Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!



Toon eerste bericht

454 Reacties

Reputatie 1
ik weet dat er nu ook vaak zeker in kamerbewoning soms wel 8-10 tvs staan te draaien op 1 aansluiting met wat signaal versterkers gaat dit prima en ziggo geeft zelf al aan dat ze dit niet kunnen zien of contoleren
Reputatie 1
waarom technisch gezien kunnen er maar 5 tvs op een klantnr. er is volgens mij geen technische belemmering om dat te verhogen het is een economische belemmering
Reputatie 1
van morgen is men ook in zeeland begonnen met het afschakelen van het analoge kanaal dit moeten ze van ziggo zeggen ze, maar waarom gebeurd dit midden in de zomer ? duizenden campings, recreatie huizen zijn nu nog bewoond en zitten opeens vanavond zonder tv Niet erg klant vriendelijk allemaal ook het argument dat er dan meer ruimte is voor 4a 5 zenders meer dan we nu al digitaal hebben is zwak ziggo weet heel goed dat niemand zit te wachten op 40 zenders of meer ziggo klanten willen liever tegen een lagere prijs een zender pakket van 25 zenders Dat zou pas klant vriendelijk zijn ,maar klant vriendelijk heid is nog net zo slecht als toen het nog casema heette alleen de prijzen en het aantal storingen gaat omhoog de service niet
Reputatie 7
Hey @evelien52. Je wordt hier goed geholpen door de andere gebruikers! Mocht je er met de stappen niet helemaal uitkomen, kan je dan met ons delen wat voor TV (merk en model) je hebt? Dan kunnen we je vast en zeker verder helpen ^^.

Ook hoor/lees ik het graag als je er wel bent uitgekomen, zodat we weten dat alles zo in orde is en je heerlijk van de digitale kwaliteit op de slaapkamer geniet.
Reputatie 7
Badge +26
Hier vindt u alle informatie. U kunt zelf controleren of uw tv geschikt is voor digitale ontvangst. Is dat niet het geval dan kunt u nu al het kastje aanvragen.
Reputatie 1
dan hoop ik dat ik een geschikte tv heb en ik het zelf kan instellen al heb ik nu op 14 geen Ziggo sport,

zou dat kunnen?
Reputatie 7
Badge +25
Hallo, wanneer wordt in Limburg geschakeld van analoog naar digitaal? zodat ik ook op de slaapkamer

mooi digitaal kan kijken (hopelijk zonder kastje) met Ziggo's stappenplan!

Hallo @evelien52,
Je hoeft niet te wachten totdat jouw regio afgeschakeld wordt, dat kan al direct met een geschikte TV.
Reputatie 7
Badge +17
@evelien52 Het is niet omschakelen naar digitaal, maar uitschakelen van analoog. Je kunt nu al digitaal kijken als je een geschikte tv hebt (met CI+). Daar verandert niets aan. 😎
Reputatie 1
Hallo, wanneer wordt in Limburg geschakeld van analoog naar digitaal? zodat ik ook op de slaapkamer

mooi digitaal kan kijken (hopelijk zonder kastje) met Ziggo's stappenplan!
Reputatie 7
Badge +11
Het tehuis heeft een voorziening voor digitale tv. Dus een tv met dvb-c tuner is voldoende. gewoon instellen op FTA en bijna alle zenders zijn dan te ontvangen.

gr Teun
Wanneer analoge TV stopt: Mijn moeder woont in het bejaardentehuis De Grevelingen Den Bosch en heeft nog altijd een ouderwetse analoge tv (coax-aansluiting van het tehuis). Hoe kan zij straks nog digitale TV kijken zonder extra kosten te maken (AOW). Want als ik haar een digitale TV zou geven zou ze daar niets aan hebben mits ze een TV abo van 18.90 euro aanschaft. Ik weet niet of het tehuis de bewoners van digitale TV voorziet? En zijn er misschien andere mogelijkheden?
Reputatie 7
Badge +25
In MAX-gids nummer 21 schrijft een lezer het volgende, ik citeer:
Op 8 mei werd door Ziggo het analoge kanaal uitgeschakeld en is men overgegaan op digitaal. Mooie vooruitgang voor de economie, slecht voor het milieu, Alle oude, nog goed werkende tv's gaan nu de schroothoop op en gezinnen die amper rond kunnen komen, worden hierdoor op extra kosten getrakteerd. Wat een slechte vooruitgang.
Mw. B te L

