Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

Toon eerste bericht

454 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Dit is even een kwestie van uitproberen. Hoe wel mijn eerste indruk is dat deze wat verouderd zijn, en niet meer aan de huidige norm voldoen. ( niet genoeg afbeschermd inz instraling-storing 4 g) Certivicatie Kabelkeur merk zou ik zeker aanraden bij evt nieuwe aanschaf. Maar wie weet voldoen de splitters het nog voldoende.
Reputatie 7
@David_H, ik ben erg benieuwd naar de merken en types TV's die hebt staan. Je geeft in een eerder bericht aan "een Samsung TV in de keuken met een niet ondersteunde dvb-c interface. ". Bedoel je hiermee dat de TV geen DVB-C tuner heeft, of wel maar ga je ervan uit dat deze niet ondersteund wordt?

Wanneer de TV namelijk een DVB-C tuner heeft, is hij sowieso geschikt voor digitale TV via de kabel (het kan zijn dat hij niet door ons gecertificeerd is voor Ziggo TV met een CI+ module, maar dat staat hier helemaal los van).

Zou je ons wat meer informatie over je twee TV toestellen kunnen geven?
Reputatie 7
Badge +35
@Mickvv

Ze zouden allebei kunnen werken, maar splitters kunnen ook door de leeftijd niet goed meer werken.

De huidige standaard is de POA 01-UPC, deze is geschikt voor huidig gebruik en de toekomst:
Eigenschappen:
5 Jaar garantie
4G(LTE) proof
Frequentie bereik: 5-2000Mhz
MoCA 2.0 Geschikt
DOCSIS 3.1 Geschikt
Uitgang 1 & 2 3.8dB verlies op 860Mhz

@David_H, ik ben erg benieuwd naar de merken en types TV's die hebt staan. Je geeft in een eerder bericht aan "een Samsung TV in de keuken met een niet ondersteunde dvb-c interface. ". Bedoel je hiermee dat de TV geen DVB-C tuner heeft, of wel maar ga je ervan uit dat deze niet ondersteund wordt?

Wanneer de TV namelijk een DVB-C tuner heeft, is hij sowieso geschikt voor digitale TV via de kabel (het kan zijn dat hij niet door ons gecertificeerd is voor Ziggo TV met een CI+ module, maar dat staat hier helemaal los van).

Het gaat om een Samsung Syncmaster 933HD en een TileVision TV/17/FR4/PS.
De samsung (een ietswat veredelde monitor met een TV-tuner) heeft een DVB-tuner, maar werkt alleen met een CI-module in (een CI+ werkt niet). Scannen naar digitale zenders levert in ieder geval niets op.

De tilevision heeft geen DVB-tuner. Waarschijnlijk is het voor deze het makkelijkst om met Ziggo Go en een Chromecast te gaan werken. Die is misschien nog in te bouwen, een decoder gaat gewoon niet lukken...

Voor de samsung heb ik ondertussen al het humax kastje besteld. Werkt prima, maar dus jammer van het extra (welliswaar kleine) kastje en afstandsbediening.
Reputatie 5
Badge +3
Nee, het is totaal onbegrijpelijk...
Waarom kunnen jullie de basis digitale zenders dan niet aan of uit zetten?

Ik snap je punt, @LosLeos, maar denk dat het anders voor je ziet dan het is. Je kunt een abonnement zonder Digitale TV met een Mediabox/Module nemen. Maar Digitale KabelTV (signaal dat gewoon altijd aan staat, net als nu nog het analoge signaal) kan inderdaad niet worden uitgezet.

Zoals je in jouw abonnement kunt zien heb jij een abonnement inclusief Digitale Kabel TV & Radio. Dus het signaal via de kabel. Logisch ook, want als we dit signaal uit zouden zetten, zou je modem ook geen signaal meer krijgen en heb je dus geen internet.

