Nathalie83

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Replay tv werkt niet

Sinds gisteravond werkt Replay niet meer voor alle zenders. Er is geen storing geweest. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Mvgr Nathalie
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hallo Nathalie83 en kenickie,

Als iets spontaan niet meer werkt, is het altijd lastig om gelijk een oorzaak aan te wijzen. Als Replay TV niet meer werkt is het eerst zaak om te controleren of de Mediabox XL nog wel verbinding heeft met ons netwerk. Een goede graadmeter is het offline lampje aan de voorzijde van de Mediabox XL. Als deze brandt, is er geen mogelijkheid om iets van Replay TV of Video On Demand te starten. Dit kan worden veroorzaakt door een netwerkstoring. Om dit te checken kun je het beste op dat moment een kijkje nemen op onze storingschecker. Als er niks bekend is, kun je het ook zelf controleren of er thuis nog een internetverbinding mogelijk is. Is dit het geval, dan is er ieder geval een retoursignaal aanwezig en ligt de oorzaak vaak niet in het netwerk.

Maar waar kan het dan nog aan liggen?

  • Aan een defect in de Mediabox XL
  • Een obstructie in de binnenhuisbekabeling
  • Een administratieve fout in het abonnement


Wat betreft de binnenhuisbekabeling is het verstandig om de aansluiting zo rechtstreeks mogelijk te maken. Oftewel iedere splitter die je er tijdelijk uit kan halen is mooi meegenomen. Het allerbeste zou zijn om de coaxkabel rechtstreeks op het eerste aansluitpunt te bevestigen en te controleren of het Replay TV en Video on Demand weer werkzaam is. Is dit nog steeds niet het geval, dan is het zaak om contact met ons op te nemen.

Hoe staat het er inmiddels bij jullie voor?

Groet,
Sander

Bekijk in context

58 Reacties 58
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hallo Nathalie83. Welkom op de Community! Op wat voor zenders ervaar je problemen? Wil je ook aangeven wat voor melding je krijgt te zien? Alvast bedankt!

Groet,
Sander
Nathalie83
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo Sander,

Het gaat om alle zenders, van NED 1 t/m zender 999. De melding is de ene keer dat er geen verbinding is met het netwerk en een andere keer is dat het programma niet is vrijgegeven voor Replay. Het herstarten van het programma is niet mogelijk. Ik heb de box al gereset, dit gaf geen verbetering.

Groeten Nathalie
kenickie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelfde probleem. Ligt aan de kabels zegt ziggo. Onzin natuurlijk. Heeft altijd gewerkt en nu niet meer
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hallo Nathalie83 en kenickie,

Als iets spontaan niet meer werkt, is het altijd lastig om gelijk een oorzaak aan te wijzen. Als Replay TV niet meer werkt is het eerst zaak om te controleren of de Mediabox XL nog wel verbinding heeft met ons netwerk. Een goede graadmeter is het offline lampje aan de voorzijde van de Mediabox XL. Als deze brandt, is er geen mogelijkheid om iets van Replay TV of Video On Demand te starten. Dit kan worden veroorzaakt door een netwerkstoring. Om dit te checken kun je het beste op dat moment een kijkje nemen op onze storingschecker. Als er niks bekend is, kun je het ook zelf controleren of er thuis nog een internetverbinding mogelijk is. Is dit het geval, dan is er ieder geval een retoursignaal aanwezig en ligt de oorzaak vaak niet in het netwerk.

Maar waar kan het dan nog aan liggen?

  • Aan een defect in de Mediabox XL
  • Een obstructie in de binnenhuisbekabeling
  • Een administratieve fout in het abonnement


Wat betreft de binnenhuisbekabeling is het verstandig om de aansluiting zo rechtstreeks mogelijk te maken. Oftewel iedere splitter die je er tijdelijk uit kan halen is mooi meegenomen. Het allerbeste zou zijn om de coaxkabel rechtstreeks op het eerste aansluitpunt te bevestigen en te controleren of het Replay TV en Video on Demand weer werkzaam is. Is dit nog steeds niet het geval, dan is het zaak om contact met ons op te nemen.

Hoe staat het er inmiddels bij jullie voor?

