1
Vraag
2
Reacties
Henk J

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen digitale zenders Philips TV 19PFL3404H

Dag,

Heden kreeg ik bericht dat Ziggo stopt met het doorgeven van het analoge signaal op de kabel.

Nu heb ik  in de woonkamer een Samsung smart TV die reeds enige tijd al het digitale  signaal ontvangt en weergeeft. Echter boven in de slaapkamer hangt al zo'n jaar of 10 een kleine Philips TV 19PFL3404H aan de muur, deze ontvangt enkel de analoge zenders. Bij het opnieuw instellen en zoeken naar digitale zenders (in mijn regio is dat Freq 164.00)  vind die helemaal niets. Ook kan ik op deze TV ook geen keuze maken, DVB-T of DVB-C. Wel kan ik kiezen uit de opties ‘automatisch zenders instellen’, ‘handmatig instellen’ en ‘digitale zenders zoeken', maar bij het ingeven van de betreffende frequentie code bij laatste genoemde optie 'zoeken naar digitale zenders’, vind die helemaal niets.

Ik heb de TV voor alle zekerheid ook meegenomen naar de woonkamer en deze daar met de kabel van de Samsung smart TV aangesloten, het resultaat blijft echter hetzelfde.

Ligt dit nu aan de  ontvanger van de TV? Of moet ik soms eerst nog een aparte extra CA card in het slot duwen achter in de TV?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Henk J ,

Volgens https://www.philips.nl/c-p/19PFL3404H_12/lcd-tv-met-digital-crystal-clear

heeft de TV alleen een DVB-T tuner. Dus digitaal zal dan via een mediabox moeten gaan.

Succes.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Henk J ,

Volgens https://www.philips.nl/c-p/19PFL3404H_12/lcd-tv-met-digital-crystal-clear

heeft de TV alleen een DVB-T tuner. Dus digitaal zal dan via een mediabox moeten gaan.

Succes.

Henk J
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou dat is dan jammer, die heb ik niet.

Misschien nu goede reden om na 10 jaar voor een wat grotere 32" te gaan voorzien van een DVB-C tuner.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Henk J - allereerst welkom op de Ziggo Community!

Als de tv geen DVB-C Tuner heeft wordt het inderdaad een lastig verhaal. Zeker een mooie gelegenheid om voor een nieuwere tv te gaan, maar mocht je dat toch nog liever niet willen; voor de wat oudere tv's leveren we ook een digitale ontvanger in bruikleen, de eerste kosteloos. Dat is ook nog het overwegen waard om toch op deze tv te blijven kijken. Via https://www.ziggo.nl/installeren/schakel-mee-instellen zou je uiteindelijk op deze optie moeten uitkomen, anders mag je me ook altijd even een privébericht hierover sturen.

 

Voor meer informatie over deze digitale ontvanger, zie ook: https://community.ziggo.nl/van-analoog-naar-digitaal-257/wat-kan-de-digitale-ontvanger-25022

Hent37

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ziggo  dank voor je reactie. Voor een kostenloze oplossing op leenbasis ben ik altijd in. Ik weet en zie even niet zo gauw hoe ik je een pb hierover moet sturen. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Hent37 

Alex heeft dit mogelijk gemaakt voor TS Henk j. Jij schuift in dit Topic aan.
Wacht de reaktie van Alex af.

Als het goed is, krijg je de door Alex beschreven oplossing aangeboden in de Info, die Ziggo je geeft bij het afschakelen van het analoge TV-signaal. Idem voor Henk j. Ging er hier bij 2 klanten iets mis? Wat?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @Hent37

Leuk dat je aanhaakt in dit topic! Ik zie dat je bij ons Kabel TV afneemt. Als jouw televisie niet beschikt over een DVB-C Tuner, dan kom jij natuurlijk ook in aanmerking voor een gratis ontvanger. Zoals @hanh terecht aangeeft kun je deze ook bestellen via het stappenplan van @Alex Ziggo. Lukt dit niet of loop je vast? Laat het ons dan vooral weten. 

Hent37

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Ik heb de digitale ontvanger besteld 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic