lepels

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ultra HD

Wanneer komt Ziggo met een UHD mediabox???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A wrote:
N.N. wrote:
De bron moet dan ook in 4K uitzenden, zolang dat niet gebeurt heb je aan een 4K decoder ook niets.


Dan gaat die decoder het inkomende signaal gewoon upscalen naar 4k, net als nu gebeurt bij een (Full) HD decoder. Maar anders doet de Tv dat zelf wel. Vraag is alleen welke het dan beter doet. Maar het fraaist is het natuurlijk als alles is opgenomen en wordt uitgezonden in de resolutie van de gebruikte Tv.

En dat kan nog jaren duren voordat alles in 4K uitgezonden wordt, full HD is nog niet eens volledig operationeel.

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dit is nog onbekend. Het moederbedrijf is recentelijk pas begonnen om te testen in Engeland, van wat ik begreep. Verder vraag ik mij af zolang de zenders die ziggo aanbied nog steeds 1080i zijn, dus opwaarderen naar 4k en bij de horizon opwaarderen naar 1080p wat welliswaar mooier beeld geeft, er dan ook daadwerkelijk 4k zenders bij komen. Er zijn zelfs geen 1080p zenders nu. Er loopt hier al een uitgebreide topic hierover. Even zoeken op de zoek balk op deze site!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ook zonder 4k box kun je een 4k Tv gebruiken. Deze zal het inkomende signaal dan gaan upscalen naar 4k.

Natuurlijk is een 4k bron het mooiste, maar met de komst van een 4k decoder is het nog niet zo dat opnames in deze resolutie zijn, en ook zo worden uitgezonden...
Verwijderd account
Niet van toepassing
De bron moet dan ook in 4K uitzenden, zolang dat niet gebeurt heb je aan een 4K decoder ook niets.
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes
Heb zelf een 4k ultra HD tv. En een gewone mediabox ( nog uit de UPC tijd ) die ik op 1080i heb ingesteld. Die 4k processor in je tv schaalt het beeld op naar ultra. Ook is het van belang dat je HDMI kabels 4k ondersteunen. Dit wil ik nog als tip meegeven. 🙂 Ik denk ook dat die 4k decoder nog even op zich laat wachten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
De bron moet dan ook in 4K uitzenden, zolang dat niet gebeurt heb je aan een 4K decoder ook niets.


Dan gaat die decoder het inkomende signaal gewoon upscalen naar 4k, net als nu gebeurt bij een (Full) HD decoder. Maar anders doet de Tv dat zelf wel. Vraag is alleen welke het dan beter doet. Maar het fraaist is het natuurlijk als alles is opgenomen en wordt uitgezonden in de resolutie van de gebruikte Tv.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A wrote:
N.N. wrote:
De bron moet dan ook in 4K uitzenden, zolang dat niet gebeurt heb je aan een 4K decoder ook niets.


Dan gaat die decoder het inkomende signaal gewoon upscalen naar 4k, net als nu gebeurt bij een (Full) HD decoder. Maar anders doet de Tv dat zelf wel. Vraag is alleen welke het dan beter doet. Maar het fraaist is het natuurlijk als alles is opgenomen en wordt uitgezonden in de resolutie van de gebruikte Tv.

En dat kan nog jaren duren voordat alles in 4K uitgezonden wordt, full HD is nog niet eens volledig operationeel.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is ook zo, maar als een 4k decoder een zeer goede chipset aan boord heeft is er wellicht wel winst te behalen.

Maar ik schreef ook al een paar keer dat het natuurlijk altijd het mooiste is als de opnames en uitzendingen in de resolutie van de Tv worden uitgevoerd. Of dat nou Full HD is of 4k. Ik ben van die laatste nog niet zo wild. In de fotografie is al lang bewezen dat scherper echt niet altijd mooier is. Laat ze eerst maar weer eens echt hoogwaardige Tv's gaan maken. Gelukkig komt Oled alweer flink in de buurt, maar nog altijd is het mij te hard en te onnatuurlijk.

Uitgelicht topic