Groet,
Sander
Joosten1966

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De laatste weken is dit een veel terugkerend probleem. Zelf heb ik het idee dat dit begonnen is vanaf dat jullie een tijd terug met werkzaamheden zijn begonnen. Zelf heb ik een tijd terug alle stappen doorlopen en zelfs tot weer terug zetten in fabriek stand. Het gaat dan weer een paar dagen goed en ineens doet hij het weer niet. Zoals vandaag is weer zo'n dag, op niet een zender kan ik een programma terugkijken. Over een paar uur kan hij het goed weer doen of morgen, dus lijkt mij stug dat het dan aan mijn bekabeling ligt of andere problemen die ik hier zelf zou kunnen oplossen, en nee er zit nergens een breuk in de kabels die het onstabiel maken (die reactie is er ook een die vaak standaard is). Ik snap dat jullie als eerste moeten reageren met welke stappen men moet ondernemen om eerst bij jezelf na te gaan of het probleem daar ligt. Maar als meerdere met het zelfde probleem komen zullen jullie toch eens moeten gaan kijken wat er bij jullie loos is. Al vaker is er door medewerkers verteld dat dit niet de meest prettige box is i.v.m. dat deze een in en uitgaand signaal moet hebben. Dat wil dus ook zeggen dat als er bij jullie iets niet goed is dit ook vaker problemen geeft en het niet alleen aan onze zijde hoeft te liggen. Het grappige is nu terwijl ik dit aan het typen ben en ik denk laat ik het nog eens proberen.... het weer doet!!! Zou ik dan echt spookkabels hebben??? Of was er dan toch bij jullie een probleempje? rara....
Joosten1966

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En een uur later weer het zelfde probleem.... terwijl je terug aan het kijken bent lijkt hij vast te lopen ... na reset weer geen terugkijken.... 15 minuten en hij doet het weer.... zucht
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mag ik een poging wagen? Je gaf aan dat dit sinds ongeveer een week nu, dat je problemen ondervind. Even nu vanuitgaande dat je kabels en aansluitingen ok zijn. Even eerst even ook een standaard antwoord om het even uit te proberen of deze tip werkt. Zet eerst de box even geheel stroomloos( 3a5 minuten) mocht dit niet lukken en je bent zeker dat alle bekabeling goed is, box online etc is een fabriek herstel nog mogelijk. Opgenomen opnames kunnen bewaard worden, geplande opnames moeten opnieuw ingesteld worden. Test dus eerst het stroomloos zetten uit.

Om alles even uit te sluiten, kan je aangeven hoe alles is aangesloten, gebruik je. Bv een versterker etc etc.
Nathalie83
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij doet Replay het sinds maandag weer, vanuit zichzelf. Ik heb geen stappen ondernomen, simpelweg mijn tv 2 dagen niet aan gehad.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok, dan hou ik het maar op een tijdelijke storing:$
D1N0Zi

Level 3
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dit is duidelijk een probleem dat door software veroorzaakt wordt. Al dat gezeur over kabels altijd gaat nergens over. Dan moet je gaan zitten trouble shooten in plaats dat het gewoon werkt. Het is K met P dat spul van Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als het in de software zou zitten, zouden alle 1 miljoen gebruikers van de Mediabox XL er problemen mee hebben.
Dat lijkt niet zo te zijn als je hier op het forum kijkt en op andere fora.
Ik schat dat er 0,2 % problemen heeft en uit de praktijk blijkt dat hiervan 85% weer kan kijken na contactpunten, stekkers en kabel aanpassing dan wel reparatie.
10% ergens buiten het huis en 5% aan de box.
D1N0Zi

Level 3
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Als alle zenders de melding geven dat het programma niet beschikbaar is voor replay en niet eens terug willen in de programmahistorie, dan ligt dat niet aan de kabels. Mijn hele situatie is door Ziggo opnieuw aangelegd van wijkkast tot en met de kabel naar de modem. (Lag niet aan mij de kabel die in de grond lag was aangetast). Ik heb de stroom er af gehaald, daarna deed het het weer. Softwareprobleem! Mensen met een hoop werk opzadelen omdat je als eerste de kabels wilt vervangen is contraproductief. De software is gewoon buggy en ook laggy (wat irritant is want als hij niet direct reageert dan druk je nog een keer en dan is ie ineens weer doorgeschoten).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
@D1N0Zi
Hoe is je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1?
D1N0Zi

Level 3
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Mijn signaalsterkte is goed en signaalkwaliteit is uitmuntend. Het is geen kabelprobleem. Het heeft denk ik met de ecostand te maken (Ik wil dat ding niet de hele dag hebben staan zoemen). Nu werkt het weer niet. Ik kan beter dat ding helemaal van de stroom halen als ik hem niet gebruik.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik denk dat je gelijk hebt, als de box op hoog staat, dan haalt hij regelmatig updates op voor de gids, geplande opnamen en andere instellingen.
Toeboog

Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Wordt niet vrolijk van alle (zgn.) oplossingen die geboden worden, maar als ik dit lees moet Ziggo eens bij zichzelf te raden gaan.
Roos57

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook geen Replay mogelijkheid meer op m'n TV. Ligt niet aan de box. Heb nog wel replay op m'n tablet maar daarvoor heb ik geen grote tv gekocht...:(
De oplossingen die ziggo aandraagt zijn veel te simpel, al die dingen probeer je zelf al uit voor je online gaat zoeken. Dus check eens wat er echt scheelt Ziggo!
Anders mss maar even bij Radar melden.....
Dan loopt men vaak ineens wel harder. ?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen @Toeboog en @ Roos57,

Het is natuurlijk zonde dat Replay TV niet bij jullie op de Mediabox XL werkt! Het is tenslotte een mooie feature. De reden waarom iets niet werkt kan heel veel oorzaken hebben. Daar zullen we eerst achter moeten komen voordat we een oplossing kunnen bieden. Daarom is het erg van belang dat je hier het totale plaatje omschrijft. Zo kunnen we veel gerichter met je meedenken.

Werkt je TV-gids wel goed?

Is de TV-gids onvolledig en werkt daardoor Replay TV niet? Neem dan dit topic door! Hier staan veel tips en trucs om het weer als vanouds werkend te krijgen.

Brandt het offline lampje?
Brandt het offline lampje op de voorzijde van de Mediabox XL? Dat is een slecht teken maar zeker niet onoverkoombaar. Hoe je dit het beste aan kan pakken staat op onze website.

Is er sprake van een bekende storing?
Voor algemene meldingen kun je hier je postcode en huisnummer invullen.

Maak je gebruik je van een signaalversterker en hoe ziet je binnenhuisbekabeling eruit?

Voor alle wijsheden qua aansluitingen, check deze site.

Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn, leg dan zo gedetailleerd uit hoe jouw situatie eruit ziet en waar je tegenaan loopt.

Groet,
Sander
Toeboog

Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Beste Sander, alles wat je meldt is al gedaan en bekeken. Alle bekabeling, versterker en aansluitingen zijn door Ziggo(UPC)-monteurs gemonteerd. De kabels zijn in de door UPC/Ziggo aangeraden kwaliteit uitgevoerd. Ik hoef de helpdesk ook niet te bellen, want daar komt geen zinnig woord uit. Dat klinkt negatief, maar de praktijk is helaas niet anders. Een monteur langs sturen, heeft geen zin, want alles wat doorgemeten wordt, klopt. Conclusie mijnerzijds het ligt aan de software van de box. Ik zal je één voorbeeld geven over hulp (en gebrek aan kennis) helpdesk. Enkele weken terug mijn abonnement gewijzigd naar meer (300Mb) downloadsnelheid. Toen dat gerealiseerd was een speedtest gedaan. De snelheid kwam niet boven de 250Mb (hiervoor kreeg ik precies wat voor mijn abonnement gold). Router kon tot meer dan 300Mb aan. Helpdesk gebeld. Conclusie er wordt een nieuwe LAN-kabel gestuurd. Nieuwe kabel aangesloten, maar geen verbetering. Ook maar eens met de fa. van de router gebeld. Wat een verademing met de medewerkster van de helpdesk daar. Eerst een test buiten de router om. LAN-kabel direct van modem naar m'n computer. Speedsnelheid meer dan 300Mb. Lag dus niet aan Ziggo. (Dit had de helpdesk van Ziggo toch ook kunnen bedenken?) Twee zaken bleken aan de hand: 1. een update van de router was nodig; 2. het nieuwe modem (dat ik enkele weken hiervoor had ontvangen (ook geheel onnodig) zat de router dwars omdat ook die als router fungeerde. Als je over een probleem belt bij de helpdesk, wordt er altijd eerst gezocht naar problemen bij de klant. Het probleem is dat Ziggo in z'n marketing prima functioneert, maar in de praktijk niet laat zien wat ze beloven. Wel altijd het volle pond betalen. Ga jij in de supermarkt voor een fles Cola van 1,5 liter het volle pond betalen als er maar 1,25 in zit? Misschien baal je van dit antwoord, maar ik baal al jaren van niet functionerende hard- en software (en helpdeskmedewerkers).

Uitgelicht topic