Wim732

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax 5500C geeft zwart beeld bij opstarten

Ik heb de nieuwe humax box ontvangen omdat jullie overgaan van analoog naar digitaal.

 

Elke keer bij het inschakelen geeft hij een zwart beeld. ik moet dan de stekker er uit halen om de box te resetten. Ik neem aan dat dit niet gebruikelijk is.

 

 

2 Reacties 2
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je hebt dan de 5500c gekregen. Die staat standaard in de energiespaarstand, en wel in dié stand, waarin deze het minste stroom verbruikt in stand-by. Daardoor start deze decoder langzamer op en lijkt het soms of het niet werkt. Maar geef je hem even de tijd, zou er gewoon weergave moeten zijn. Je kan die energiespaarstand trouwens ook aanpassen. Dan is er meteen beeld bij inschakelen, maar is het stand-by verbruik iets hoger.

Als de Humax dus opstart, geef je deze dan wel lang genoeg de tijd? Het lijkt er nu een beetje op dat je de stekker even te vroeg uit trekt. Laat deze dus gewoon eens gaan bij inschakelen. Geef anders zoveel mogelijk info. PS: een echte reset is een fabrieksreset, maar of dat hier nodig is weet ik niet. 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Wim732 

Welkom op de Community! Jij bent bent helemaal klaar qua apparatuur voor de omschakeling begrijp ik! Alleen het opstarten gaat nog niet vlekkeloos, jammer! Dat is zeker niet hoe het hoort te gaan. Heb je de tips van @Willem-A kunnen uitproberen? 

Uitgelicht topic