Ik hoop dat je de situatie zo iets beter begrijpt.
Ik begrijp het ook niet, ik heb letterlijk zonder TV gezeten omdat jullie mijn smartcard niet hadden geactiveerd. Dus Ziggo kan wel degelijk alle digitale TV signalen uitschakelen, ook de (NL) basiszenders want die had ik ook echt niet meer. Internet en telefonie werkte ondertussen wel normaal. Nu is uitschakelen allicht kort door de bocht maar door het deactiveren van een smartcard, box, etc kunnen wij klanten dat digitale signaal niet decoderen en dus geen TV kijken.

Kortom ik, LosLeos en ik denk vele andere ook blijven erbij dat het koppelverkoop blijft wanneer het analoge signaal verdwijnt. Met het analoge signaal begrijp ik het nog, daardoor had ik tijdens de niet werkende smartcard nog een paar zenders namelijk maar dat signaal verdwijnt.

Kom dus eens met een echte (technische) onderbouwing want dat het digitale signaal uit kan is praktisch door jullie zelf bewezen bij het niet activeren van mijn smartcard.

Zou namelijk ook heel graag alleen nog maar internet en telefonie willen afnemen en de TV willen laten voor wat het is. Er is toch nog maar weinig leuks/origineels en dat moet je goed zoeken tussen alle herhaling van de herhaling naast de herhalingzenders.
Reputatie 7
@vasco_nl. Ik denk dat je het toch verkeerd ziet. Je hebt zonder Digitale TV gezeten omdat je kaart niet (goed) geactiveerd was. Dat kan. Toch kon je op dat moment wel Digitale Kabel TV kijken. Dat staat namelijk altijd aan, ook nu al.

Je kunt dus, als Ziggo klant, altijd al kabel TV kijken. Zowel analoog als ook digitaal, wanneer je TV hiervoor geschikt is.
Digitale TV met een smartcard is echter wel 'uit/aan' te zetten door ons, door simpelweg de rechten op de kaart te (de)-activeren.

"Kom dus eens met een echte (technische) onderbouwing want dat het digitale signaal uit kan is praktisch door jullie zelf bewezen bij het niet activeren van mijn smartcard."
Dit is dus niet het geval. De rechten stonden niet aan op je kaart, maar je kon nog altijd digitaal via de kabel kijken. Dat is namelijk niet uit te zetten door ons (tenzij we het volledige signaal uitzetten, waardoor je dan dus ook geen signaal op je modem hebt).
Reputatie 7
Badge +26

Het gaat om een Samsung Syncmaster 933HD en een TileVision TV/17/FR4/PS.
De samsung (een ietswat veredelde monitor met een TV-tuner) heeft een DVB-tuner, maar werkt alleen met een CI-module in (een CI+ werkt niet). Scannen naar digitale zenders levert in ieder geval niets op.

De tilevision heeft geen DVB-tuner. Waarschijnlijk is het voor deze het makkelijkst om met Ziggo Go en een Chromecast te gaan werken. Die is misschien nog in te bouwen, een decoder gaat gewoon niet lukken...

Voor de samsung heb ik ondertussen al het humax kastje besteld. Werkt prima, maar dus jammer van het extra (welliswaar kleine) kastje en afstandsbediening.

Het kan kloppen dat de samsung Syncmaster 933HD met module geen resultaat geeft. Ik meen te weten dat de tuner een dvb T is ( voor oa digitenne) dus geen dvb C wat nodig is voor kabel tv.
Reputatie 5
Badge +3
@vasco_nl. Ik denk dat je het toch verkeerd ziet. Je hebt zonder Digitale TV gezeten omdat je kaart niet (goed) geactiveerd was. Dat kan. Toch kon je op dat moment wel Digitale Kabel TV kijken. Dat staat namelijk altijd aan, ook nu al.

Je kunt dus, als Ziggo klant, altijd al kabel TV kijken. Zowel analoog als ook digitaal, wanneer je TV hiervoor geschikt is.
Digitale TV met een smartcard is echter wel 'uit/aan' te zetten door ons, door simpelweg de rechten op de kaart te (de)-activeren.

