1
Vraag
2
Reacties
burg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kabel tv gaat van analoog naar digitaal, maar ik heb nog een oude extra tv!

Er komt een schakeling van kabel naar digitaal vanaf as maandag maar ik heb een extra tv die daar niet geschikt voor is. Wat is dit allemaal ik heb hier niet om gevraagd. Ik wil gewoon op de huidige manier blijven kijken en niet dat jullie zonder toetsing bij klanten uit eigen beweging dingen veranderen waardoor de betalende klant wordt benadeeld
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
burg helaas, digitaal word het allemaal. Ik snap dat de verandering wellicht wat onwennig is. Maar het is niet nieuwe en zeker niet zonder aankondiging.

Wellicht kun je proberen de voordelen te omarmen van digitaal. En ook Ziggo heeft goede oplossing voor uw tweede tv. Ga gewoon in gesprek met Ziggo leg u probleem voor en ik verwacht een keurig oplossing. Let wel support medewerkers zijn gewoon net als wij allemaal mensen. Boos op hun worden helpt niets. Sterker nog mijn ervaring leert dat het zelfs tegenwerkt

Bekijk in context

8 Reacties 8
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
burg ,

U mag er misschien niet blij mee zijn maar het is een gevolg van de hedendaagse ontwikkelingen. Analoog neemt teveel ruimte in en moet plaats maken voor de nieuwe digitale signalen. Dat analoog ging verdwijnen is al langer bekend, KPN levert het al niet meer. Ziggo is er gelukkig nog mee door gegaan maar ook zij moeten er aan geloven en wij de klanten dus ook. Kijk eens bij Categorieën en dan naar Schakel mee, analoge TV stopt. Daar vindt U meer informatie.

Succes.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
burg helaas, digitaal word het allemaal. Ik snap dat de verandering wellicht wat onwennig is. Maar het is niet nieuwe en zeker niet zonder aankondiging.

Wellicht kun je proberen de voordelen te omarmen van digitaal. En ook Ziggo heeft goede oplossing voor uw tweede tv. Ga gewoon in gesprek met Ziggo leg u probleem voor en ik verwacht een keurig oplossing. Let wel support medewerkers zijn gewoon net als wij allemaal mensen. Boos op hun worden helpt niets. Sterker nog mijn ervaring leert dat het zelfs tegenwerkt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
burg Welke TV heb je in gebruik?
Dan kunnen we kijken of deze zo al geschikt is om digitaal TV te kijken en als dat niet mogelijk is, dan kan er gekeken worden of het gratis Digitale Kastje een oplossing is voor je om aan te sluiten op je om TV te kijken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sparco©1963,

Caiway geeft al lang geen analoog signaal meer door en Delta is daar ook mee gestopt, of gaat daar ook mee stoppen, want ook zij bieden de Humax 5550c* aan als alternatief (voor Ziggo is dat de 5500c welke exact identiek is aan de 5550c) dus ja, er zullen er nog meer zijn die dit doen of dit voorbeeld gaan volgen.

Met het lezen van wat info had burg dit kunnen weten, maar goed, ik oordeel niet, want ik weet niet wie er in dit geval aan 'de andere kant van de lijn zit' en niet iedereen 'leeft op het Internet' zullen we maar denken. En ja, veranderingen zijn niet altijd even prettig of welkom, maar in deze tijd, waarin alles razendsnel gaat, zullen we hier toch aan moeten wennen, ook al is dat soms niet leuk.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Even wakker worden Burg, analoge tv via de ether is al 12 jaar geleden gestopt. Het lijkt me dat de periode dat er nog een analoog signaal via de kabel werd geleverd lang genoeg heeft geduurd. Volgens velen al veel te lang.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
@burg helaas voor je zie ik ook niet hoe je hierin “als betalende klant wordt benadeeld”. De beeldkwaliteit van digitaal is stukken beter, en als je nog een TV hebt die niet geschikt is, heeft Ziggo daar een oplossing voor. Bovendien is dit al ruimschoots op tijd aangekondigd, en kan digitalisering anno 2018 toch nauwelijks meer als een verrassing komen.
Soms moet je met de tijd mee gaan.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Beste mensen,

wacht eerst eens af met reageren alsof iemand onder een steen leeft, totdat je weet met wie je te maken hebt. Je weet niet in welke situatie men leeft en of men wel in staat is alles te volgen. We gaan er altijd maar vanuit dat iedereen tegenwoordig alles zou moeten weten, omdat er zoveel is te vinden op het Internet, maar echt, lang niet iedereen maakt daar gebruik van, of kán daar gebruik van maken. Natuurlijk zijn er ook mensen die niet lezen, of willen zoeken naar bepaalde onderwerpen of oplossingen, en het lekker makkelijk vinden als alles voor hun voeten word neergelegd, maar laten we niet iedereen over een kam scheren.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo burg, welkom op onze Community.

De omzetting is even schrikken, en het gaat echt gebeuren zonder toestemming of inspraak. Dat laatste lijkt heel onvriendelijk maar echt iedereen is straks beter af met betere beeldkwaliteit, daar zorgen wij wel voor 🙂

We hebben iedereen op de hoogte gebracht van te voren. Aan alles is gedacht: voor stok oude toestellen is zelfs een gratis digitale ontvanger te bestellen, die je ook nog gratis kan laten installeren.

In dit topic vind je hoe dat werkt, en ook alle andere informatie over de omzetting van analoog naar digitaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic