelijk op hun site te plaatsen, met daarop een datum waarop het vermoedelijk stopgezet gaat worden per stadsdeel.
Reputatie 1
Badge
Ze hebben die site eindelijk aangepast en ook een email verstuurd met daarop een datum waarop het vermoedelijk stopt, dit is wel zo netjes van Ziggo. Aangezien ik niet weet wanneer de Horizon 4 geleverd gaat worden, heb ik besloten om toch maar alvast een Humax IHDR-5200C aan te sluiten ter vervanging van mijn analoge HDD recorder.

Reageer