"Kom dus eens met een echte (technische) onderbouwing want dat het digitale signaal uit kan is praktisch door jullie zelf bewezen bij het niet activeren van mijn smartcard."
Dit is dus niet het geval. De rechten stonden niet aan op je kaart, maar je kon nog altijd digitaal via de kabel kijken. Dat is namelijk niet uit te zetten door ons (tenzij we het volledige signaal uitzetten, waardoor je dan dus ook geen signaal op je modem hebt).
De monteur die toen bij mij is geweest wist mij te vertellen dat dat de analoge zenders waren die ik nog kon zien omdat de smartcard niet werkte en daarom de digitale zenders niet gedecodeerd werden. Gevolg zo een error melding op je scherm in de trant van "Je hebt geen abonnement om deze zender te bekijken". Dat waren zelfs alle basiszenders incl NPO etc.

Kortom analoog verdwijnt en dan kan met het deactiveren van de smartcard letterlijk het digitale signaal gestopt worden. Niet mijn worden maar van jullie monteur die kwam kijken of het echt aan de smartcard lag en niet aan mijn installatie. 8 uur na zijn telefoontje met jullie kantoor om de smartcard te activeren werkte het inderdaad ook allemaal weer. Door die deactivatie van mijn smartcard heeft Ziggo ook letterlijk bewezen dat het digitale signaal kan worden gestopt en ik daardoor alleen het analoge signaal kon kijken. Dat analoge signaal verdwijnt dus wordt het mogelijk om abonnementen aan te bieden zonder TV.
Reputatie 7
Het klopt dat het kan dat de rechten op je smartcard niet actief staan en dat je op die manier dus geen digitale TV via de kaart kunt zien. Maar het gaat in dit verhaal (analoog verdwijnt, over op digitaal) niet over Digitale TV via een kaart, maar over Digitale kabel TV. Zonder Smartcard dus. Dat kan niet worden uitgezet. Dat staat nu ook altijd al aan en had je ook kunnen gebruiken toen je kaart niet werkte, als je TV geschikt is voor digitale TV via de kabel.

Ik weet niet goed hoe ik het nog anders kan uitleggen, @vasco_nl. Misschien heeft iemand anders nog een manier om dit uit te leggen?
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl

Met een DVB-C tuner op je TV heb je in het geheel geen CI+ module en smartcard nodig om digitaal TV te kijken.
Je ontvangt dan de Digitale standaardzenders:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Klik op Zonder smartcard (Kabel TV) en je ziet de digitale zenders die je zonder smartcard kunt kijken.

Als je een CI+ module hebt kun je veel meer zenders ontvangen zoals in je abonnement aanwezig zijn.
Klik op Zenderoverzicht digitaal en je ziet de digitale zenders die je met een smartcard kunt kijken. (en de mogelijkheid in oud-Ziggo gebied om interactief te kijken)

Je kunt de Free To Air zenders altijd Digitaal ontvangen met de volgende instellingen als je een DVB-C tuner in je TV hebt zonder CI+ module en zonder smartcard:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen

Klik op Zonder mediabox of CI+ module

In mijn regio TV zonder CI+ module en zonder smartcard:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

In mijn regio TV met CI+ module en met smartcard:
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Reputatie 1
[quote=vasco_nl]@vasco_nl

Kortom analoog verdwijnt en dan kan met het deactiveren van de smartcard letterlijk het digitale signaal gestopt worden. Niet mijn worden maar van jullie monteur die kwam kijken of het echt aan de smartcard lag en niet aan mijn installatie. 8 uur na zijn telefoontje met jullie kantoor om de smartcard te activeren werkte het inderdaad ook allemaal weer. Door die deactivatie van mijn smartcard heeft Ziggo ook letterlijk bewezen dat het digitale signaal kan worden gestopt en ik daardoor alleen het analoge signaal kon kijken. Dat analoge signaal verdwijnt dus wordt het mogelijk om abonnementen aan te bieden zonder TV.

De zenders die je kunt kijken via de smartcard (dus de gecodeerde) zijn de HD zenders van de commerciële zenders e.d., deze zenders werken niet zonder smartcard.
Dezelfde commerciële zenders kun je ook in SD kwaliteit zonder smartcard bekijken. Dat is nog steeds digitaal, maar in SD kwaliteit i.p.v HD kwaliteit.

