GerFo

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Analoge TV op tweede tv

In huis heb ik beneden een digitale aansluiting.

Boven in huis heb ik een analoge aansluiting die ik al lang niet meer gebruik, nu wil ik die weer gaan gebruiken, wat zijn voor mij de mogelijkheden om daar toch TV te kijken ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een analoge aansluiting en een digitale aansluiting is hetzelfde, alleen de signalen die erdoor gaan zijn anders, daarom is ook de apparatuur om TV mee te kijken anders.

De Free To Air zenders via een TV met een DVB-C tuner, met een CI+ module en smartcard voor meer zenders, mocht je TV die mogelijkheden niet hebben, kun je een Digitale ontvanger in bruikleen krijgen bij Ziggo.

En dan zijn er nog de nodige mediaboxen bij Ziggo bij de diverse abonnementen.

Heb je al een idee hoe je TV wilt gaan kijken?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik weet niet wat je daarmee bedoelt. Coax is coax. Maar analoge tv wordt niet meer uitgezonden door Ziggo.

Plaats evt wat foto’s.

 

GerFo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de reactie.

Heb boven in mijn huis een oude analoge aansluiting voor een TV. Hoe kan ik boven toch TV kijken ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een analoge aansluiting en een digitale aansluiting is hetzelfde, alleen de signalen die erdoor gaan zijn anders, daarom is ook de apparatuur om TV mee te kijken anders.

De Free To Air zenders via een TV met een DVB-C tuner, met een CI+ module en smartcard voor meer zenders, mocht je TV die mogelijkheden niet hebben, kun je een Digitale ontvanger in bruikleen krijgen bij Ziggo.

En dan zijn er nog de nodige mediaboxen bij Ziggo bij de diverse abonnementen.

Heb je al een idee hoe je TV wilt gaan kijken?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
GerFo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk Dank voor de moeite

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @GerFo , welkom hier op de Community! 

Wanneer je van plan bent om een nieuwe aansluiting te realiseren is het wel zo prettig om daar eerst wat advies over te ontvangen. Daarvoor ben je hier duidelijk aan het juiste adres. 

@Be rt en @Jan F. hebben je hier meer informatie over gegeven, waar je mee uit de voeten kunt. Als je nog aanvullende vragen hebt over een aansluiting naar een tweede tv, stel ze dan gerust. 

 

Ik wens je in ieder geval veel succes en alvast een goed weekend!

GerFo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk Dank Marije,

 

Ben niet zo technisch, begrijp ook niet alles, dus een duidelijke instructie is voor mij heel belangrijk.

Wat is precies het apparaatje dat je bij Ziggo kan krijgen waarover men schrijft ?

Hoe kan ik er aan komen ?

 

Bij voorbaat dank voor de reactie.

 

Ook een prettig weekend gewenst.

 

G

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal begrijpelijk. Een duidelijke instructie is altijd belangrijk 🙂 

Het apparaat waar op gedoeld wordt is de Digitale Ontvanger. Dit is een kastje die de analoge zenders vertaald naar digitale zenders (DVB-C). In de nieuwere tv's zit vaak uit zichzelf al een DVB-C Tuner ingebouwd. In dat geval heb je geen Digitale Ontvanger nodig, want meer dan vertalen van de zenders doet dit kastje niet. 

 

Je hebt dus alleen een Digitale Ontvanger nodig als je eigen TV geen ingebouwde DVB-C Tuner heeft. In de handleiding van je tv toestel (of door deze te googlen) moet je dat terug kunnen vinden. 
Daarnaast is het zo dat de Digitale Ontvanger alleen beschikbaar is voor Ziggo klanten die voor 8 maart 2018 al klant bij Ziggo waren. Ben je pas daarna klant geworden, dan is deze mogelijkheid er niet. 
 

Uitgelicht topic