Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

  • 5 maart 2018
  • 471 reacties
  • 135011 keer bekeken


Toon eerste bericht

471 Reacties

Reputatie 7
Waarom telt de het gratis kastje mee voor het aantal smartcards dat je in huis hebt? Er zit helemaal geen smartcard in het gratis kastje. Het is slechts een digitale ontvanger, vergelijkbaar met een TV met ingebouwde DVB-C ontvanger waarmee je het ongecodeerde pakket kunt bekijken.

Goede vraag. Ik snap dat dit raar 'voelt', doordat er in de Digitale Ontvangers inderdaad geen smartcard zit. De max. van 5 apparaten, heeft echter niet perse te maken met smartcards, maar dus met de apparaten. Technisch gezien kunnen er 5 apparaten worden geactiveerd op je klantnummer.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Nick999,
Als je zogenaamd geen reactie ziet dan geldt de regel die onder de postcode-controle staat.
Waarschijnlijk zal ik het wel niet helemaal goed begrijpen maar ik vind het een rare situatie. Ik heb thuis een Horizon mediabox en kijk dus niet via het analoge signaal. Echter kost het me wel iedere maand 18 euro voor een dienst die ik niet gebruik. Nu wordt de dienst van het analoog signaal stop gezet zodat ik alleen nog via de Horizon mediabox kan kijken en betaal nog steeds 18 euro voor een dienst die gestopt wordt.
Reputatie 7
Je kunt 5 apparaten van ons gekoppeld aan je klantnummer hebben (Mediabox, CI+ module en kaart, Digitale Ontvanger). Wat je daarnaast aan apparatuur aangesloten hebt voor jezelf, is natuurlijk niet iets waarop wij zicht hebben en iets over kunnen zeggen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @NBe,

Het analoge signaal werd/wordt gratis uitgezonden, digitale tv is de basis bij Ziggo. Een Kabel TV abonnement kost €18,70 per maand en dat abonnement en signaal blijft gewoon bestaan. Dit is namelijk ook gewoon digitale tv. Er verandert daarom niets in prijs.

Groet,
Evert
@Evert96 schreef: "Het analoge signaal werd/wordt gratis uitgezonden,"

Dan is er iets verkeerd gegaan in de facturering, ik heb altijd moeten betalen voor analoge TV.
Kan ik dat geld wat ik betaald heb voor analoge TV nu nog terugvragen vanaf december 1985?

@NBe
Even alle gekheid op een stokje, je betaald natuurlijk voor de ontvangst van een aantal TV zenders via de kabel of dit nu analoog of digitaal tot je komt genaamd: Kabel TV voor € 18,70.
Met extra zenders, uitzending gemist NPO, een mediabox € 24,95
Met replay, ook gratis van de commerciëlen en Movies en Series en een Mediabox XL € 34,95
https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken
Ik heb een losse dvd-recorder, waar ik geen aparte box voor heb. Ik neem dus op van analoge kanalen. Dat kan dus niet meer na april als ik het goed begrijp.
Ik heb een box van Ziggo zonder harde schijf, ik kan er geen programma's mee opnemen. Krijg ik nu een box met harde schijf, zodat ik wel op kan nemen? Of moet ik er eentje kopen? Hoe duur is dat? Een extra box voor mijn dvd-recorder lijkt mij praktisch niet handig, afgezien of het wel of niet kan.


Welke box/ontvanger heb je nu van Ziggo?


Ik heb de iHDR-5200C
Reputatie 7
Badge +28
@Be rt, ha, je hebt nog gelijk ook ;)
Het moet zijn: Het analoge signaal werd/wordt de laatste tijd/jaren gratis uitgezonden.
Reputatie 6
Badge +8
Er is niets gratis, voor alles moet betaald worden!
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb een losse dvd-recorder, waar ik geen aparte box voor heb. Ik neem dus op van analoge kanalen. Dat kan dus niet meer na april als ik het goed begrijp.
Ik heb een box van Ziggo zonder harde schijf, ik kan er geen programma's mee opnemen. Krijg ik nu een box met harde schijf, zodat ik wel op kan nemen? Of moet ik er eentje kopen? Hoe duur is dat? Een extra box voor mijn dvd-recorder lijkt mij praktisch niet handig, afgezien of het wel of niet kan.


Welke box/ontvanger heb je nu van Ziggo?


Ik heb de iHDR-5200C


Dan zou ik de gebruiksaanwijzing een keer lezen.
Ooit, toen Ziggo bij mij nog Casema heette, had je alleen Analoge
TV en Radio op de kabel. Daar moest je een klein prijsje voor betalen, in de orde van
15 gulden per maand, als ik me goed herinner.
Je winst: geen antenne meer nodig & buitenlandse zenders.