Deze zenders worden dus dubbel verzonden, in HD kwaliteit met codering en in SD kwaliteit zonder codering. Die SD zenders zijn dus ook niet uit te schakelen omdat elke DVB-C tuner deze kan oppikken.
Reputatie 5
Badge +3
Dus het is mogelijk om digitaal uit te schakelen maar Ziggo wil dat (nog) niet doen. Is natuurlijk een lekkere melkkoe 4 miljoen keer TV innen met koppelverkoop. Is geen hoog bedrag van het gehele abo maar geef mij al die tientjes x 4 miljoen, tikt lekker aan. Ter zeiden, ook met een DVB-C USB op mijn PC kon ik overigens niets zien dus ik blijf erbij dat het wel degelijk kan worden uitgeschakeld. Want na de activering had ik ook weer op mijn PC met DVB-C USB en smartcardreader signaal. Ook van de set op boxen kan men zeker weten het nummer blokkeren dus niet alleen met smartcards.

Ook die SD zenders kunnen ze achter de decoder stoppen of gewoon ook afschaffen want als je toch digitaal kijkt kijk je toch naar de HD zenders of ben ik gek.

Wederom bewijst Ziggo met dit topic dat glas tot de voordeur moet komen bij alle huishoudens zodat we elders snel internet zonder TV kunnen afnemen. Wanneer deze hete adem in de nek van Ziggo hijgt gaan ze allicht wel iets veelzijdiger aanbieden zonder koppelverkoop voor de klanten die dan over blijven. Jaren scheeuwt Ziggo dat een abo zonder TV niet kan zolang er een analoog signaal op staat. Dat begrijp ik dan ook heel goed maar nu het verdwijnt willen ze stiekem toch hun melkkoe niet kwijt.
Reputatie 7
"Dus het is mogelijk om digitaal uit te schakelen maar Ziggo wil dat (nog) niet doen"

Hier ga je dus de fout in. Het is niet mogelijk het uit te schakelen, want dan zouden we het volledige signaal uitschakelen (en heb je dus ook geen internet meert).

Het standaard kabel signaal is NIET uit te schakelen. En via dit signaal kan je digitaal kabel TV kijken. Het is jammer dat je 'erbij blijft', maar hoe je het voor je ziet is gewoon niet hoe het zit.
Reputatie 1

Ook die SD zenders kunnen ze achter de decoder stoppen of gewoon ook afschaffen want als je toch digitaal kijkt kijk je toch naar de HD zenders of ben ik gek.

Als ze dat doen, dan moet iedereen verplicht een ontvanger of CI+ module met smartcard hebben.
Nu kan je met een TV met ingebouwde tuner nog zonder module en smartcard de SD zenders bekijken.

Wat dat betreft kan een provider het nooit goed doen, er zijn altijd mensen die het graag bij het oude houden en liever niets veranderen. Als ze daarin mee zouden gaan, dan zouden we nu nog naar zwart-wit TV kijken op een klein beeldbuisje 😜

Ziggo is trouwens de enige die überhaupt nog analoog aanbiedt.
Reputatie 7
Badge +35
*** overbodige info verwijderd ***
Reputatie 5
Badge +3
"Dus het is mogelijk om digitaal uit te schakelen maar Ziggo wil dat (nog) niet doen"

Hier ga je dus de fout in. Het is niet mogelijk het uit te schakelen, want dan zouden we het volledige signaal uitschakelen (en heb je dus ook geen internet meert).
Ja oké, zoals ik al eerder scheef uitschakelen is wat kort door de bocht maar ik bedoel het decoderen van het TV signaal blokkeren. Jullie kunnen het want zonder mijn smartcard heb ik geen TV behalve analoog. Dan kunnen jullie dat ook met alle andere boxen zonder smartcard daar je ook extra pakketten kunt afnemen. Ergens zal daar gebruikersrechten in een systeem voor moeten worden gezet.

Als ze dat doen, dan moet iedereen verplicht een ontvanger of CI+ module met smartcard hebben.
Nu kan je met een TV met ingebouwde tuner nog zonder module en smartcard de SD zenders bekijken.
Ik kan de kabel in mijn TV steken maar de tuner kan helemaal niets met het digitale signaal aanvangen. Zal toch eerst een smartcard in één of andere module aan de zijkant moeten steken volgens de handleiding van mijn TV.

