1
Vraag
2
Reageer en help mee
loudo1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Digitale ontvangst via een Panasonic HDD recorder, model DMR-EH63

Wij kijken digitaal televisie met een Samsung smart tv via de Ziggo mediabox aansluiting. Maar in de kabel daarheen zit tevens een splitter voor een verbinding met een Panasonic HDD recorder (model DMR-EH63), die verder met een HDMI- plus antennekabel met de tv is verbonden (dus los van mediabox). De source 'TV' op de Samsung heb ik digitaal kunnen maken via het Ziggo stappenplan. Doch zodra de source HDMI1 wordt geselecteerd (gebeurt automatisch wanneer de HDD wordt aangezet) verschijnt gewoon weer het analoge signaal.
Dit schijnt mogelijk met een ingebouwde tuner of decoder (in de Panasonic) eveneens naar digitaal te kunnen worden omgeschakeld. Heeft iemand enig idee welke stappen ik hiervoor zetten moet.
4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik denk dat het niet mogelijk is, zeer waarschijnlijk heeft je recorder geen DVB tuner.
Heb je een exact model en type nummer?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De Panasonic heeft alleen een analoge tuner. Nu zie ik dat deze middels een HDMI, én een coax kabel met de Tv is verbonden, en dat laatste is straks niet meer nodig, want het analoge signaal gaat vervallen. Wellicht is dat al het geval. Het is dan dus alleen nog mogelijk al gemaakte opnames weer te geven via HDMI, evenals uiteraard DVD's. Opnemen kan dan niet meer op de gebruikelijke manier.

Steefb, loudo1 noemt het model, maar eigenlijk geen enkele DVD recorder is uitgevoerd met een DVB-C tuner. De 63 is al wat ouder en moet het dus ook doen met een analoge tuner.

loudo1 , opnemen met een DVD recorder kan straks nog wel, maar dan wel met een omweg:

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980

Maar wil je via de DVD recorder kijken, sluit deze dan alleen middels HDMI aan op de Tv.
loudo1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijk dank voor alle reacties. Ik was al voorbereid op de uitslag.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag loudo1

graag gedaan. Het is niet anders, maar desondanks vinden veel mensen dit natuurlijk jammer. Weer een einde van een tijdperk. Maar goed, je ziet, er zijn nog wel wat opties mogelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic