JanssenDB

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Selectief niet kunnen terugkijken van programma's

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat programma's (geen series oid) niet beschikbaar zijn om terug te kijken in de dagen nadat het is uitgezonden.

Bijvoorbeeld:
Ik wil Voetbal Inside terugkijken, maar bij de laatste twee afleveringen (5 en 9 feb) is dat niet mogelijk. Daarvoor weer wel. Zo ook RTL GP Magazine.

NPO2 dan, Andere Tijden: 29 jan wel, 30 jan niet, 31 jan ochtend niet, 31 jan avond wel, 3 feb ochtend niet, 3 feb middag wel

'UFC Belem' op FOX Sports, maar de herhaling van vandaag 12:00 kan wel, maar de live uitzending van 04:00 (en 07:00) vannacht weer niet. Terwijl ik toch echt betaal voor die zender, dan verwacht ik dat ik niet moeilijk moet gaan doen om te kijken van welk tijdstip ik wel iets kan terugzien mocht ik om 04:00 in de ochtend nog slapen...

Al met al wordt het zo erg onduidelijk wat ik nou wel en wat niet kan terugkijken door gewoon naar een dag te gaan en een programma op een tijdstip naar keuze te kiezen en terug te kijken.

De Ziggo slogan
Wij nemen die spannende wedstrijd of je favoriete serie alvast voor je op, zodat je die tot 7 dagen na de uitzending gratis kunt terugkijken. Gewoon op een moment dat het jou uitkomt.

wordt dus niet nagekomen!

Kan daar wat aan gedaan worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JanssenDB
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
robbo wrote:
JanssenDBIk kijk zelf vi regelmatig ook via tv-replay of afspelen van af het begin. En meestal live. De keren dat ik gebruik maakte van terug kijken geen probleem . Ook zonet getest en kan dan ook de afl. van afgelopen vrijdag gewoon terug zien. Is jou tv gids wel up to date?


Heb het nu nog een keer getest en VI werkt nu wel. UFC nog steeds selectief (2 niet, 2 wel). Geen idee wat er veranderd is.

Willem-A wrote:
Kijk even of je deze afleveringen wel kan vinden met de zoekfunctie. Het komt n.l. voor dat je dan programma's kan vinden welke niet in de lijst van de zenders staan. Anderen hebben dit fenomeen ook ontdekt. Het proberen waard dus.


Ik heb via de zoekfunctie gekeken en via het programma -> meer info waardoor je precies kunt zien welke wel en niet terug te kijken zijn. Voor zover ik heb kunnen zien is er geen verschil tussen de verschillende methodes om iets af te spelen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hier zijn al div. Topics over.

Ziggo is afhankelijk van rechten en zendereigenaren. De zendereigenaar bepaald wat wel of niet welk programma in tv replay terug gekeken kan worden. En evt er voor kiezen welk tijdstip etc. Dus ziggo is niet alleen verantwoordelijk hiervoor. Dit kan inderdaad wel beter gecomuniseerd worden op de site. Hier heb je een punt.

Wat er aan gedaan kan worden? Dat ligt aan de zendereigenaren en rechten etc. Dus verwacht geen snelle oplossing, omdat ziggo hier zelf niets aan kan doen.
JanssenDB
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
robbo wrote:
Hier zijn al div. Topics over.


Nee


Ziggo is afhankelijk van rechten en zendereigenaren. De zendereigenaar bepaald wat wel of niet welk programma in tv replay terug gekeken kan worden. En evt er voor kiezen welk tijdstip etc. Dus ziggo is niet alleen verantwoordelijk hiervoor. Dit kan inderdaad wel beter gecomuniseerd worden op de site. Hier heb je een punt.


Ik snap het qua rechten, maar de huidige willekeur (zoals ik aangaf) is gewoon zo onlogisch en tijdrovend dat ik het beter ergens kan downloaden en dan pas echt op mijn gewenste moment kan terugkijken.

Zeker van betaalde zenders ga ik er vanuit dat ik live wedstrijden gewoon op elk moment dat ik wil kan terugkijken. Het is toch van de zotte dat als ik op 04:00 slaap, 09:00 wakker wordt maar tot 12:00 moet wachten totdat ik het kan zien en in de tussentijd alle spoilers moet omzeilen oftewel geheel van social media moet wegblijven? En dan is het nog maar de vraag of ik 12:00 wel haal... en daarna? Is die dan 's avonds OOK weer niet beschikbaar? Ik heb geen idee...

En het voorbeeld van Voetbal Inside, dat kan ik niet gratis TOT 7 dagen terugkijken maar gratis VANAF 7 dagen terugkijken. Ja daaaaaagg....
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
JanssenDBIk kijk zelf vi regelmatig ook via tv-replay of afspelen van af het begin. En meestal live. De keren dat ik gebruik maakte van terug kijken geen probleem . Ook zonet getest en kan dan ook de afl. van afgelopen vrijdag gewoon terug zien. Is jou tv gids wel up to date?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk even of je deze afleveringen wel kan vinden met de zoekfunctie. Het komt n.l. voor dat je dan programma's kan vinden welke niet in de lijst van de zenders staan. Anderen hebben dit fenomeen ook ontdekt. Het proberen waard dus.
JanssenDB
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
robbo wrote:
JanssenDBIk kijk zelf vi regelmatig ook via tv-replay of afspelen van af het begin. En meestal live. De keren dat ik gebruik maakte van terug kijken geen probleem . Ook zonet getest en kan dan ook de afl. van afgelopen vrijdag gewoon terug zien. Is jou tv gids wel up to date?


Heb het nu nog een keer getest en VI werkt nu wel. UFC nog steeds selectief (2 niet, 2 wel). Geen idee wat er veranderd is.

Willem-A wrote:
Kijk even of je deze afleveringen wel kan vinden met de zoekfunctie. Het komt n.l. voor dat je dan programma's kan vinden welke niet in de lijst van de zenders staan. Anderen hebben dit fenomeen ook ontdekt. Het proberen waard dus.


Ik heb via de zoekfunctie gekeken en via het programma -> meer info waardoor je precies kunt zien welke wel en niet terug te kijken zijn. Voor zover ik heb kunnen zien is er geen verschil tussen de verschillende methodes om iets af te spelen.

Uitgelicht topic