Beantwoord

Cec op mediabox inschakelen?

• 28 januari 2018
  • 10 Reacties
  • 4527x Bekeken

Probleem met cec werkend te krijgen voor me horizon box xl op me Samsung tv. Proberen werkende te krijgen, forum afgestruind maar geen oplossing kunnen vinden. Andere media/ audio apparaten worden wel gevonden. Iemand hier toch een passende oplossing ?
icon

Best beantwoord door robbo 28 januari 2018, 18:07

Cec wordt ondersteunt door de mediabox xl, echter er is geen appart menu/ optie om deze te bewerken. Dat dient dus in de tv menu te gebeuren. Je zou denken tv van samsung, en de mediabox xl van origine een samsung product. Even de cec aan zetten in het menu van de samsung tv en hopla .... Nou raar maar waar bij hulp aan andere is mijn ervaring is dat ook zo, maar sommige modellen van samsung wil het toch niet zo eenvoudig gaan. Ook op mijn toestel lukt het niet, niet dat ik een fan ben van cec, maar om ea uit te testen. Dus .... En al zeg ik het zelf: ik krijg meestal wel alles voor elkaar, maar dit is mij ook nog niet gelukt.

Even off topic, zelfs de ab van tv koppelen met de mbxl gelukt wat vlgns velen niet mogelijk zou zijn.
Bekijk origineel

10 Reacties

Wat is cec?
https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/
Zie hier een topic over het zelfde probleem , maar geen oplossing......

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/cec-op-de-mediabox-xl-aan-zetten-20821
Reputatie 7
Badge +26
Cec wordt ondersteunt door de mediabox xl, echter er is geen appart menu/ optie om deze te bewerken. Dat dient dus in de tv menu te gebeuren. Je zou denken tv van samsung, en de mediabox xl van origine een samsung product. Even de cec aan zetten in het menu van de samsung tv en hopla .... Nou raar maar waar bij hulp aan andere is mijn ervaring is dat ook zo, maar sommige modellen van samsung wil het toch niet zo eenvoudig gaan. Ook op mijn toestel lukt het niet, niet dat ik een fan ben van cec, maar om ea uit te testen. Dus .... En al zeg ik het zelf: ik krijg meestal wel alles voor elkaar, maar dit is mij ook nog niet gelukt.

Even off topic, zelfs de ab van tv koppelen met de mbxl gelukt wat vlgns velen niet mogelijk zou zijn.
Heel vreemd allemaal ! Mijn model tv pakt alles op CEC gebied behalve me mbxl! Best wel erg jammer ja!
Reputatie 7
Badge +26
Heel vreemd allemaal ! Mijn model tv pakt alles op CEC gebied behalve me mbxl! Best wel erg jammer ja!

Ja helaas voor die gene die cec willen gebruiken. Ook nu weer even off topic. Het gebeurt ook wel eens anders om ook hoor. Enige tijd geleden een golf van meningen hier op het forum. Apparaten die dus wel er voor zorgde ongevraagd dat de mbxl in standby ging als bv home cinema set etc in standby werd gezet. En visa versa . Men moest toen een cec blocker aanschaffen. Dus ja..vreemd. Mijn visie lag dit niet aan de mbxl maar aan de andere apparaten. En Andere dachten weer daar anders over. Een discussie waar men nooit uitkwam.
Ik vind het inderdaad behoorlijk irritant dat wanneer ik me mbxl aanzet hij niet naar het juiste hdmi kanaal springt omdat cec niet werkt....

Off topic: Gelukkig voor die mensen was er voor hun probleem wel een oplossing ;)

Toch bedankt voor je reacties 🙂
Reputatie 7
Badge +26
Ok graag gedaan.
Reputatie 7
Badge +26
Wat is cec?
@N.N.
Sorrie je vraag over het hoofd gezien.

Cec: consumer Electronics Control.

Even simpel laat apparaten onderling communiceren. Bv zet je de tv in standby dan gaat de andere apparaat ook in standby en etc.
Wat is cec?
@N.N.
Sorrie je vraag over het hoofd gezien.

Cec: consumer Electronics Control.

Even simpel laat apparaten onderling communiceren. Bv zet je de tv in standby dan gaat de andere apparaat ook in standby en etc.

Had ik ondertussen begrepen aan de hand va de racties, bedankr.

Reageer