Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

Toon eerste bericht

454 Reacties

Reputatie 7
Ik snap je punt, @LosLeos, maar denk dat het anders voor je ziet dan het is. Je kunt een abonnement zonder Digitale TV met een Mediabox/Module nemen. Maar Digitale KabelTV (signaal dat gewoon altijd aan staat, net als nu nog het analoge signaal) kan inderdaad niet worden uitgezet.

Zoals je in jouw abonnement kunt zien heb jij een abonnement inclusief Digitale Kabel TV & Radio. Dus het signaal via de kabel. Logisch ook, want als we dit signaal uit zouden zetten, zou je modem ook geen signaal meer krijgen en heb je dus geen internet.

Ik hoop dat je de situatie zo iets beter begrijpt.
Reputatie 2
Hallo Lycke,

Jammer dat dugitale tv niet uit kan. Ik wil namelijk geen tv signaal en heb al jaren het gevoel dat ik verplicht betaal voor iets wat ik niet wil. Dat het analoge signaal niet per huishouden uitgezet kan worden kon ik nog enigszins begrijpen, maar het digitale signaal moet gewoon uitgezet kunnen worden. Erg jammer en een gemiste kans wat mij betreft.
Reputatie 7
Hey @LosLeos. Welkom op de Community. Het signaal van onze diensten, zal alsnog via dezelfde kabel lopen. Sterker nog: kabelTV blijft, maar zal enkel nog digitaal te ontvangen zijn. Het is dus niet zo dat kabelTV verdwijnt, maar analoog TV en daar zit een groot verschil in. Het signaal kan nog steeds niet "uit" gezet worden. Wanneer je een TV met een DVB-C tuner hebt, kijk je via de kabel digitale TV in elk abonnement (net als nu).

Natuurlijk kan het zijn dat er dingen in de abonnementen gaan veranderen, ooit. Uiteraard wordt je hier dan over op de hoogte gebracht.
Reputatie 2
Tot voor kort was de reden dat je altijd verplicht tv moet afnemen bij internet via de kabel dat Ziggo het analoge signaal niet per abonnee uit kan zetten.

Als anologe tv verdwijnt wordt het dan eindelijk mogelijk om alleen internet af te nemen en niet meer verplicht ook voor tv te moeten betalen?

Reageer