Vraag

Geluid VIDEO DVD/VHS recorder vervormt bij afspelen via SMART TV

• 11 mei 2019
  • 4 Reacties
  • 466x Bekeken

Geluid PHILIPS VIDEO DVD/VHS recorder vervormt/galmt/ slecht hoorbaar bij afspelen via SMART TV: ligt dat ergens aan de instellingen? Verbonden via COAX EN SCART met tv.

Bij voorbaat dank!

4 Reacties

Reputatie 7
Hi @Boszee, ik neem aan dat je ook live tv kunt kijken via deze Philips dvd/vhs recorder, aangezien je hem ook op de coax hebt aangesloten.

Hoor je ook vervormd/galmend/slecht geluid als je een DVD of videoband afspeelt? Dan kunnen we de coax in ieder geval uitsluiten als oorzaak.
Haal de scart kabel eens los aan beide kanten en sluit deze opnieuw aan, een scheef zittende scart stekker kan rare problemen geven.

Laat maar weten of het is gelukt!
Ik ben er nog mee bezig: bericht volgt.
Reputatie 7
Badge +19
Ik ben er nog mee bezig: bericht volgt.

@Boszee kun je anders eens aangeven wat er nou precies speelt? Is het inderdaad zo dat je een galm hoort, maar ook dat het geluid slecht en slecht hoorbaar is? Als de recorder alleen maar op de Tv is aangesloten mag er geen galm ontstaan. Dat ontstaat alleen als je het geluid én via de Tv én via een externe bron weergeeft, en dan dus tegelijk.

Is de recorder ook al eens op een andere Tv aangesloten geweest om te zen wat deze dan doet? Nu is een scart verbinding overigens eigenlijk genoeg voor aansluiting op de Tv, en dat zou ik dus ook eens proberen, waarbij de Coax dus meteen op de Tv word aangesloten. Ik weet niet of je nog een analoog signaal hebt, maar dat gaat sowieso vervallen en dan heeft het aansluiten van de coax kabel op de recorder ook geen enkele zin meer.
Hartelijk dank: ik ga het nakijken en ik kom erop terug.

Reageer