1
Vraag
2
Reacties
shmulik

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beeldkwaliteit en videorecorder na installatie digitale ontvanger

Ziggomonteur heeft digitale ontvanger geinstalleerd. tv-beeld (beeldbuis tv) is slechter (!) geworden, daarvoor komt nog een keer een monteur.
De videorecorder is helemaal niet meer te gebruiken - beeld is vreselijk, geen geluid, geen idee hoe op te nemen. Volgens Ziggo is dat 'mijn probleem'.
Iemand een idee ? vast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
shmulik
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Willem, als ik op bepaalde afstand vd tv ga zitten, dus niet met mijn neus er bovenop, is het ok. Ondertitels beter te lezen dan voorheen.
En opnemen kan uiteraard niet, niks aan te doen

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
shmulik wrote:
Ziggomonteur heeft digitale ontvanger geinstalleerd. tv-beeld (beeldbuis tv) is slechter (!) geworden, daarvoor komt nog een keer een monteur.

Dit zou normaal gesproken niet een probleem moeten zijn , ik ga er hierbij vanuit dat de digitale ontvanger via scart in aangesloten ? En welke digitale ontvanger heb je gekregen omdat je dan mogelijk in het menu beeld resoluties kan aanpassen.

De videorecorder is helemaal niet meer te gebruiken - beeld is vreselijk, geen geluid, geen idee hoe op te nemen. Volgens Ziggo is dat 'mijn probleem'.
Iemand een idee ? vast bedankt.


Ook via scart aangesloten ? haal dan de scart kabel even uit de TV en ook uit de video recorder en sluit ze weer aan door middel van stevig aan te drukken , misschien los contactje
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er word een beeldbuis Tv gebruikt, dus alles zal ongetwijfeld middels scart zijn aangesloten. Waarschijnlijk zal het het om de Humax 5500c gaan? Middels scart aangesloten moet deze zijn ingesteld op RGB mits de gebruikte scart ingang op de Tv dit ondersteund. Het instellen van de resolutie is niet mogelijk. Dat kan alleen als er gebruik is gemaakt van HDMI. Maar sowieso moet het beeld beter zijn als via de analoge weg.

shmulik is er nog wel een analoog signaal aanwezig in je regio? Zo niet, dan kan de Videorecorder niet meer worden gebruikt zoals gebruikelijk is. Daar zijn wel wat opties voor, maar je zal daarop geen zenders meer vinden. Maar wat je afspeelt aan videobanden mag natuurlijk niet minder goed van kwaliteit zijn geworden. Overigens is op de Videorecorder het instellen op RGB niet mogelijk. Dat kan alleen bij de digitale ontvanger middels scart.
shmulik
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reacties. Vanochtend weer monteur.
TV is oud, aan slechter beeld valt niks te doen. Zeg het van tevoren denk ik dan.
En oude videos en Dvds kan ik wel zien, wel elke keer de scart van apparaat wisselen, want de 2e scart aansluiting vd tv gaat nu naar de ontvanger.
Die is de enige Humax model zonder opnamefunctie. Als ik wel zo eentje wil, kan voor extra bedrag.
Of natuurlijk nieuwe tv kopen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik ken zo de situatie niet, maar een slechter beeld via de Humax als via analoge Tv? Daar kan ik me niets bij voorstellen.

Waarschijnlijk heb je dus de Humax 5500c welke men uitgeeft als het analoge signaal vervalt. En daarvan is het beeld prima, ook middels scart.

Maar ik ken de Tv niet en weet dus ook niet hoe goed deze nog is. Van tevoren aangeven dathet beeld slechter word kan dus ook niet, want dat word eigenlijk altijd beter.

De Humax 5300c heeft een opnamefunctie maar dan alleen de zender welke je kijkt. Niet heel handig. En deze levert Ziggo alleen in oud Ziggo gebied.

Heb je genoeg aan de vrije zenders, kijk dan eens op marktplaats naar een Humax 5200c. Deze kan veel meer.

Maar een andere Tv is wellicht ook een optie mits dat betaalbaar is voor je...

Ps. Er bestaan scart schakelaars zodat je niet steeds de scart stekkers hoeft los te nemen. Want dat is niet echt goed voor stekkers en aansluitingen.
shmulik
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Is inderdaad de 5500. TV is een JVC die in januari 15 wordt, dus geen state of the art, begrijp ik best. Maar het beeld I'd duidelijk minder. Korrelig enzo. Ga je niet dood van en ik kijk weinig tv, maar toch.
Marktplaats is een idee, geen idee of het betrouwbaar is, ik neem aan dat je dan geen problemen met Ziggo krijgt.
M. I. Koop je mmoie tv voor +/- 500 euro.

Dank
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hier gebeurt even iets vreemds, wat ik overigens eerder heb gezien. De laatste reactie zou van shmulik zijn, maar was van mij. Dat zag je dus niet terug in de lijst. Daarnaast werkt het @ ook weer niet zoals het hoort. Er verschijnen daarbij geen namen.

Kun je dat eens nakijken Lycke Ziggo?

Maar shmulik ik had dus nog op je post gereageerd en hoop dat je daar nog wat mee kan.

De schakelaar waarop ik doelde is deze:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1017284/3-poorts-scart-schakelaar-professioneel.html

Dit is een redelijk goed apparaat. Ga niet voor de goedkopere. Ga je wel voor een andere Tv is deze natuurlijk niet nodig.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Willem-A wrote:
Hier gebeurt even iets vreemds, wat ik overigens eerder heb gezien. De laatste reactie zou van shmulik zijn, maar was van mij. Dat zag je dus niet terug in de lijst. Daarnaast werkt het @ ook weer niet zoals het hoort. Er verschijnen daarbij geen namen.

Kun je dat eens nakijken Lycke Ziggo?
Bedankt voor de melding, Willem. Die is inderdaad bekend en is doorgezet 🙂

Maar shmulik ik had dus nog op je post gereageerd en hoop dat je daar nog wat mee kan.

De schakelaar waarop ik doelde is deze:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1017284/3-poorts-scart-schakelaar-professioneel.html

Dit is een redelijk goed apparaat. Ga niet voor de goedkopere. Ga je wel voor een andere Tv is deze natuurlijk niet nodig.


Bedankt voor de melding, Willem! Dit is bekend en inmiddels al doorgezet 🙂

shmulik, heb je nog een update voor ons?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
shmulik heeft geen update voor ons denk ik. Waar heb ik dat eerder gezien...
shmulik
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Willem, als ik op bepaalde afstand vd tv ga zitten, dus niet met mijn neus er bovenop, is het ok. Ondertitels beter te lezen dan voorheen.
En opnemen kan uiteraard niet, niks aan te doen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk, mijn oproep heeft succes geoogst!

Dank voor de update shmulik.

Is er nog wat, schroom niet. We weten niet alles, maar doen ons best.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic