Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

  • 5 maart 2018
  • 471 reacties
  • 135094 keer bekeken


Toon eerste bericht

471 Reacties

Hoi allemaal

ik heb net mijn tv ingesteld, met module. Alles ging goed, maar alle zenders tussen kanaal 71 en 503 zijn weg. Dus geen eredivisie kanalen etc etc. ik heb het al 3 keer geprobeerd. Zelfde resultaat

update opgelost! De overschakeling guide geeft id 4444 aan, dat moet 5555 zijn.
Reputatie 1
@Be rt Jij bedankt voor je reactie ! Tot nu toe werkt 't allemaal prima 😁
@Erving Dank voor je update, veel kijkplezier gewenst.☺
Reputatie 1
Ik zou nog even laten weten of mijn Sony tv om kan gaan met digitale kabeltv. De overstap van de ene provider naar de andere = Ziggo is inmiddels een feit, ik heb e.e.a. aangesloten en mijn tv's werken inclusief de Sony tv waarover we hier boven gepraat hebben. Bij de Sony stonden de zenders weliswaar allemaal door elkaar, maar die heb ik in de juiste volgorde gezet. Probleem opgelost ! Bedankt allemaal voor jullie reacties 😀
Reputatie 3
Badge +1
Denk aan je buren.Ik spraak buf van 90jaar,iemand heeft haar wijsegemaakt dat zij a nieuw tv nodig had, niet dus.het is in10 minuten voor me kaar.betere beeld ook nog.tv is 3jaar old.
@Erving
U hoeft niet te wachten op de overstap van analoog naar digitaal. Het digitale signaal is nu al aanwezig. U kunt nu de tv al digitaal zenders laten zoeken en daarna genieten van een betere beeldkwaliteit.
Reputatie 1
@Erving. Samenvattend:
Je hebt een TV met een DVB-C tuner. Dit betekent dat de TV zelf het digitale kabel-signaal kan "vertalen" in beeld.
Je TV heeft ook een CI+ slot. Dit betekent dat er ook een CI+ module met smartcard in zou kunnen, voor nog meer zenders. Als je TV echter niet in onze lijst met gecertificeerde TV's staat, garanderen wij de werking met CI+ module niet. Het digitale kabel signaal wel :-)
Lekker die kabel in de TV doen,dus. En de TV instellen op digitaal kijken (nogmaals; het kan zijn dat je dat al doet. Wat zie je op kanaal 14?)


Ik hoop dat Evert96 en jij (Lycke) gelijk hebben en dat de tv in kwestie het gewoon doet, zodra de overstap een feit is, weet ik het en laat ik het jullie weten 😀.
Als de tv het toch niet doet (je weet maar nooit), dan geeft het relaas van Zeeburgia hierboven hoop op een goede follow-up door Ziggo 😅.

youriy, nog dank voor je toelichting op het "slot"; ik was door dat woord (meerdere betekenissen !) in de war gebracht en had niet zo snel gedacht aan het slot waar de smartcard in kan ☺, vandaar........
Reputatie 7
Badge +4
Ziggo biedt prima service aan klanten met een tweede oudere tv in huis, die niet geschikt is voor digitale ontvangst, door het gratis in bruikleen aanbieden van een digitale ontvanger. Mijn 2e tv in de slaapkamer is een Philips 30PF9975/12 uit 2003 en niet geschikt voor rechtstreekse ontvangst van een digitaal tv-signaal. In de nacht van 11 december ontkoppelt Ziggo hier het analoge signaal.

Afgelopen zondag bij de klantenservice een digitale ontvanger besteld, gisteren in de namiddag ontvangen en het aansluiten is een fluitje van een cent. De zwarte ontvanger is compact, slechts 16 x 13 cm. Naast een prima lichte AB (met grote duidelijke toetsen) wordt ook meegeleverd een kabel met aan de ene zijde een ronde 9-polige stekker die je in de ontvanger steekt en aan het andere uiteinde een scart stekker, een kabel die je in de praktijk voor oude tv's altijd zal moeten gebruiken. Overigens worden ook nog een hdmi- en een korte coaxkabel meegeleverd.
Het beeld van mijn Philips was voor een analoog signaal niet slecht, maar is nu dankzij de digitale ontvanger duidelijk wat opgeschaald. En ik kan nu in de slaapkamer ook kijken naar Ziggo Sport (kanaal 14). Binnenkort ga ik bij mijn moeder ook zo'n digitale ontvanger installeren.

Hoewel de tv's tegenwoordig scherp laag geprijsd zijn, vind ik dit voorlopig een prima oplossing.
Mijn complimenten aan Ziggo voor deze gratis service. Ik zie dit nog niet zo snel gebeuren bij andere providers als geste voor klanten die voorlopig willen blijven kijken met een oudere extra tv in huis.
Reputatie 7
@Erving. Samenvattend:
Je hebt een TV met een DVB-C tuner. Dit betekent dat de TV zelf het digitale kabel-signaal kan "vertalen" in beeld.
Je TV heeft ook een CI+ slot. Dit betekent dat er ook een CI+ module met smartcard in zou kunnen, voor nog meer zenders. Als je TV echter niet in onze lijst met gecertificeerde TV's staat, garanderen wij de werking met CI+ module niet. Het digitale kabel signaal wel 🙂

Lekker die kabel in de TV doen,dus. En de TV instellen op digitaal kijken (nogmaals; het kan zijn dat je dat al doet. Wat zie je op kanaal 14?)
Reputatie 6
Badge +8
Dat je met een module en smartcard ook naar gecodeerde zenders kunt kijken.
Reputatie 1

Samenvattend, je hoeft geen extra kosten te maken, omdat de TV een DVB-C tuner heeft. Als je de zenders opzoekt volgens het stappenplan in de checktool die ik hierboven benoem, kun je gewoon kijken naar de vrije zenders. Heb je ook geen extra kastje nodig.


Evert96, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt dat het zo gaat werken, zou mooi zijn 😀.

Tv heeft een ci-slot

youriy, wat bedoel je daarmee ? Werkt dan wat Evert96 zegt, niet ? Of heeft dat er niks mee te maken ?
Reputatie 7
Badge +19
Tv heeft een ci-slot:

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/3096/30967272M.pdf

pag.20



Naar mijn weten heeft elke Tv dat als deze een DVB-C tuner heeft. Maar dat kan natuurlijk ook nog een slot zijn voor Digitenne (DVB-T) of de schotel (DVB-S). En niet altijd klopt het wat er op de site van Ziggo staat. We hebben nu toch al meermalen gezien dat een Tv die niet geschikt zou zijn, prima werkte. Maar soms is wel een andere landinstelling nodig en ik vermoed dat men daar geen rekening mee houd en dus aangeeft dat het niet kan.

Dank overigens @youriy. Zo kunnen we met elkaar ver komen.
Reputatie 6
Badge +8
Tv heeft een ci-slot:

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/3096/30967272M.pdf

pag.20
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb gekeken naar de specificaties van jouw TV en er zit inderdaad een DVB-C tuner in, dus de tv is geschikt voor kabel tv.
Maar zit er ook een ingang in voor CI+ module? Volgens mij niet. Daarom is de TV niet geschikt voor Digitale TV, maar wel voor kabel tv, omdat je daar geen CI+ module voor nodig hebt.

De check die benoemd wordt in de begin post, geeft inderdaad het verkeerde antwoord. Die check laat alleen zien volgens mij of er een CI+ module in de TV kan/er wordt gecheckt of Digitale TV mogelijk is, terwijl er gecontroleerd moet worden of de TV een digitale tuner heeft/of digitale kabel tv mogelijk is op deze tv. Om dit te checken, heb je deze checktool nodig.

