Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

Toon eerste bericht

454 Reacties

Ik begrijp nog steeds niet dat Ziggo stopt met analogisch signaal en ons eigenlijk op kosten jaagt maar zelf antieke rommel blijft uitzenden.
Reputatie 7
Badge +26
Ziggo zendt niets uit, geeft alleen maar door.
Reputatie 7
Ik begrijp nog steeds niet dat Ziggo stopt met analogisch signaal en ons eigenlijk op kosten jaagt maar zelf antieke rommel blijft uitzenden.
Als je woonplaats is overgegaan naar Digitaal en je bent al klant bij Ziggo dan kan je een gratis digitaal kastje aanvragen. Zeker als je nog een heel oud toestel hebt en geen CI+ kan installeren op je nieuwe TV. Iedereen die voor 1 juli 2018 klant was bij Ziggo mag een digitale ontvanger bestellen. Je krijgt de digitale ontvanger van Ziggo in bruikleen. Dat geldt zowel voor de eerste als voor een eventuele tweede of derde ontvanger (deze kosten wel geld overigens, alleen de eerste is gratis). Na afloop van je contract stuur je de ontvanger weer aan Ziggo terug. Net als andere apparatuur van ons die je in bruikleen hebt.

Meer info, zie deze pagina.
Reputatie 7

Hey @Vermeegen. Welkom hier. Wat bedoel je precies met deze tekst? Ik hoor graag wat voor antieke rommel we uitzenden en wat er volgens jou beter kan!
Reputatie 3
Badge +2
Was je voor 1 juli 2018 al Ziggo klant? Dan kun je de Digitale Ontvanger aanschaffen. Deze ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Jullie hebben overigens nog een aantal pagina's online staan waar dit (denk ik) ten onrechte niet vermeld wordt;

Zo staat er op https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/kabel-tv-zonder-kastje/ en op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/ bij veelgestelde vragen dit:

Niets over dat je een digitale ontvanger kunt krijgen waarbij de eerste gratis is en dat je niet eerst je abonnement hoeft uit te breiden (als je al klant was voor 1 juli 2018.)

Ook bij het uitgebreide stroomdiagram voor het instellen van je TV, waar bij je de keuze maakt voor "een tv zonder ontvanger" https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger .
Als je hier uitkomt op de pagina die tot de conclusie komt dat je TV geen DVB-C tuner heeft, bijv.; https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger/ga-verder/UPC/ander-merk/nee staat ook daar niets vermeld over een optie op een digitale ontvanger voor bestaande klanten van voor 1 juli;

Het zou netjes zijn als ook hier de correcte informatie voor bestaande klanten van voor 1 Juli zou worden toegevoegd, dit zijn tenslotte wel pagina's die klanten van voor 1 Juli zullen raadplegen als ze bijvoorbeeld een nieuwe televisie aanschaffen (of een oudere tweedehands kopen of krijgen), of die bij een google zoek actie naar boven komen.
Reputatie 7
Hey @Shilka.
Bedankt voor je feedback! Ik ben sowieso van mening dat we meer moeten tonen over de voorwaarden van de Digitale Ontvanger. Hier heb ik al heel veel over doorgezet, maar helaas wordt niet alles opgepakt.
Wat betreft de voorbeelden die jij nu doorgeeft; hier wordt uberhaupt niet over de mogelijkheid gesproken en dat verbaast me inderdaad wel heel erg. Ik heb dus ook dit direct weer doorgezet, zodat de informatie volledig(er) kan worden neergezet. Top dat je dit met ons deelt! #LekkerBezig
Goedeavond,