Wat dat betreft kan een provider het nooit goed doen, er zijn altijd mensen die het graag bij het oude houden en liever niets veranderen. Als ze daarin mee zouden gaan, dan zouden we nu nog naar zwart-wit TV kijken op een klein beeldbuisje 😜Nou ik omarm de toekomst en daarin past verplicht TV afnemen niet meer. Tegenwoordig kan alles digitaal over internet. Ook IPTV kan al jaren in andere landen. Nederland IT land, wij zijn nog lang niet zo ver als landen om ons heen. Er zijn genoeg internet providers waarbij je geen TV verplicht hoeft af te nemen maar zonder glas tot de voordeur is er geen één die echte snelheid kan bieden en nu nog geen serieus alternatief tegen over Ziggo. Als hier nu al glas tot mijn voordeur lag was ik al weg geweest behalve als Ziggo dus ook internet aanbiedt zonder TV dan zou het vergelijken worden tussen snelheid, kwaliteit en prijs.

Ziggo is trouwens de enige die überhaupt nog analoog aanbiedt.Precies stoppen met dat analoog en verplicht afnemen van TV abo. Welkom heden en toekomst, wordt gewoon tijd voor IPTV. Streamen door je huis over UTP waar je wilt. Geen geknoei meer met coax waarop 4G instraalt etc.
Reputatie 7
Badge +26
@vasco_nl@Lycke ZiggoAls ik even een poging mag wagen. ( Wellicht zal ik ea wat herhalen maar dat zeit zo)Even samenvattend: ziggo stuurt alles dus via de kabel dus: data voor bv internet / telefonie en tv/radio diensten. Tv wordt dus digitaal. Eigenlijk was het al zo dat digitaal de norm was, maar ondanks voor die gene die nog van analoog gebruikmaakte bv de oudere onder ons en evt tv in de slaapkamer nog analoog beschikbaar was.

De free to air zenders is lijkt mij goed uitgelegt. Met andere woorden als je een decoder/ontvanger of dvb c tuner in je tv kan je dus inderdaad digitaal kijken. Dus alle digitale zenders visueel wordt ontvangen. De smartcard en of de module ( incl. Smartcard) zorgen er voor dat je ook de gecodeerde zenders kan bekijken. ( waar jij de rechten of lees een abonnement voor hebt. Dus doet niet anders dan het gecodeerde om te vormen/ toestemming te geven om deze on gecodeerd te laten zien. Het is dus niet de smartcard en of module die de digitale zenders verzorgt. Die zorgen er alleen voor dat gecodeerde zenders ongecodeerd te zien zijn. Het zijn de digitale tuners die de zenders ontvangt. Hier wordt wel eens verkeerd overgedacht. ( dus de free to air zenders zijn niets anders dan digitale zenders waar geen codering van toepassing is. ) en dus voor een ieder te ontvangen! Zolang dit zo is zal men dus ook een tv abonnement af moeten nemen ja...

Het uitschakelen van het digitale signaal: hoe zie je dit dan ? Het is naar mijn idee niet mogelijk om bv voor Pietje uit te schakelen en voor jantje niet . De genoemde signalen gaan nu eenmaal over die kabel. Die moet nu eenmaal bij iedereen te ontvangen Zijn . Het signaal van af ziggo : is dit dus al niet mogelijk. Dan komt het signaal aan op de buiten kast / verdeel kast. Van daar verdeelt verzenden de klant. Van af dit punt zou je wellicht technisch iets kunnen doen. Bij de aansluiting bv huisnr 100 een filter plaatsen. Of Bij de klant een kastje plaatsen om daar het digitale tv signaal uit te filteren? Mocht dit uberhaupt mogelijk zijn. Wat kost dit? Wie betaald dit? Wij alle klanten. Wat dus doorberekend wordt. Wat is het prijsverschil dan. Minder dan die 18 euro? Dit is niet haalbaar. Technisch mischien te doen, maar nu niet mogelijk. En wat ik al zei al die diensten gaan nu eenmaal over dat ene kabeltje...