Samenvattend, je hoeft geen extra kosten te maken, omdat de TV een DVB-C tuner heeft. Als je de zenders opzoekt volgens het stappenplan in de checktool die ik hierboven benoem, kun je gewoon kijken naar de vrije zenders. Heb je ook geen extra kastje nodig. 🙂
Reputatie 1
Ik probeer met mijn opmerkingen te laten zien dat ik, toen ik me orienteerde op een andere provider, heb gekeken naar de info op de Ziggo-site. Daar staat dat je met Ziggo overal in huis zonder kastje TV hebt (zie de quote hierboven). Daar wordt niet gewaarschuwd dat niet alle tv's ziggo-dvbc kunnen ontvangen en omdat ik altijd al op de omstreden tv dvbc van de vorige provider had, kom je ook niet op het idee dat dvbc bij ziggo niet zou kunnen.
Pas als een kennis je daarop attendeert (nadat ik mij had aangemeld als nieuwe klant), ga je verder kijken en ervaar je dat het n.m.m. een hele studie gaat worden om te zien wat nou wel en wat niet kan 😁. Het blijkt dan dat mijn omstreden tv, een Sony KDL-32D3000, volgens de Ziggo-tool geen ziggo-dvbc zou kunnen ontvangen. Terwijl hij dat wel kan met het dvbc-signaal van de huidige provider.
Dus toen ik MarkZiggo zijn verhaal van een tijd terug las dat je een eenvoudig dvbc-ontvangertje kan krijgen of kopen, dacht ik dat mijn probleem wel opgelost zou zijn. Maar dat is tot nu toe nog niet het geval ! Maar hoop doet leven.
Overigens, misschien maakt de ziggo-tool wel een fout en is wel dvbc mogelijk met die Sony-tv van mij (wel een oude tv, maar hij werkt nog prima). Maar dat weet ik nog niet, want de overstap is pas binnenkort.
Ik laat het jullie weten, dan zijn alle forumleden die reageerden ook weer op de hoogte 😃.
Trouwens, coulance in het algemeen siert een onderneming en geeft vertrouwen en klantenbinding !
.........maar duidelijk zijn je uitspraken niet vind ik. Maar goed, ik weet nu wat je bedoeld.
@Willem-A
Geen probleem. Er is altijd een kans dat ik iets beter had moeten opschrijven.
Een misverstand is er eerder dan ik me dat kan realiseren.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +19
Ja, waarom krijgen we eigenlijk geen Tv @Lycke Ziggo? Toch wel wat flauw eigenlijk ... 😁

Misschien kunnen jullie deze wel gaan verhuren aan klanten. Als deze dan opstappen zijn ze meteen hun Tv kwijt, dus dan bedenken ze zich vast nog wel een keer voor ze naar KPN gaan ... 😉

Ik heb me soms toch ideeën ... 😎
Reputatie 7
Badge +19
We laten het verder maar rusten @hanh

Zo'n issue is het ook weer niet, maar duidelijk zijn je uitspraken niet vind ik. Maar goed, ik weet nu wat je bedoeld.
@Willem-A Oh bedoel je dat?

Citaat 1= een poging een verklaring te geven waarom Ziggo deze regel hanteert
Citaat 2= mijn persoonlijke beoordeling daarvan

Ik denk er anders over dan Ziggo. Dat kun je met enige goede wil een tegenspraak noemen.

Gr Han
Reputatie 7
Toch vind ik de regeling ook wat raar. Ziggo heeft er belang bij nieuwe klanten te krijgen, waarmee, als alles goed gaat een langdurige relatie kan worden aangegaan.
Tel uit je winst.
Waarom zou er dan geen gratis kastje vanaf kunnen?
Zeker zolang de afschaffing van analoog nog in volle gang is & er voorlichting nodig is over hoe je aan zo'n kastje kunt komen en onder welke voorwaarden.
Laat ik het zo zeggen: hij is misschien niet raar maar wel onhandig.