Heb ik net een huis gekocht en nog druk bezig met klussen, maar omwille van het internet een abonnement bij Ziggo afgesloten. Blijkt dat ik maar 1 televisie aan kan sluiten. Dat is ronduit bagger, aangezien ik nog een tweede televisie op de eerste verdieping heb staan. Blijkbaar MOET Ziggo over naar digitaal en word je verplicht mee te gaan, waardoor ik nu geen televisie meer heb. Aangezien ik pas na 1 juli lid ben geworden heb ik geen recht op de aanvraag van 1 gratis box. Dus wat nu?
Reputatie 7
Badge +26
Helaas een 2e box of module aanvragen https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Heb je de 2e tv een dvb c tuner?, dan kan je gewoon digitaal de free to air zenders ontvangen. zonder extra apparatuur.
Reputatie 7
Badge +35
TV met DVB-C tuner omzetten naar Digitaal, vrijwel alle TV's hebben dit tegenwoordig standaard in zich:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen
Reputatie 3
Badge +2
Hey @Shilka.
Bedankt voor je feedback! Ik ben sowieso van mening dat we meer moeten tonen over de voorwaarden van de Digitale Ontvanger. Hier heb ik al heel veel over doorgezet, maar helaas wordt niet alles opgepakt.
Wat betreft de voorbeelden die jij nu doorgeeft; hier wordt uberhaupt niet over de mogelijkheid gesproken en dat verbaast me inderdaad wel heel erg. Ik heb dus ook dit direct weer doorgezet, zodat de informatie volledig(er) kan worden neergezet. Top dat je dit met ons deelt! #LekkerBezig

Wel jammer dat er 4 weken later nog steeds dezelfde onvolledige en daarmee licht misleidende informatie staat. Ik weet niet wat een normale termijn is voor het veranderen van de info, maar aangezien de eerste gebieden al van analoog afgesloten worden zou het mooi zijn om de klant informatie toch kloppend te maken.
Reputatie 7
Hey @Shilka.

Wel jammer dat er 4 weken later nog steeds dezelfde onvolledige en daarmee licht misleidende informatie staat. Ik weet niet wat een normale termijn is voor het veranderen van de info, maar aangezien de eerste gebieden al van analoog afgesloten worden zou het mooi zijn om de klant informatie toch kloppend te maken.

Ik geloof dat de optie van de Digitale Ontvanger in deze stappenplannen niet naar voren komt omdat deze stappenplannen gaan over het installeren van de digitale (kabel)TV, en niet zo zeer over de omschakeling van analoog naar digitaal.
Op zich kan ik hier wel inkomen, al kan ik de andere kan ook heel goed begrijpen. Het is natuurlijk soms kiezen welke informatie je waar wilt vermelden. Het moet wel overzichtelijk blijven voor jan en alleman.
Reputatie 3
Badge +2
2 van de stappenplannen waren links in een (redelijk oud) topic van een moderator die nog boven de stickies gepind stonden. Ik zie dat deze inmiddels van de pin is afgehaald, dus dat is niet meer relevant zoals het nu lijkt 🙂 (desalniettemin zijn het beide links voor 'kijken zonder kastje' en dus wel zeker voor de relevante doelgroep en niet voor 'jan en alleman')

Het andere stappenplan is gewoon die in het hoofdmenu van ziggo, onder televisie - service - instellen van digitale TV. En dan specifiek als je bij de eerste stap -Een TV zonder ontvanger- selecteert. ( https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger )
Dan heb je jan en alleman dus al achter je gelaten en gaat het specifiek om de doelgroep die mogelijk van de gratis digitale ontvanger gebruik kan maken, mochten ze geen DVB-C tuner hebben (én al klant waren voor een bepaalde datum). (en hebben ze wel een DVB-C tuner dan zullen ze de info over de gratis ontvanger dus ook niet nodeloos te zien krijgen).