Wellicht zie ik dit verkeerd, of is de werkelijkheid anders. Maar heb het om het zo simpel mogelijk te houden zo uitgelegd. En ik hoop zo duidelijk mogelijk. Dat evt uitschakelen van digitale tv eigenlijk niet mogelijk is. Gr Rob
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl schreef: "Ik kan de kabel in mijn TV steken maar de tuner kan helemaal niets met het digitale signaal aanvangen. Zal toch eerst een smartcard in één of andere module aan de zijkant moeten steken volgens de handleiding van mijn TV."

Dit is volledig onjuist en waarschijnlijk heb je het ook niet geprobeerd, zoals ik eerder omschreven heb.

Je hebt waarschijnlijk een paar berichten eerder mijn bericht niet gezien of niet goed gelezen of je wilt het niet proberen om in discussie te blijven.

Met een DVB-C tuner in je TV heb je in het geheel geen CI+ module en smartcard nodig om digitaal TV te kijken.
Je ontvangt dan de Digitale standaardzenders:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Klik op Zonder smartcard (Kabel TV) en je ziet de digitale zenders die je zonder smartcard kunt kijken.

Je kunt de Free To Air zenders altijd Digitaal ontvangen met de volgende instellingen als je een DVB-C tuner in je TV hebt zonder CI+ module en zonder smartcard:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen

Klik op Zonder mediabox of CI+ module

In mijn regio TV zonder CI+ module en zonder smartcard:
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Reputatie 7
Badge +26
Ondertussen dat ik mijn laatste reactie gaf, heeft Be rt ook gereageerd . In upc gebied kan de freq. En netwerk id verschillen bij gebruik van bv een humax. Zie deze link:http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml en symbool 6900
Reputatie 5
Badge +3
@vasco_nl...om in discussie te blijven.De discussie is denk ik ook niet van belang hoe het werkt maar meer dat Ziggo altijd riep dat ze geen internet los kunnen bieden vanwege het analoge signaal dat op de kabel staat. Begrijpelijk want op een analoog signaal kun je geen rechten bewaken of iemand een abo heeft. Echter nu gaat analoog er uit en het verhaal blijft hetzelfde. Dit terwijl het digitaal juist mogelijk is met gebruikersrechten te werken. Om het dicht bij de buren te houden, in Duitsland en België kan men bij het kabelbedrijf gewoon internet only afnemen. Ook in Nederland bij aanbieders als KPN, T-Mobile, Vodafone, etc kan alles los verkregen worden. Ze komen daar echt niet aan huis of de wijkkast met een filter aan. Doen ze gewoon op kantoor achter een scherm met een toetsenbord. Klantnummer ### settings: TV uit, internet aan, telefoon uit, mobiel aan, 4G aan, etc.

Ziggo heeft de technische middelen na het verdwijnen van het analoge signaal echt wel in huis en het is ook zeker mogelijk maar wil ze niet gebruiken want 4 miljoen maal 18 euro verplicht aftikken is natuurlijk een mooi financieel beeld naar de aandeelhouders. De free to air SD zenders via een DVB-C ontvangen kan ik ook wel zonder Ziggo, daar is in het geheel geen abo voor nodig.

Dus even los van wat een Ziggo monteur die technisch onderlegd zijn verhaal doet en mij letterlijk heeft uitgelegd dat ik dus alleen analoog kon kijken door de blokkering van mijn abo waaruit blijkt dat Ziggo dus kan blokkeren en goedwillende Ziggo gebruikers hier die proberen zonder de gedegen Ziggo monteur opleiding iets te vertellen (waarvoor natuurlijk wel mijn hartelijke dank). Allicht neem ik ook niet al te makkelijk zomaar iets aan daar het tegendeel zelf is gezien in werkelijkheid.
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl schreef: "De free to air SD zenders via een DVB-C ontvangen kan ik ook wel zonder Ziggo, daar is in het geheel geen abo voor nodig."

Ik ben benieuwd hoe dat werkt?
Reputatie 7
Het is jammer dat je bij je verhaal blijft en negeert dat wij uitleggen dat het anders zit, @vasco_nl.