Op een bepaald punt wordt een klant uiteraard zelf verantwoordelijk voor eigen goede apparatuur.
Kort door de bocht (even iets meer in het extreme, maar in essentie wel gelijk). Een klant heeft ook een TV nodig om op TV signaal te ontvangen. Deze geven we ook niet gratis uit 😉. Een klant heeft ook een device nodig om op te internetten, om zo gebruik te maken van zijn/haar internetabonnement. Ook deze geven we niet uit.

Beetje flauw, maar dat is wel hoe het op gegeven moment is natuurlijk.


@erving. Je geeft aan dat je TV wel een DVB-C tuner heeft. Top! Dan vermoed ik dat je niet de juiste informatie op de site hebt gevonden, maar dat je gewoon digitaal via de kabel kunt kijken op de TV. Sterker nog, misschien doe je dat al! Kan je me vertellen wat je ziet op kanaal 14? 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Ha Willem,

Het spijt me, maar ik zie geen tegenspraken.
Gr Han



Niet? Ik zie het wel:

"Je kunt begrijpen dat Ziggo dit zo doet: beperking van de kosten die de afschaffing van analoog met zich meebrengt. Je kunt niet aan de gang blijven met het uitdelen van gratis kastjes."

"Toch vind ik de regeling ook wat raar. Ziggo heeft er belang bij nieuwe klanten te krijgen, waarmee, als alles goed gaat een langdurige relatie kan worden aangegaan.
Tel uit je winst.
Waarom zou er dan geen gratis kastje vanaf kunnen?"

Dat vind ik dus tegenstrijdig...
Ha Willem,

Het spijt me, maar ik zie geen tegenspraken.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +19
Hmmm @hanh je spreekt jezelf wel wat tegen in de reactie van net. Lees het nog maar eens door, dan weet je vast wat ik bedoel.

Misschien is het een hele rare regeling.Volgens mij heb je gelijk, hahn ! Trouwens niet alleen raar, maar de info op Ziggo-site is onvolledig en verwarringwekkend. Zie bijvoorbeeld de discussie hierboven tussen Lycke en Shilka waarin Ziggo toegeeft dat niet overal de juiste en complete info staat. Dus daarom mogen (nieuwe) klanten wel een coulante houding verwachten van Ziggo.

@Erving
Nou je hebt gezien dat je niet hoefde te wachten op een Moderator.
Evert gaf je een heldere uitleg en je kunt er zeker van zijn dat hij weet waar hij over spreekt.

Als je aan de verkeerde kant van de grens zit dan is dat vervelend & komt het onrechtvaardig over. Noem het 'raar'. Zo gaat dat altijd bij een gestelde grens.
Je kunt begrijpen dat Ziggo dit zo doet: beperking van de kosten die de afschaffing van analoog met zich meebrengt. Je kunt niet aan de gang blijven met het uitdelen van gratis kastjes.

Toch vind ik de regeling ook wat raar. Ziggo heeft er belang bij nieuwe klanten te krijgen, waarmee, als alles goed gaat een langdurige relatie kan worden aangegaan.
Tel uit je winst.
Waarom zou er dan geen gratis kastje vanaf kunnen?
Zeker zolang de afschaffing van analoog nog in volle gang is & er voorlichting nodig is over hoe je aan zo'n kastje kunt komen en onder welke voorwaarden.
Laat ik het zo zeggen: hij is misschien niet raar maar wel onhandig.

Na afsluiting van de opheffing kun je dat gratis kastje uit beeld halen en daarna praat niemand er meer over.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +19
Beste mensen, daar we nogal eens de vraag krijgen hoe nog een DVD recorder te gebruiken als het analoge signaal vervalt, heb ik daarvoor een topic aangemaakt. Lijkt me wel handig in dit geval.

Fijne dag allemaal!

Reageer