Beantwoord

geen analoog signaal mee

• 18 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 140 keer bekeken

Sinds enige weken doet de tv op de slaapkamer van mijn ouders het niet meer. Kan het zijn dat het analoge signaal niet meer wordt doorgegeven? Issue proberen op te lossen door de CI+ module (van de woonkamer TV) op de slaapkamer te installeren en voor de TV in de woonkamer een mediabox te nemen. Echter, ik krijg de slaapkamer TV niet aan de praat. Hij kent wel de CI+ module, maar het installeren van zenders lukt niet, want als ik de uitgang op PC zet (tbv CI+), dan gaat de TV spontaan uit. Het kan zijn dat deze TV niet compatibel is met de CI+ kaart. Ik zie aan de buitenkant niet of deze Neotion module 1.2 of 1.3 is. Kan ook zijn dat de kabel naar de slaapkamer niet meer goed is - hoe test ik dat?

icon

Best beantwoord door MartintH 18 oktober 2020, 17:23

Dank voor jullie snelle reacties. Ik zie dat analoog idd per 20 september is gestopt. Dan de vraag waarom de CI+ module het niet doet. Ik had eerst de uitgang op TV staan, maar heb ondertussen alle uitgangen geprobeerd. Volgens het boekje van de TV moet bij een CI+ module de uitgang op PC staan. Een DVB-C uitgang heb ik overigens niet in het menu staan.

Het betreft een Samsung LE26B350 TV en zoals aangegeven een CI+ van Neotion, waarbij ik niet kan zien of het 1.2 of 1.3 is.

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 4
Badge +4

Deze moet niet op PC staan. Deze moet op DVB-C staan. 

Analoog zou uitgeschakeld kunnen zijn:

Scroll naar beneden op deze pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken naar:

“Hij kent wel de CI+ modue, maar het installeren van zenders lukt niet, want als ik de uitgang op PC zet (tbv CI+), dan gaat de TV spontaan uit.”

Welke codes gebruik je? Welke TV is het qua merk en model?

Je zou de TV niet op PC hoeven zetten voor de digitale kanalen via de CI+ module.

Dank voor jullie snelle reacties. Ik zie dat analoog idd per 20 september is gestopt. Dan de vraag waarom de CI+ module het niet doet. Ik had eerst de uitgang op TV staan, maar heb ondertussen alle uitgangen geprobeerd. Volgens het boekje van de TV moet bij een CI+ module de uitgang op PC staan. Een DVB-C uitgang heb ik overigens niet in het menu staan.

Het betreft een Samsung LE26B350 TV en zoals aangegeven een CI+ van Neotion, waarbij ik niet kan zien of het 1.2 of 1.3 is.

Reputatie 7
Badge +27

Volgens tweakers heet deze tv geen dvb c tuner.

Je hebt dan een kastje nodig om tv te kijken.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje 

Er is wel een oplossing met een basis ontvanger die je gratis in bruikleen krijgt als je voor 1 juli 2018 al klant was bij Ziggo.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen#/

Uiteindelijk kom je op deze pagina:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/digitale-ontvanger-kiezen

Je tv heeft wat hulp nodig om een digitaal signaal door te geven. Daar hebben we een oplossing voor, digitale ontvangers. Controleer voordat je verder gaat met bestellen wel eerst even al je tv's! Dan weet je direct en hoeveel je er nodig hebt.

Let op: iedereen die voor 1 juli 2018 klant was bij Ziggo kan een digitale ontvanger bestellen.

ok, dan blijven er 2 oplossingen over: een extra kastje of een nieuwe TV, welke met de CI+ werkt.

Reputatie 4
Badge +4

Voor de woonkamer wilde je toch een mediabox nemen, geen optie om dan die gratis box van Ziggo te nemen, voor de slaapkamer? Dan doe je de CI+ terug in de woonkamer. Dit is goedkoper dan een tv kopen 

mediabox voor de woonkamer was vooral ook bedoeld om programma's terug te kijken. Voor de TV op de slaapkamer moet eea zo simpel mogelijk. Ik kijk nog wel even wat ik doe. Bedankt voor jullie reacties.

Hey @MartintH en welkom op de Community! 

Top om te lezen dat je er al uit bent gekomen met de Experts van de Community en je genoeg opties hebt om uit te kiezen. Als je in de toekomst hulp nodig hebt dan zien we je hier graag terug. Fijne avond! :grinning:

Reageer