Beantwoord

Analoog verdwijnt: Pioneer DVR 550 H-S

• 27 maart 2019
  • 28 Reacties
  • 1048x Bekeken

Ik heb een DVR 550 H-S van Pioneer. Ik ben bang dat ik niet meer kan opnemen als het digitale signaal weer stopt . Klopt dit

Mvg Gosifix
icon

Best beantwoord door Gosifix 14 april 2019, 11:36

Het is me net gelukt. Ineens reageerde hij wel op 164.00 /4444/ 6900
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag @Gosifix

zie hier:

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980 (hier kun je wellicht al verder mee komen).

https://community.ziggo.nl/search?q=opnemen+met+dvd+recorder
Reputatie 7
Welkom op de Community, @Gosifix. Heeft Willem met zijn geplaatste links je angst wat weg kunnen nemen, of loop je nog ergens tegenaan? We horen graag van je 🙂
Het is eigenlijk voor mijn schoonouders , die hebben ook Ziggo en nemen regelmatig wat op met deze DVR. De analoge tuner in dit apparaat is dus niet meer bruikbaar en opnemen van een ander kanaal dan waar de mediabox op is ingesteld is niet meer mogelijk. Apparaat is dus alleen nog te gebruiken om af te spelen..
Nier fijn voor deze oudere mensen.
Moeten ze weer wat nieuws gaan leren. ☹️.
Of is er nog iets slims?
Reputatie 7
Badge +26
Zoals vast wel in de links hierboven staat de humax 5200/5400 of de mediabox xl (horizon).
Reputatie 7
Badge +19
Inderdaad de Humax 5200c. Naar de 5400c zou ik niet meer zoeken. Word niet meer geleverd en is dus nauwelijks nog te vinden, en daarnaast, als je er nog een vind, vaak erg duur.

Maar ook de 5200c is inmiddels uit productie en durf je het aan zou ik er een van marktplaats halen. Zoals je wellicht hebt gelezen, kun je dan al opnamen, iets anders kijken en dit apparaat is heel fijn om mee te werken.

Los zul je deze nieuw ook bijna niet meer vinden, daar deze doorgaans worden incl. mediaspeler en dat is wellicht teveel van het goede, en tevens ook weer vrij duur.

En anders word het de XL, maar dat is weer een heel ander apparaat, en wellicht weer wat te moeilijk. Maar dat kan natuurlijk niet bepalen.
Volens de postcode check die erbij staat werkt dit apparaat niet in onze regio.
Reputatie 7
Badge +19
Volens de postcode check die erbij staat werkt dit apparaat niet in onze regio.

Nee, niet met smartcard, wél voor de vrije zenders:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

Daarvoor heb ik destijds dit topic aangemaakt, want zeker als men van het analoge signaal afkomt, heeft men genoeg aan die zenders. In het betreffende topic staat ook een link waarmee je kan zien om welke zenders het gaat. Er zijn zeer veel mensen welke een Humax gebruiken in fUPC gebied. Je kan dat absoluut van me aannemen.
Beste Willem, ik heb nu een Humax 5200C gekocht via MP en probeer dit nu te installeren. Ik heb hem eerst terruggezet naar fabrieks instellingen en probeer nu het smartwizard menu af te lopen. Echter bij zenders zoeken krijg ik 0 zenders?
Freq : is 474 ne Netwrk ID : 5555 . Maar hij vindt niets. Doe ik iets niet goed.
Aanvulling : ik woon in Gelderland.
Reputatie 7
Badge +29
Vul je wel 474.00 in voor de frequentie?
En in het schermpje waar je de frequentie en Netwerk ID moet invullen, zie je als het goed is ook de signaalsterkte en signaalkwaliteit. Zijn die balkjes (gedeeltelijk) gevuld?

Maar zoals ik begrijp heb je geen smartcard voor deze Humax? In dat geval moet het Netwerk ID 4444 zijn.
Ik ga het proberen. Ik heb geen smartcard. Gaat alleen om de ‘vrije’ zenders.
Reputatie 7
Badge +19
Vul je wel 474.00 in voor de frequentie?
En in het schermpje waar je de frequentie en Netwerk ID moet invullen, zie je als het goed is ook de signaalsterkte en signaalkwaliteit. Zijn die balkjes (gedeeltelijk) gevuld?

Maar zoals ik begrijp heb je geen smartcard voor deze Humax? In dat geval moet het Netwerk ID 4444 zijn.