"Dus even los van wat een Ziggo monteur die technisch onderlegd zijn verhaal doet en mij letterlijk heeft uitgelegd dat ik dus alleen analoog kon kijken door de blokkering van mijn abo waaruit blijkt dat Ziggo dus kan blokkeren en goedwillende Ziggo gebruikers hier die proberen zonder de gedegen Ziggo monteur opleiding iets te vertellen "

Ja, je abonnement was geblokkeerd (of niet actief. Hoe je het maar wilt noemen). Maar het deel wat niet actief was, was Digitale TV achter je smartcard. Dat betekent dat het signaal nog steeds actief is, maar je kaart simpelweg niet de rechten van ons heeft om de gecodeerde zenders te laten zien. Ik heb meerdere malen aangegeven dat dat gedeelte (digitale TV via een smartcard/Mediabox) inderdaad aan en uit te zetten is (niet het signaal, maar de rechten).
Het kabel signaal is echter niet uit te zetten, zonder dat je dan dus je volledige signaal kwijt bent. Vergelijken met andere providers gaat in dit verhaal niet op, want die bieden hun diensten op een volledig andere manier aan.

Ik probeer het je echt op alle manieren uit te leggen, maar heb het idee dat je je beeld niet graag wilt loslaten. En dat maakt het wel een beetje moeilijk.

Belangrijk is dat je Digitale TV via een smartcard/Mediabox los gaat zien van Digitale Kabel TV. Het tweede is gewoon "het Ziggo signaal". Dit staat altijd al aan en kan niet uitgeschakeld worden zonder dat dan ook het signaal van je modem uitvalt.
Reputatie 5
Badge +3
Belangrijk is dat je Digitale TV via een smartcard/Mediabox los gaat zien van Digitale Kabel TV. Het tweede is gewoon "het Ziggo signaal". Dit staat altijd al aan en kan niet uitgeschakeld worden zonder dat dan ook het signaal van je modem uitvalt.Dat had ik al (ondertussen meermaals) aangegeven dat ik niet bedoelde het signaal van de kabel halen, dat was kort door de bocht. Wat ik bedoel is dat er een rechtenbeheer is waarmee Ziggo abonnees kan stoppen het aangeboden TV signaal te decoderen met de ontvangers. Het signaal komt vast nog binnen maar zonder rechten heb je er niets aan. Ondertussen maak je alleen gebruik van het internet dat men alleen afneemt. Dit is bij mij al voorgevallen als ongelukje/foutje maar toont aan dat het kan. Echter door het analoge signaal kon ik toch nog TV kijken. Dit analoge signaal verdwijnt dus blijft er een digitaal signaal waarop rechtenbeheer mogelijk is over.

Ziggo heeft zoals ik al meermaals heb gezegd in diverse topics op dit forum nog een hele enorme lange weg te gaan wat internet- en rechtentechnieken waar andere providers in zowel binnen- als buitenland al zover zijn. Het is ook heel jammer dat echte IPTV streams over internet hier in Nederland niet goed van de grond kan komen. Ook van IPTV heb ik al hele mooie voorbeelden gezien in het buitenland waarbij men zelfs per zender kan kiezen wat je wel en niet wil in je abo. Ook dit laatste is een veel gehoorde vraag op dit forum.
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl schreef: "Begrijpelijk want op een analoog signaal kun je geen rechten bewaken of iemand een abo heeft."

Dit is ook volledig onjuist, dan zou iedereen met een kabelaansluiting de analoge basis kanalen gratis kunnen bekijken, zonder abonnement en dit is niet zo, je moet een basis abonnement hebben van minstens Kabel-TV om analoog of digitaal beeld te kunnen ontvangen: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Reputatie 7
"Dit analoge signaal verdwijnt dus blijft er een digitaal signaal waarop rechtenbeheer mogelijk is over."

Nee dus.
Op Digitale Kabel TV is geen rechtebbeheer (behalve dan volledig wel signaal/volledig geen signaal). Op digitale TV met een smartcard/Mediabox wel.

Reageer