Toen de kabelaars digitale diensten gingen aanbieden voor
TV/Radio en Internet, bedacht de overheid het verplichte Standaardpakket voor TV en Radio.
Dat moest voor een zacht prijsje en er zijn eisen voor welke zenders
er in elk geval in moeten zitten en het minimaal aantal zenders.
De gedachte was: TV en Radio is een nutsvoorziening die voor iedereen
bereikbaar moet zijn. Ook voor de kleine beurs.
Nederland is het enige land met een wettelijk verplicht Standaardpakket.
Dat de overheid nog steeds een vinger in de pap heeft, kun je hier zien:
https://tweakers.net/nieuws/113521/overheid-wil-tv-kijker-zelf-zenderpakket-laten-samenstellen.html

Het huidige Kabel-TV abo voor 18,70/mnd is de (ruime) invulling door Ziggo van dat Standaardpakket anno 2018.
De laatste uitbreiding van dit traditioneel Analoge pakket is de toevoeging
van het 'Free to Cable' Digitale TV/Radio pakket. Daarmee wordt vooruitgelopen op
de gefaseerde opheffing van Analoge TV en Radio.
Dit alles voor een gelijk blijvende prijs.
Met enige goede wil zou je het op te heffen Analoge pakket nu dus 'gratis' kunnen noemen.

Die opheffing kost Ziggo overigens wel het e.e.a. Gratis decoderkastjes, intensieve begeleiding omschakeling per regio, etc. Dat zal uit de lengte of uit de breedte moeten komen.

Gr Han
Reputatie 6
Badge +5
Gratis, maar alleen als je al voor Ziggo tv betaalt.
Dus niet echt gratis naar mijn mening.
Meer een uitruil, een kastje voor analoog.
Reputatie 6
Badge +8
Doe zelf eens normaal!
Reputatie 5
Badge +4
En dan bedenk ik me ook nog eens dat ik een nieuwe coax kabel moet trekken, die is ook niet gratis. De huidige kabel is nauwelijks voldoende voor het huidige analoge signaal.

Havanna ik begrijp het wel maar voor de tegenwoordige tijd met al die signalen door de lucht en kabel/glasvezel ben je gewoon verplicht om thuis een goede bekabeling te hebben dus....... . Ik ben voor 3,5 jaar geleden verhuisd en moest mijn kabels die ik mee kon nemen vervangen voor dikkere en betere coax en connectoren wat overigens Ziggo voor me gedaan heeft ivm dat ik wat storingen had en ikzelf deze niet kon oplossen, nu werkt alles naar wens gelukkig de komende jaren.
@Linda1978 Is de Samsung DCB-H380R je eigendom of heb je die in bruikleen?

Hier meer informatie over je TV instellen op digitaal, lukt dat niet, dan kun je een digitaal kastje gratis bestellen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen

Even het hele stappenplan doorlopen, kom je vanzelf, zo nodig, bij de bestelling.
Reputatie 6
Badge +5
De bekabeling was hier goed genoeg, ik woon nogal landelijk en heb eigenlijk geen stoorsignalen in de buurt. 🙂
Reputatie 7
Badge +17
je kunt ook een eerste (gratis) ontvanger aanvragen en deze gebruiken bij de DVD recorder en in noodgevallen.
Reputatie 7
Badge +17
@Be rt en @N.N. Wel handig dat die regel er inmiddels is bijgezet. Gisteren stond die er nl nog niet.
En inderdaad, als je een paar postcodes ingeeft kan de site het al niet meer bijhouden.

Voorlopig zie ik alleen een goed antwoord bij postcodes die inmiddels zijn uitgeschakeld, dus "zien wanneer je aan de beurt bent" lijkt me niet echt van toepassing voor de site, eerder dat je kunt zien of je afgeschakeld bent (Maar daar heb je de site niet voor nodig)
Reputatie 3
Ok, ik ga dus sowieso betalen. Mijn abo is alleen internet + analoge TV en heb zowel beneden als boven een TV staan. 1 kastje eventueel gratis,, 2de niet.

Of m'n TV (zijn 2 dezelfden) digital kan? Geen idee want dat stappenplan wiste uiteraard de ingestelde zenders maar ik kreeg geen digital signaal dus waarschijnlijk nog niet beschikbaar hier (Apeldoorn) ook al stuurde het stappenplan wel naar de volgende stap na invullen van postcode en huisnummer...
Alles dus maar weer opnieuw (analoog) ingesteld.

Wellicht iedereen maar beter even afwachten op bericht alvorens het stappenplan uit te voeren.
Reputatie 2
Badge

Hey @dukster. Op dit zinnetje bleef ik even hangen.
Ik heb (niet zo verrassend) zelf de app van KPN niet. Mag ik vragen wat er bij KPN volledig opengegooid wordt wat bij Ziggo (nog) niet gedaan wordt?


KPN heeft enkele dagen hun Ziggo Go app open gesteld voor alle functies streamend. M.a.w. hetzelfde als de Ziggo app maar dan alles streamend. Ziggo app doet alleen live tv streamen via Apple tv of Google chrome cast. maar uitzendinggemist of later terug kijken enz worden geblokkeerd. Als dat ook bij Ziggo zou gebeuren hoef ik niet te doen aangezien alle tv's al een Apple tv hebben t.b.v. Youtube en Netflix. Een Ziggo go app op de Apple tv 4k zou tof zijn en daarnaast gewoon dat je alles kunt streamen niet alleen live tv. Waarom moet ik naar een in mijn geval hooguit iPad groot scherm tv kunnen kijken via de app :)

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-app-chromecast-interactieve-tv/

p.s. het feit dat jij die app niet hebt is niet slim. 🙂. Toen ik o.a. bij WXS/PI Net en Mirabeau/DigitasLBi werkte, stond ik erop dat ik de apps, tools, Enz van de concurrentie als zakelijk vergoed en als test account wilde hebben. Ziggo zou altijd een KPN/T-Mobile enz account moeten hebben in het TechTeam (2e/3e lijns) van de Service desk ;-)


Ik gok dat dit met rechten te maken heeft dat je uitzendinggemist niet kan casten.
Reputatie 3
.... Een nieuwe die geen kuren heeft? Die geen blokjes meer in beeld geeft, ondanks de dure Hirschmankabel die erop zit?.. .

Precies.. DAT zou wel fijn zijn. Om die reden heb ik de (toen 4de) Horizon box met royal verruilt voor alleen internet
@W00fer
Volgens mij kan je Replay bij Ziggo Go, alsvolgt wel Casten. Weet dat niet zeker, maar
is het proberen waard.
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/ziggo-go-bekijken-vanaf-laptop-25928
Let op mijn reaktie ipv de Tip, die die naam niet verdient.
Gr Han
Reputatie 3
@J_Fix, je zou je TV nu ook al zo moeten kunnen instellen, het digitale signaal is er namelijk al. Welke tv's heb je precies? Aan de hand van de type nummers kan gekeken worden of ze ervoor geschikt zijn.

Dank voor je reactie 👍🏼
Beiden Samsung LT27C350 Evert. Ik krijg nu geen service op digitaal.


Mocht je straks met die digitale ontvanger ineens geen goed beeld hebben, dan kun je gratis een monteur laten komen die die ontvanger gaat aansluiten voor je en dan waarschijnlijk ook het één en ander vervangt. Maar wanneer het analoge signaal in jouw regio uitgezet wordt, zet Ziggo sowieso extra monteurs in in die regio.


"Ook het één en ander" denk ik niet 😉 In de 4 Horizon boxen periode is echt alles van pluggen tot bekabeling en splitters vervangen voor duurste uit de Hirschman reeks. Resultaat : de problemen bleven en conclusie monteurs, "uw signaal is te sterk, ik ga hem afzwakken"... Daarnaast (na het afzwakken notabene..) nog een versterker van de Ziggo shop (alles op advies van monteurs en Ziggo) dus wat dat betreft heb ik nu topkwaliteit voor analoog 😎

Al met al, ik zit logischerwijs niet meer echt op een Ziggo monteur te wachten 😉 maar wel op info over hoe of wat en wanneer. Om precies te zijn, ik hoorde van het analoog uitschakelen via een kennis die me attendeerde, NIET via/van Ziggo terwijl ik wel degelijk de nieuwsbrief krijg. Ik vraag me nu al haast af wanneer ik ineens zwart beeld heb, ik werk tot 's nachts ga daarna tv kijken en er komt dan vast geen monteur ongeacht hoe veel er worden ingezet 😉 Ik hoop dat Ziggo zorgt voor tijdige informatie danwel toezending van de eventuele benodigde kastjes

Vr groet, Joop
Goed, eindelijk eens even de tijd genomen. Het stappenplan gaat met plaatjes. Ideaal !!!.
Geen onduidelijkheid of verwarring, gewoon de plaatjes volgen.

Nu kijken we digitaal. Zelfs SBS6 geeft mooi beeld !!.

En ik maar denken dat het aan onze kabels lag...........

Had ik veel eerder moeten doen. Ziggo, een 10 !!!!.


Nooit te oud om te leren. Veel kijkplezier. 📺 📺 📺
En dan bedenk ik me ook nog eens dat ik een nieuwe coax kabel moet trekken, die is ook niet gratis. De huidige kabel is nauwelijks voldoende voor het huidige analoge signaal.

Dat kan nog wel eens meevallen. De aansluiting op mijn slaapkamer is door een van de vorige bewoners van mijn huis aangelegd met bouwmarktkwaliteit kabels. Bij het plaatsen van een zendmast hier in de buurt enige jaren geleden ontstond er interferentie wat zich uitte door sneeuw op diverse kanalen. Vervanging van de connectoren bracht wel enige verbetering maar lostte het probleem niet helemaal op. De kabel vervangen is geen optie omdat deze grotendeels onder het laminaat loopt. Echter met het nieuwe kastje heb ik nu digitaal een perfect beeld, ondanks dat ik de kabel heb moeten verlengen met de door Ziggo geleverde kabel van 1.5 meter.

Reageer