Jan en alleman ziet deze info dus niet, je zit alleen met het 'klant zijn voor een bepaalde datum'. Ben het dus niet helemaal eens met het jan en alleman argument, alleen specifiek de mensen die kijken zonder kastje en geen dvb-c tuner hebben zullen tot de genoemde info komen in elk van de door mij genoemde stappenplannen.
Reputatie 1
Op 25 oktober mail ik aan Ziggo dat ik ben overgestapt naar Ziggo, omdat Ziggo DVB-C en analoge radio heeft. Ik zeg dat ik dacht, vanwege uw info op de site, dat ik gewoon op elk van mijn tv's dvb-c kon ontvangen (Ziggo stelt: overal tv in huis zonder kastje !). Maar iemand zei mij dat niet elke tv dat kan en dat je dat kan checken. Dat heb ik gedaan en helaas 1 tv kan het niet. Nu las ik op dit forum dat Ziggo 'n mediaontvanger voor dvb-c gratis geeft. Zie intro-verhaal van MarkZiggo. Die zou ik dus graag gratis willen ontvangen, mailde ik naar Ziggo, juist omdat ik naar Ziggo ben overgestapt voor dvb-c.

Ziggo mailde mij vandaag, kort door de bocht, dat het helaas niet mogelijk is om een decoder op te sturen. Nieuwe klanten kunnen deze niet bestellen. De bestelling wordt afgewezen. Als u toch gebruik wilt maken van digitale tv, dan is het mogelijk om een extra mediabox voor 4 euro per maand te bestellen. Punt !!!

Dat is nou net een klantonvriendelijk antwoord dat je als nieuwe klant niet verwacht ! Ik had toch echt op basis van wat ik hierover allemaal op het forum heb gelezen dat Ziggo uit coulance mij wel zo' n ontvangertje zou sturen. Daar komt bij dat nergens wordt gesproken op dit forum over huren voor 4 euro per maand. Waar komt dat opeens vandaan ? Wel over kopen voor 29,95. Weet die mw. die mij antwoordde wel dat het over de simpele dvbc-ontvanger gaat die hier op het forum besproken wordt ?

Ik reageer daarom maar liever niet op de antwoordmail, maar hoop wel dat het forum mij hiermee uit de brand helpt..
Reputatie 7
Badge +26

Ziggo mailde mij vandaag, kort door de bocht, dat het helaas niet mogelijk is om een decoder op te sturen. Nieuwe klanten kunnen deze niet bestellen. De bestelling wordt afgewezen. Als u toch gebruik wilt maken van digitale tv, dan is het mogelijk om een extra mediabox voor 4 euro per maand te bestellen. Punt !!!

Wij zijn ook maar Ziggo klanten, Als Ziggo je geen box wil geven is dat hun beslissing.
Ik ken al die regelingen niet.
Binnenkort zal hier een Ziggo Moderator langskomen.
Die kent ze wel en kan je verder helpen.
Misschien is het een hele rare regeling. Dan heb je pech.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Erving!

Welkom bij Ziggo! 😎

Allereerst even wat verwarring weghalen, je kunt overal zonder kastje TV kijken via Ziggo Go. Hier wordt niet de tv zelf mee bedoeld, aangezien je niet overal in je huis ook een coax kabel kunt hebben liggen. Overigens hebben verreweg de meeste TV's nu wel een DVB-C tuner, maar jij hebt blijkbaar nog een tv zonder. 🙂 Welke TV heb je eigenlijk precies? Graag heel het type nummer noemen.

Wat je frustratie betreft, het antwoord is helaas niet anders dan wat je al gekregen hebt. 😥Klanten van na 1 juli 2018, het was eerst klanten van na 8 maart 2018 maar dit heeft Ziggo later verschoven, kunnen geen Digitale Ontvanger aanvragen, niet de gratis variant en ook niet de betaalde van 29.95. De visie van Ziggo hierin is namelijk dat nieuwe klanten zich erop kunnen voorbereiden, bestaande klanten hebben dat niet gekund en zo is het dus een eerlijke compensatie voor de al bestaande klanten. Deze voorwaarde, kun je hier vinden.