Is al vaak genoemd @Evert , maar 4444(4) werkt niet altijd. En 474.00 is voor oud Ziggo gebied. Er is voor oud UPC gebied een andere frequentie. Daarom is er ook het topic voor gemaakt., "Wat moet je weten als... "

En daar zie je deze ID code voor @Gosifix : -43142 = HE Zevenaar (Gelderland) of -50142 = One way DTV (Gelderland)

@Gosifix kijk dus nog even hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634 en lees alles even goed door. Gelderland is oud UPC gebied en de kans is dus aanwezig dat 4444(4) niet werkt als ID code/netwerknummer in jou gebied.

Alles wat je weten moet staat daar dus.
@Evert en Willem. Ik heb weer allerlei combinatie geprobeerd maar overal 0 zenders gevonden.

Wat mij nog wel triggerde is de opmerking van Evert mbt de signaal sterkte/kwaliteit. Deze staat altijd op 0% . Is hier wat mis mee? Ik heb nu gewoon mijn Coax uit de TV er in gedaan waar ik buiten de mediabox om ook digitaal TV kan kijken. Er moet dus signaal opzitten toch?

Mvg Harry
Reputatie 7
Badge +29
Super dat het nu werkt! 😊
Veel kijkplezier!
Misschien nog een vraagje? Ik kan niet bij software-opwaarderen komen. De box hangt wel aan internet. Moet ik nog wat doen?

Mvg Gosifix
Reputatie 7
Badge +29
Hoe bedoel je dit precies? Kun je niet op Ok drukken wanneer je in het menu zit?
Dan betekent dat dat er geen update beschikbaar is.
Bij instellingen > installatie > is deze optie niet ‘ opgelicht’ zoals zenderzoeken en fabrieksinstellingen dat wel zijn.
Reputatie 7
Badge +29
Helder! Dat betekent dat er geen update beschikbaar is.
Als er wel een update beschikbaar is, dan is die ook opgelicht/uitgelicht 🙂
top dank je wel
Reputatie 7
Badge +19

Mooi dat het nu is gelukt met 4444(4). Maar anders dus een van de andere codes gebruiken. Doorgaans is dat ook nodig. Maar de Humax heeft uiteraard wel een goed signaal nodig en als de sterkte op 0 staat, of weer komt te staan, kijk dan de boel even na (kabels, stekkers etc).
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Gosifix

voor het laden van nieuwe software is geen Internet aansluiting nodig. Dat verloopt via de kabel. Maar je zal in fUPC gebied weinig updates krijgen en als de Humax eerder is gebruikt in fZiggo gebied staan alles updates er waarschijnlijk al in. Maar de meeste updates berusten op ITV/VOD (Interactieve Tv) en daarvoor kan de Humax in fUPC niet worden gebruikt. Maar daarvoor is wél een Internet aansluiting nodig. Opdrachten verlopen n.l. via het Internet, ontvangst via de kabel. Maar dat is nu dus niet van toepassing. Wel kun je op die manier ook de Humax opnemen in je netwerk om beperkt bestanden te delen. Zie daarvoor mijn andere topics.

Over de software: is er nieuwe software aanwezig. zal de Humax dat zelf aangeven. Kies dan voor 'ja' en onderbreek de updates absoluut niet! De Humax zal zelf weer starten met de weergave.

Kijk nog wel even of de waarde van beide tuners in orde zijn, of geef deze even door. Het gaat dan om de BER, sterkte en kwaliteit. Deze kun je beide beide tuners pas uitlezen als deze ook daadwerkelijk beide in gebruik zijn. Dat doe je door 1 of 2 zenders op te nemen een ander te bekijken. Je kan altijd 1 zender opnemen en een ander bekijken, maar in bepaalde gevallen, afhankelijk van de zenders en de streams waarin deze zich bevinden, ook 2 zenders opnemen en een 3e bekijken. Neem je 2 zenders op en je drukt op de OK toets, zie je alle zenders welke je nog kan bekijken in het wit.

Veel kijkplezier gewenst.
Dank je. Hij doet het nu prima. Nu nog proberen om het over te brengen op mijn schoonvader van 85. 🙂 .
Reputatie 7
Badge +19
Dank je. Hij doet het nu prima. Nu nog proberen om het over te brengen op mijn schoonvader van 85. 🙂 .

O, daar was ie voor natuurlijk... Heb je wel een handleiding? Anders staat deze hier plus veel tips/antwoorden van dit oudje... 😉

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html
Ik had de handleiding al gevonden en afgedrukt. Zal wel lukken, maar het blijven relatief complexe apparaten voor ouderen. Maar ik heb dus een vraagbaak achter de hand 😂.