Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

Toon eerste bericht

454 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
@simonlebon @N.N. geen onzin. Officieel is analoge tv en radio nl gekoppeld en moet je beide aanbieden of beide niet aanbieden. Ziggo heeft dus speciaal onthffing moeten aanvragen bij het Commissariaat voor de Media om analoge radio te blijven houden. Die ontheffing loopt echter maar tot 2021. (en het Commisariaat bepaalt inderdaad wat er wel en niet mag op dat gebied)

https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/ziggo-blijft-voorlopig-analoge-radio-aanbieden/

En hier de beslissing :
https://www.cvdm.nl/wp-content/uploads/2017/12/Ontheffingsbesluit-VodafoneZiggo.pdf

Citaatje :
"Zij verzoekt ontheffing van deze verplichting voor een periode van maximaal drie jaar.
De ontheffing heeft betrekking op de doorgifteverplichtingen als vermeld in artikel 6.14
van de Mediawet 2008"
Reputatie 2
Nee, het is totaal onbegrijpelijk.

Jullie kunnen per abonnee extra digitale zenders aan en uitzetten, toch?

Waarom kunnen jullie de basis digitale zenders dan niet aan of uit zetten?
Reputatie 7
Jij snapt hem helemaal, @jvdklis. En je bent #LekkerBezig met deze mooie samenvatting!
Reputatie 7
Badge +35
@jvdklis Volgens mij heb je het perfect omschreven.

*** Antwoord van Lycke was 0,02 seconden sneller.☺ ***
ok mooi !
maar dan is dus wat ze op de radio zeggen niet juist !! ....... (radio 1)
daar zeggen ze (een deskundige) dat je alleen nog maar tv kan kijken met een decoder en dat je niet meer tv kan kijken in de slaapkamer zonder extra decoder.
Ik heb een losse dvd-recorder, waar ik geen aparte box voor heb. Ik neem dus op van analoge kanalen. Dat kan dus niet meer na april als ik het goed begrijp.
Ik heb een box van Ziggo zonder harde schijf, ik kan er geen programma's mee opnemen. Krijg ik nu een box met harde schijf, zodat ik wel op kan nemen? Of moet ik er eentje kopen? Hoe duur is dat? Een extra box voor mijn dvd-recorder lijkt mij praktisch niet handig, afgezien of het wel of niet kan.
Reputatie 5
Badge +7
Waarom telt de het gratis kastje mee voor het aantal smartcards dat je in huis hebt? Er zit helemaal geen smartcard in het gratis kastje. Het is slechts een digitale ontvanger, vergelijkbaar met een TV met ingebouwde DVB-C ontvanger waarmee je het ongecodeerde pakket kunt bekijken.
Reputatie 5
Badge +7
Het lijkt me dan ook onzin. Ik kan een onbeperkt aantal digitale ontvangers zonder smartcard aansluiten in huis. Het maakt niet uit of dat een gratis ontvanger van Ziggo, een TV met DVC-ontvanger of een kastje met DVB-C-ontvanger van een willekeurige fabrikant is.
Reputatie 5
Badge +7
Dat is een keuze van Ziggo. Met technische beperkingen heeft dat dus niets te maken.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Diva Deka

met de 5200 kun je digitaal, zelfs in HD opnemen. Daarin zit een harde schijf, dus opnemen op DVD kan niet, maar wel op die interne harde schijf. Mocht je vragen hebben, laat het dan even weten, maar uiteraard kun je de handleiding er eerst nog eens bij pakken. Staat deze op CD en lees je deze liever op de 'gewone' manier, dan kun je deze hier vinden, samen met veel vragen en antwoorden daarop:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb een losse dvd-recorder, waar ik geen aparte box voor heb. Ik neem dus op van analoge kanalen. Dat kan dus niet meer na april als ik het goed begrijp.
Ik heb een box van Ziggo zonder harde schijf, ik kan er geen programma's mee opnemen. Krijg ik nu een box met harde schijf, zodat ik wel op kan nemen? Of moet ik er eentje kopen? Hoe duur is dat? Een extra box voor mijn dvd-recorder lijkt mij praktisch niet handig, afgezien of het wel of niet kan.

Welke box/ontvanger heb je nu van Ziggo?

Ik heb de iHDR-5200C

Dan zou ik de gebruiksaanwijzing een keer lezen.

@youriy Zo kun je ook 'antwoorden'. Maar of dat nou de weg is? Nee, denk het niet. Je weet n.l. niet wie er aan de andere kant van de lijn zit. Reageer dus normaal, of gewoon niet als iemand gewoon netjes even iets aangeeft.
Reputatie 6
Badge +5
En dan bedenk ik me ook nog eens dat ik een nieuwe coax kabel moet trekken, die is ook niet gratis. De huidige kabel is nauwelijks voldoende voor het huidige analoge signaal.
Reputatie 7
Badge +30
@J_Fix, je zou je TV nu ook al zo moeten kunnen instellen, het digitale signaal is er namelijk al. Welke tv's heb je precies? Aan de hand van de type nummers kan gekeken worden of ze ervoor geschikt zijn.

Mocht je straks met die digitale ontvanger ineens geen goed beeld hebben, dan kun je gratis een monteur laten komen die die ontvanger gaat aansluiten voor je en dan waarschijnlijk ook het één en ander vervangt. Maar wanneer het analoge signaal in jouw regio uitgezet wordt, zet Ziggo sowieso extra monteurs in in die regio.
Reputatie 1
Goed, eindelijk eens even de tijd genomen. Het stappenplan gaat met plaatjes. Ideaal !!!.
Geen onduidelijkheid of verwarring, gewoon de plaatjes volgen.