Ziggo heeft voor jou en nieuwe klanten dan maar 1 optie, een mediabox huren voor inderdaad een prijs van 4 euro per maand. Het verschil tussen deze mediabox van 4 euro per maand en de Digitale Ontvanger van eenmalig 29.95 euro is wel erg groot. Voor die 4 euro heb je dan alle tv zenders van je abonnement, in plaats van 50 vrije zenders én heb je veel meer HD zenders. Van de 50 vrije zenders, zijn namelijk er 5 in HD.
Heb je extra zender pakketten, dan kun je die via die mediabox ook bekijken. Dit komt omdat er dan een smartcard bij zit, die zit niet bij de Digitale Ontvanger en die smartcard is nodig om alle zenders van je abonnement te kunnen bekijken.

Vind je dit echter te prijzig, dan zijn er nog wel andere opties gelukkig, maar die gaan buiten Ziggo om. Je kunt namelijk ook zelf een Humax ontvanger kopen, bijvoorbeeld op Marktplaats. Daarmee kun je dan de vrije zenders bekijken, net zoals je dat met de Digitale Ontvanger van Ziggo zou kunnen doen. De Humax 5550C is precies dezelfde als de Digitale Ontvanger van Ziggo, maar je kunt ook kijken naar Humax 5300C, 5200C en 5400C. De laatste 2 hebben een ingebouwde harde schijf, kun je ook nog mee opnemen. Op marktplaats kosten die niet heel veel, dus wellicht is dat een goeie optie voor je!
En een nieuwe TV voor de volledigheid is ook een mogelijke optie. Andere opties dan dit zijn er helaas niet.

Groet,
Evert
Reputatie 1

Misschien is het een hele rare regeling.

Volgens mij heb je gelijk, hahn ! Trouwens niet alleen raar, maar de info op Ziggo-site is onvolledig en verwarringwekkend. Zie bijvoorbeeld de discussie hierboven tussen Lycke en Shilka waarin Ziggo toegeeft dat niet overal de juiste en complete info staat. Dus daarom mogen (nieuwe) klanten wel een coulante houding verwachten van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +30
De informatie is in tussen aangepast op de website, eerst stond het kopje voorwaarden er niet bij, of je moest in ieder geval goed zoeken. Nu is die informatie goed te zien wanneer je aan het controleren bent of je huidige TV geschikt is.
Reputatie 1
Evert96 schreef:
Allereerst even wat verwarring weghalen, je kunt overal zonder kastje TV kijken via Ziggo Go. Hier wordt niet de tv zelf mee bedoeld, aangezien je niet overal in je huis ook een coax kabel kunt hebben liggen.

Volgens mij bedoelt Ziggo daar wel tv mee. Bij paketten vergelijken (wat voor mij leidend was bij mijn keuze voor Ziggo) staat een aantal items die je altijd krijgt. Onderstaande is er 1 van, overal tv dus.
" Kreeg je vroeger alleen analoog beeld, en heel vroeger zelfs alleen zwart-witbeeld, kijk je nu op elke tv in huis Digitale Kabel TV. Dat betekent dat je niet alleen in de woonkamer, maar op álle televisies 45+ tv-zenders in digitale beeldkwaliteit ontvangt. Dus ja: in de schuur, zolder, kinderkamer en kantoor. Als klap op de vuurpijl krijg je ook nog 30+ radiozenders. En dat alles zonder extra kastje of aparte afstandsbediening!"
Als Ziggo bedoelt wat jij schrijft, dan vind ik dat behoorlijk verwarringwekkend.............

Evert96 schreef ook:
Overigens hebben verreweg de meeste TV's nu wel een DVB-C tuner, maar jij hebt blijkbaar nog een tv zonder. 🙂 Welke TV heb je eigenlijk precies? Graag heel het type nummer noemen.
Toen ik het nummer van de tv waarover ik schrijf intikte op de Ziggo-site, zei die dat die tv niet geschikt is voor ziggo-dvbc. Er zit wel een dvbc-tuner in en ik heb altijd dvbc-uitzendingen er mee ontvangen. Het typenr. moet ik nog even opzoeken☺️.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dan heb ik die verwarring verkeerd opgevat en uitgelegd. Hiermee wordt inderdaad niet Ziggo Go bedoeld. Voor de volledigheid moet er bij deze tekst nog even een sterretje en dan als toevoeging dat de TV een DVB-C tuner moet hebben. Ik verwacht alleen dat ze het op deze manier opgeschreven hebben, omdat slechts een heel klein percentage TV's te oud zijn. Maar ja, volledig is natuurlijk wel iets anders.😐

