Beantwoord

Analoog - heb ik nog wel beeld na omschakeling - zonder abonnement?

  • 22 januari 2019
  • 6 Reacties
  • 776x Bekeken

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Lees net dat 5 februari het kabelsignaal wordt afgesloten, maar im heb geen abonnement via ziggo, kan ik dan evengoed op de slaapkamers nog tv kijken?

Zo ja hoe dan?
icon

Best beantwoord door iMark 22 januari 2019, 17:55

Als je in het Ziggogebied woont en nu TV kunt kijken op de slaapkamers dan heb je gewoon geluk dat gratis het ongecodeerde pakket wordt doorgegeven. Je hebt dan TV's met analoge tuners.

Als de TV's niet al te oud zijn, dan hebben ze hoogstwaarschijnlijk een DVB-C-tuner waarmee je het ongecodeerde digitale zenderpakket kunt ontvangen.
Meer informatie op de pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/

Heb je geen TV met digitale ontvanger? Dan zou je ervoor kunnen kiezen om TV's met digitale ontvanger te kopen. Of een losse DVB-C ontvanger. Die staan in grote aantallen op bijvoorbeeld Marktplaats te koop.

Ik zou eerst kijken wat voor TV's er nu gebruikt worden en kijken of je daarmee digitaal kunt ontvangen.

De meest elegante oplossing is natuurlijk om abonnee te worden bij Ziggo. Dat is wel zo netjes als je nu gratis kijkt. Je kunt dan ook een gratis digitale ontvanger krijgen die het doet op een TV met scart-aansluiting.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Hier snap ik ook niks van, hoe heb je dan wel een abonnement ?

Maar analoog van Ziggo stopt hoe je ook kijkt.
Misschien dat de Ziggo Kabel nog signaal geeft.
Hoe kreeg je dat bericht? Als klant via Email?
Zou toch eens kijken of er nog iets wordt afgeschreven op je bankrekening.

Als je niks meer betaalt, dan kun je verder rustig het vrije digitale Kabel-TV pakket blijven gebruiken.
Dat vervangt analoog.
Gr Han
Heb een digitaal kastje / provider online en de kabel loopt waarschijnlijk via ziggo omdat ze dat niet per huishouden kunnen afsluiten. Dus be erg benieuwd wat ik nu moet doen🙈
Reputatie 5
Badge +7
Als je in het Ziggogebied woont en nu TV kunt kijken op de slaapkamers dan heb je gewoon geluk dat gratis het ongecodeerde pakket wordt doorgegeven. Je hebt dan TV's met analoge tuners.

Als de TV's niet al te oud zijn, dan hebben ze hoogstwaarschijnlijk een DVB-C-tuner waarmee je het ongecodeerde digitale zenderpakket kunt ontvangen.
Meer informatie op de pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/

Heb je geen TV met digitale ontvanger? Dan zou je ervoor kunnen kiezen om TV's met digitale ontvanger te kopen. Of een losse DVB-C ontvanger. Die staan in grote aantallen op bijvoorbeeld Marktplaats te koop.

Ik zou eerst kijken wat voor TV's er nu gebruikt worden en kijken of je daarmee digitaal kunt ontvangen.

De meest elegante oplossing is natuurlijk om abonnee te worden bij Ziggo. Dat is wel zo netjes als je nu gratis kijkt. Je kunt dan ook een gratis digitale ontvanger krijgen die het doet op een TV met scart-aansluiting.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
@Annita
Het komt vaker voor dat er signaal op de Ziggo kabel blijft staan.
Hier gaat het over een abonnee die al een flinke tijd geleden overgestapt is op glasvezel.
Dit is de reaktie van Moderator Lycke.
https://community.ziggo.nl/instellen-van-digitale-tv-194/tv-naar-digitaal-hoe-werkt-dit-35950/index2.html#post359518
Zolang het signaal er is kun je daar ongestraft van gebruik maken. Na opheffing van Analoog blijft het digitale Kabel-TV pakket beschikbaar dat zonder Smartcard kan worden ontvangen. Je kunt de suggesties van iMark volgen om dat op een TV te kunnen ontvangen.
@iMark schreef
Als je in het Ziggogebied woont en nu TV kunt kijken op de slaapkamers.......
In voormalig UPC gebied kan het signaal ook op de kabel blijven als Ziggo niet afkoppelt na afloop van een abonnement. De ex abonnee in bovenstaand Topic woont in fUPC, als ik me goed herinner.
Gr Han
Reputatie 7
Heb een digitaal kastje / provider online en de kabel loopt waarschijnlijk via ziggo omdat ze dat niet per huishouden kunnen afsluiten. Dus be erg benieuwd wat ik nu moet doen🙈


Hey @Annita . Er kan wel per huishouden signaal uitgeschakeld worden, maar dit gebeurt niet altijd. Hierdoor maak je er nu nog altijd, gratis, gebruik van.
Hierbij moet dan wel gezegd worden dat dit natuurlijk geen garantie is dat het actief blijft. Je signaal kan alsnog elk moment worden uitgezet. Mocht je toch een abonnement willen en hierbij de garantie hebben, dan weet je ons te vinden ^^.