Nu kijken we digitaal. Zelfs SBS6 geeft mooi beeld !!.

En ik maar denken dat het aan onze kabels lag...........

Had ik veel eerder moeten doen. Ziggo, een 10 !!!!.
Reputatie 7
Badge +25
Op de website van Ziggo kun je al controleren of je tv digitaal kan ontvangen en anders staat in de handleiding of je tv over een C-tuner beschikt, daar hoef je dus niet eerst de tv voor af te stemmen met verlies van ingestelde zenders.
Ik las gisteren de mail hierover en ben hier helemaal niet blij mee!
Ik kijk veel d.m.v. mijn dvd-hdd recorder die ik dadelijk niet meer kan gebruiken. Belachelijk dat ik dadelijk een duurder abonnement moet nemen omdat ik dan meerdere mediaboxen moet hebben voor alle tv's en dan dus een model waarmee ik kan opnemen. Terugkijken via de hdd-recorder werkt bovendien veel prettiger.
Daar komt bij dat er vaak storing is bij digitale tv, hier al eerder opgemerkt. Afgelopen week nog waarbij een heel aantal kanalen het tijdelijk niet deden. Analoge tv werkt prima en altijd.
Dit alles is juist de reden dat ik een abonnement had bij UPC en nu dus bij Ziggo en niet al eerder ben overgestapt op glasvezel, waar ik ook allang gebruik van kan maken. Een oerstomme concurentie-verzwakkende beslissing van Zigoo dus! Terugdraaien!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @J_Fix,

Ik kan niet goed de specificaties van die tv vinden. Weet je zeker dat het LT27C350 is en niet T27C350?

De digitale ontvanger die je kunt aanvragen (de eerste is gratis), is minder gevoelig dan de Horizon. Ik verwacht daarom dat je daarmee geen problemen zult ondervinden, omdat je al meerdere monteurs hebt gehad die de juiste kabels/connectors ed hebben gemonteerd :)

Wat betreft het informeren, Ziggo gaat het per regio doen. Zolang je niks hoort, gaat in jouw regio ook het analoge signaal er nog niet af. Ziggo heeft er 2 jaar voor uitgetrokken om in heel Nederland het analoge signaal uit te schakelen, dus wie weet kun je er nog even van 'genieten' 😉 Je krijgt in ieder geval op tijd een mail erover wanneer in jouw regio begonnen wordt. In die mail wordt dan ook uitgelegd hoe je kunt controleren of je het nieuwe kastje nodig hebt en hoe je die kunt aanvragen.

Groet,
Evert
Helemaal goed, bedankt! Jij ook goed weekend!

Je kunt je misschien zelfs nog afvragen waarom Ziggo niet gewoon volledig over gaat op HD als basis net zoals Caiway dat heeft gedaan. Dan kun je nog meer bandbreedte creëren vanwege het vervallen van de SD kanalen. Kabel TV wordt dan dus HD. De concurrentie zit ook niet stil. Digitenne gaat dit jaar ook over op HD via DVB-T2 en 4K wordt de toekomst. Dan is HD weer de basis.

Maar goed, de SD kanalen uit de eerdere post erbij in Kabel TV is natuurlijk al erg welkom! 😉
Reputatie 3
[quote=Evert96]Super! 🙂 Veel makkelijker dat het zo kan!{/quote]

Ja zeer zeker

Geniet ervan en jij ook nog een fijne avond! 😊

Gaat helemaal goed komen, jij ook dank je ☺
@Lycke Ziggo:

Nergens voor nodig om te schrikken? Natuurlijk wel! Mensen worden gedwongen hun nog prima bruikbare apparatuur te vervangen of aan te vullen met extra en/of duurdere mediaboxen.
Hoe dan ook ben ik duurder uit.

Zappen via de mediabox gaat inderdaad trager dan via de tv. Dat is geen kwestie van 'ervaren', dat is gewoon zo. Vind ik ook een nadeel, maar niet het grootste probleem. Ik vind het gewoon balen dat ik straks duurder uit ben, als ik op dezelfde manier wil blijven kijken (Ik gebruikt mijn hdd recorder erg veel).
Is er een manier om (het bestuur van) Ziggo te laten weten dat je het er echt niet mee eens bent?
Weet iemand wellicht van een petitie o.i.d? Of een mail die je kunt sturen?
Reputatie 7
Badge +26
Sterkte dan maar weer Willem... 🐰
Reputatie 7
Badge +19
Sterkte dan maar weer Willem... 🐰

Aaahhh wat lief! Een konijntje... 🤗

Erg he.... opa die gek is op konijntjes... en dan niet om op te eten... 😁 😁
Reputatie 7
Badge +30
Haha, toen ik nog een aanpassing wilde doen, lukte dat niet, is me nu helder hoe dat kwam. Jij zat gewoon van mijn internet te snoepen 😉 Maar het advies is na beide reacties in ieder geval duidelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Lycke schreef: "Zoals @Be rt al aangaf kan je gemakkelijk een gratis nieuwe Digitale Ontvanger in bruikleen bij ons aanvragen. Dit simpele apparaat zorgt voor de omzetting van het analoge naar het digitale signaal".

Huh? Dus als het analoge signaal zou verdwijnen zou de digitale ontvanger ook niet meer werken. Niet weer de discussie startend, maar dit lijkt me niet juist...

Reageer