Ik kon dit niet over mijn kant laten gaan en heb de volgende e-mail aan MAX-magazine geschreven:
Beste mensen,
in Max-gids nummer 21 stelt mevrouw B uit L onder andere dat oude tv’s naar de schroothoop kunnen.
Het ligt iets genuanceerder.
Op de eerste plaats is Ziggo begin mei 2018 begonnen met het uit faseren van het analoge tv-signaal.
Dit gaat echter streeksgewijs en geldt dus niet voor het hele verspreidingsgebied tegelijk.
De oude (analoge) tv’s hoeven de schroothoop dus nog niet op.
Ziggo verstrekt onder bepaalde soepele voorwaarden gratis één eenvoudige digitale decoder
waar de oude tv’s via een SCART- of HDMI-aansluiting op aangesloten kunnen worden zodat men digitale tv kan kijken waarvan 4 zenders in HD en de rest digitaal inclusief radiozenders.
Een 2e en 3e decoder kan eventueel voor een analoge tv in de slaap- of andere kamer besteld worden voor bijna 30 euro activatiekosten per decoder.
De decoders worden in bruikleen verstrekt en moeten retour bij einde abonnement.
Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gegeven.
Vriendelijke groeten,
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @drcarben

ik heb ze regelmatig en als je hem bij mij koopt, krijg je hem gegarandeerd!

vr gr Teun
Je kunt natuurlijk ook een 2e hands kastje kopen op marktplaats, bv een humax 5100 of 5300. ben je voor een prikkie klaar.

gr Teun


Dan zou mijn advies een Humax 5200c zijn...


Als TS wil opnemen wel uiteraard. ook deze zijn 2e hands niet zo duur. verkoop ze regelmatig voor cica 50 euro.

Teun


@Teun en @Willem-A bedankt voor de tips. Ik ben ooit een statistiek geworden van marktplaats waneer geld is overgemaakt maar niks is geleverd!, dus is niet mijn eerste keus. Of ergens in Amsterdam is iets dat ik kan afhalen maar ja, blijft steeds iets waar ik niet blij zou worden.
Hey @drcarben. Ik snap dat je hier echt niet blij over bent, maar ik kan helaas geen Digitale Ontvanger toesturen/aanbieden, simpelweg omdat je buiten de voorwaarden valt.
Wanneer je, voor je besloot klant te worden, hebt gekeken op de pagina waarnaar je verwijst (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/), wordt je ook verwezen naar het stappenplan (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen/). Als je daar kiest voor "Ik ben nog geen klant", zie je duidelijk dat je voor een Digitaal TV abonnement moet kiezen wanneer je een abonnement afsluit.

Met vriendelijke groeten,


Hoi @Lycke Ziggo bedankt voor de feedback.

* Eerste order die ik gemaakt heb, is met 'Ik ben Klant' stappen plan. En in het bestel overzicht was alleen de gratis digitale ontvanger. Order geannuleerd.

* Tweede order die ik gemaakt heb, is met 'Ik ben geen klant' stappen plan, en daarna alles moet invullen (bank rekening number, adress, etc.). En in het bestel overzicht was dan weer alleen de gratis digitale ontvanger. Order geannuleerd.

Dit vind ik beide en marketing fail en ook en IT/ICT fail bij ziggo.

Ik snap dat julie social media team zijn afhankelijk van beide marketing en IT, dus mijn complementen om de beste van de omstandigheden te maken.

Bedankt voor alles. Ik koppel terug later naar u, om de contract stoppen mogelijkheden.

Met vriendelijk groeten.
Reputatie 7
Badge +11
Je kunt natuurlijk ook een 2e hands kastje kopen op marktplaats, bv een humax 5100 of 5300. ben je voor een prikkie klaar.

gr Teun


Dan zou mijn advies een Humax 5200c zijn...


Als TS wil opnemen wel uiteraard. ook deze zijn 2e hands niet zo duur. verkoop ze regelmatig voor cica 50 euro.

Teun
Reputatie 7
Hey @drcarben. Ik snap dat je hier echt niet blij over bent, maar ik kan helaas geen Digitale Ontvanger toesturen/aanbieden, simpelweg omdat je buiten de voorwaarden valt.
Wanneer je, voor je besloot klant te worden, hebt gekeken op de pagina waarnaar je verwijst (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/), wordt je ook verwezen naar het stappenplan (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen/). Als je daar kiest voor "Ik ben nog geen klant", zie je duidelijk dat je voor een Digitaal TV abonnement moet kiezen wanneer je een abonnement afsluit.