Je maakt me erg benieuwd! Als er een DVB-C tuner in zit, dan moet het echt lukken en heb je niet eens een extra kastje nodig.
Wanneer je het type nummer gevonden hebt, hoor ik het wel! 👍🏽
Reputatie 7
Tegen dit stukje liepen mijn buren ook (citeer uit Evert96 z'n verhaal):
Wat je frustratie betreft, het antwoord is helaas niet anders dan wat je al gekregen hebt. 😥Klanten van na 1 juli 2018, het was eerst klanten van na 8 maart 2018 maar dit heeft Ziggo later verschoven, kunnen geen Digitale Ontvanger aanvragen, niet de gratis variant en ook niet de betaalde van 29.95. De visie van Ziggo hierin is namelijk dat nieuwe klanten zich erop kunnen voorbereiden, bestaande klanten hebben dat niet gekund en zo is het dus een eerlijke compensatie voor de al bestaande klanten.

Het is erg vervelend maar het is niet anders. Als je nu klant bent geworden weet je dat alles digitaal is, of gaat worden, en dan kan je een Mediabox XL aanschaffen of iets anders. Het is dus zeker geen rare regeling. En wat Evert96 zegt, als je een TV met DVB-C tuner hebt dan heb je geen extra kastje of wat nodig.
Reputatie 7
Badge +19
Beste mensen, daar we nogal eens de vraag krijgen hoe nog een DVD recorder te gebruiken als het analoge signaal vervalt, heb ik daarvoor een topic aangemaakt. Lijkt me wel handig in dit geval.

Fijne dag allemaal!

Misschien is het een hele rare regeling.Volgens mij heb je gelijk, hahn ! Trouwens niet alleen raar, maar de info op Ziggo-site is onvolledig en verwarringwekkend. Zie bijvoorbeeld de discussie hierboven tussen Lycke en Shilka waarin Ziggo toegeeft dat niet overal de juiste en complete info staat. Dus daarom mogen (nieuwe) klanten wel een coulante houding verwachten van Ziggo.

@Erving
Nou je hebt gezien dat je niet hoefde te wachten op een Moderator.
Evert gaf je een heldere uitleg en je kunt er zeker van zijn dat hij weet waar hij over spreekt.

Als je aan de verkeerde kant van de grens zit dan is dat vervelend & komt het onrechtvaardig over. Noem het 'raar'. Zo gaat dat altijd bij een gestelde grens.
Je kunt begrijpen dat Ziggo dit zo doet: beperking van de kosten die de afschaffing van analoog met zich meebrengt. Je kunt niet aan de gang blijven met het uitdelen van gratis kastjes.

Toch vind ik de regeling ook wat raar. Ziggo heeft er belang bij nieuwe klanten te krijgen, waarmee, als alles goed gaat een langdurige relatie kan worden aangegaan.
Tel uit je winst.
Waarom zou er dan geen gratis kastje vanaf kunnen?
Zeker zolang de afschaffing van analoog nog in volle gang is & er voorlichting nodig is over hoe je aan zo'n kastje kunt komen en onder welke voorwaarden.
Laat ik het zo zeggen: hij is misschien niet raar maar wel onhandig.

Na afsluiting van de opheffing kun je dat gratis kastje uit beeld halen en daarna praat niemand er meer over.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +19
Hmmm @hanh je spreekt jezelf wel wat tegen in de reactie van net. Lees het nog maar eens door, dan weet je vast wat ik bedoel.
Ha Willem,

Het spijt me, maar ik zie geen tegenspraken.
Gr Han

Reageer