dukduif

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV gids loopt steeds vast

Hoe komt het toch dat de programmagids steeds vastloopt en je steeds 3-5 minuten moet wachten om verder te gaan; b.v. als ik een programma kies (scrollen naar een andere zender)loopt hij onmiddellijk vast en moet ik 3-5 minuten wachten voordat hij verder gaat. Ik heb al een paar keer fabrieksinstellingen gedaan en ook kabel los en weer aangesloten, verbruik in de hoogste stand enz.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Gisteren nieuwe Mediabox XL gehad, dat ging lekker vlot.
Installeren ging prima, kreeg tijdens de installatie al de nieuwste firmware erop.
Box werkt nu goed, Netflix werk, en de TV-gids ook gewoon snel.
Zelfs al mijn favoriete zenders, stuk of 10 maar, stonden er standaard weer in.
Opnemen vanuit eco mode ook gelukt.
Mijn oude box was dus duidelijk totaal van slag geraakt.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Hoe is je signaalkwaliteit als de box op NPO1 staat?

Heb je de box al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
dukduif
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie, heb vanmorgen alles uitgezet voor redelijk lange tijd. Herstarten duurde even, de signaalsterkte staat op "goed" en de singnaalkwaliteit is "uitstekend". Heb de gids geopend en wat opviel is dat het werkt maar langzamer dan voorheen, ben dus benieuwd wat hij vanavond doet.
Groet DB
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Misschien kun je hier ook nog wat mee?

https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314

Teun
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Heb ik hier ook wel eens last van en hier komt het door dat ik kijk via RTL naar de TV Gids. Dan loopt het vast en kan ik niets meer en duurt het even door ik weer door de TV Gids heen kan. Ik zet hem nu altijd eerst op Nederland 1 en ga dan naar de TV Gids en dan loopt het als een zonnetje.

Misschien heb je iets aan deze tip en werkt het bij jou ook zo 🙂
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4301Likes
@dukduif,

Welkom op de Ziggo Community. Je krijgt gelukkig al wat tips van de leden, fijn om te zien :-)!

Ik heb je verbinding ook bekeken en het signaal op je Mediabox XL is in ieder geval prima. Wil je de harde schijf ook eens beheren en de content verwijderen, waar je kan? Hij zit voor 80% vol.

Misschien kun je ook het automatisch schijfbeheer uitschakelen en op "handmatig" of "waarschuwen bij conflicten" instellen.
Stefan

Level 3
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ook zeer regelmatig last van een vastlopende gids, enorm frustrerend. Met name als je dan vooruit of achteruit in tijd wil slaat hij muurvast. Ik heb de laatste update maar dat mag niks baten. Vind de Horizon sowieso een drama ding, enorm traag.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Stefan
Dan gaat er iets niet goed met je Mediabox XL, deze kan vrijwel feilloos werken.

Heb je de Mediabox XL opgenomen in een thuisnetwerk?
Hoe is je signaalsterkte als de box op NPO1 staat?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4301Likes
@Stefan (en Be rt),
Het vastlopen van de TV-gids in het voormalig Ziggo gebied is bij ons bekend. Heb je ook nog de ervaring dat je Mediabox XL vrij traag opstart? Beide problemen lijken met elkaar te maken te hebben, we hebben dit momenteel in onderzoek en zijn volop bezig om een oplossing hiervoor te vinden.

Ik heb je verbinding bekeken en het ziet er keurig uit. Klopt het dat je deze storingen sinds enkele weken ervaart en ging het voorheen wel gewoon goed? Zo ja, dan is de kans heel groot dat je te maken hebt met deze algemene storing en moet ik je vragen om geduld totdat we een oplossing hebben gevonden.
Stefan

Level 3
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is me vaker opgevallen maar het is de afgelopen tijd wat vaker, ik weet niet of het van de laatste weken is. Ik wacht het dan wel even af en hoop dat het opgelost wordt. Kun je een seintje geven als het opgelost is?
Stefan

Level 3
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist weer even geprobeerd maar hij slaat weer helemaal vast zodra ik in de gids voor of achteruit in de tijd wil. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt
Sjoerd Rijpstra

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook wij hebben de laatste weken vaak last van een vastlopende mediabox en dat begint erg irritant te worden. Serkan Ziggo is er al een oplossing in zicht ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Sjoerd Rijpstra
Kun je de klachten wat ruimer omschrijven?

Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NPO1 staat?

Heb je de box in een thuisnwetwerk opgenomen?
Zo nee, niet doe, zo ja: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Stefan

Level 3
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh, over opnemen in thuisnetwerk gesproken, dat is ook al zo'n drama. In het begin probeerde ik dat via Wifi, dat werkt dus al voor geen meter, na een gesprek met een Ziggo medewerker besloten om de box bedraad aan te sluiten. Ik wil graag de afstandsbediening in de Ziggo app gebruiken maar die krijg ik nu helemaal niet meer aan de praat, zelfs niet na opnieuw instellen van het thuisnetwerk.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Afstandsbediening dan maar gewoon niet gebruiken via de app. Daar is al zoveel problemen mee, zeker met het in je thuisnetwerk opnemen van de Mediabox. Uiteraard, het zou moeten werken maar dat is jammer genoeg niet het geval. Ziggo is hier van op de hoogte.
Stefan

Level 3
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, ze zijn van zoveel dingen op de hoogte alleen doen ze er zo weinig mee. Het zou leuk zijn als ze eens een degelijk apparaat op de markt brachten. Onlangs ook al hun router in modem stand laten zetten omdat die ook al voor enorm veel problemen zorgde, met mijn eigen router draait alles weer als een zonnetje. Het kan dus wel.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik kan alleen maar zeggen dat Ziggo zeker zijn best doet om problemen op te lossen. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet 123 worden opgelost en hebben andere dingen weer prioriteit. Uiteraard vervelend en helemaal met je eens dat je met je eigen router veel betere prestaties hebt bij Ziggo. Ik zie de router/modem van Ziggo dan ook niet echt als een router/modem maar meer een aansluitkastje om Internet te krijgen en daarna zorg ik zelf wel voor prima spul (zoals jij hebt gedaan).
Stefan

Level 3
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kreeg vorige week netjes een mail van Ziggo dat ze het probleem hebben opgelost, ik moest alleen even mijn modem 1 minuut van de stroom afhalen en vervolgens de Horizon uit en weer aan zetten. Alles werkt weer naar behoren, zelf de afstandsbediening in de app doet het weer.

Top Ziggo! :grinning:
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Ik heb de nieuwste firmware in mijn Mediabox XL en de EPG is een ware ramp.
Druk op de tv-gids knop voor de EPG en ga maar 15 minuten iets anders doen, voor die tijd nul reactie op AB commando’s.
Box helemaal van de stroom af? Moet dat elke dag?
Ik begin op het punt te komen dat deze box retour Ziggo gaat.
Echt, wat een ellende met deze nieuwste firmware.
Netflix werkt ook niet meer.
Nee, echt weer top van Ziggo.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
RobertKoopman wat goed dat je het hier even aangeeft want dan kan een moderator van Ziggo hier iets mee doen. Zoals je weet zijn ze bezig met het uitrollen van een nieuwe versie en zo te lezen gaat dit niet helemaal zoals het moet gaan. Uiteraard heel erg vervelend en daarom zal ik een melding maken bij de moderatoren om te zien of ze hier iets mee kunnen doen.

Serkan Ziggo en/of Anne Ziggo zijn er druk mee, en ik denk dat een van hun vandaag hier nog wel even langs komt. Mocht het heel druk zijn dan kan het natuurlijk iets langer duren. Heb nog even geduld, alvast bedankt :slight_smile:

Uitgelicht topic