Wel ben ik het er absoluut mee eens dat de voorwaarden momenteel niet volledig op onze site staan en dat de voorwaarde over de begindatum van je abonnement moet worden weergegeven op de site. Ik heb dit dan ook direct doorgezet, zodat dit zo snel mogelijk kan worden opgenomen.

Omdat jij klant bent geworden op het moment dat deze voorwaarde nog niet duidelijk vindbaar was op de site, heb je de optie om voortijdig je contract te beëindigen. Mocht je door deze voorwaarde dus geen diensten van Ziggo meer willen afnemen, wat ik erg jammer zou vinden, dan kan ik bij wijze van uitzondering je contract stoppen.

Met vriendelijke groeten,
Reputatie 7
Badge +19
Je kunt natuurlijk ook een 2e hands kastje kopen op marktplaats, bv een humax 5100 of 5300. ben je voor een prikkie klaar.

gr Teun


Dan zou mijn advies een Humax 5200c zijn...
Reputatie 7
Badge +11
Je kunt natuurlijk ook een 2e hands kastje kopen op marktplaats, bv een humax 5100 of 5300. ben je voor een prikkie klaar.

gr Teun
Nou wat een actieve discussie dit is geworden 🙂

Bedankt allemaal voor julie input en support. Punt niet was een discussie over forum-regels te oorzaken maar snap wel dat dit gekomen is door mij engelse 'side-note' 😶

De bottom line:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/ -> 'Veelgestelde vragen' :

"Digitale ontvanger voor toestellen die niet geschikt zijn ... De eerste kosteloos en de tweede en derde voor een eenmalig bedrag van € 29,95 per stuk."

Het informatie is duidelijk dat geen verschil in zit voor oud / nieuwe klanten.

@Lycke Ziggo aub : als een klant, kan een bedrijf als ziggo me niet zeggen dat de informatie op de website, die ik heb gezocht en ondertekend, om uit-endelijk klant te worden, en vervolgens meer diensten te bestellen heeft verborgen gebreken, in mijn nadeel.

zolang ik bij ziggo blijf, en zolang ik deze TV wil gebruiken om digitale te kijken, gaat het me €48 p.j. extra kosten.

Dus wat moet ik nou beste doen ...
Reputatie 7
Gelukkig staat er in de huisregels van Community Ziggo (https://community.ziggo.nl/de-ziggo-community-147/de-ziggo-community-huisregels-25530/index1.html) niets over Nederlands en/of Engelse teksten. Uiteraard moet het wel leesbaar blijven en geen andere vreemde taal, welke niemand zal begrijpen.

Eigenlijk wel jammer dat dit niet is opgenomen in de huisregels. Zoiets van, alleen Nederlands & Engels toegestaan omdat dit de meest gangbare talen zijn. Maar ja, de meeste mensen begrijpen het wel op de community en doen daarom uit zichzelf niet zo moeilijk als het in het Engels staat 😎

Voor mij was het alleen de vraag waarom het antwoord in een andere taal stond, en dat is me duidelijk. 😐
Reputatie 7
Badge +19
Bovendien vind ik dat hij gelijk heeft.

Je bedoelt @drcarben neem ik aan? Eigenlijk vind ik dat ook. Als ik zie hoe gemakkelijk Ziggo nieuwe decoders opstuurt naar mensen terwijl de ander niet eens defect is, kan er nu ook wel een uitzondering worden gemaakt. Dat zullen de kosten ook niet meer zijn.

Dus @Lycke Ziggo, geef @drcarben a.u.b. nog even een decoder. Dat moet toch mogelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +26
Bovendien vind ik dat hij gelijk heeft.
Reputatie 7
Badge +19
Waarom opeens over in het Engels?
Inderdaad wij wonen in NL en daar praten en schrijven wij Nederlands en je kunt niet verwachten dat iedereen Engels kan lezen.
Ik kan Engels lezen en schrijven maar ik negeer die Engelse info gewoon.


Maar er zijn ook uitzonderingen @N.N. en daar dienen we ook rekening mee te houden. We zijn tenslotte een multicultureel land. En we zijn daarnaast toch ook zo begripvol? Of is dat verleden tijd??
Reputatie 7
Heb er wel begrip voor maar snapte het niet 😋 daarom de vraag waarom opeens in Engels. Van mij mag het hoor, soms komt er ook wel een Engelse vraag hier langs en die help ik ook wel.

Fijne zondag en geniet van het mooie weer! Have a nice Sunday and have sunny day today ???

Reageer