plukkie

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Replay TV programma niet beschikbaar

Hoi.
Zaterdag avond wil ik gewoon relaxed naar replay tv kunnen kijken via de app.
Meestal geen problemen maar de laatste dagen kom ik niet echt verder.
American dad vindt ik geweldig om te kijken , maar nu lijkt het of ik deze serie niet mag zien ofzo.
Nagenoeg alles op replay tv werkt .......behalve dat wat ik wil gaan kijken .
American dad op comedy central heeft geen replay icoon , wat kan hier de oorzaak van zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75171Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dat zie ik ook en nog een aantal series niet, daar zal Ziggo niet de rechten voor hebben.
Vaak zijn dat populaire buitenlandse series die ook bij Netflix, Videoland of anderszins door de producenten ondergebracht zijn voor On-Demand kijken.

Bekijk in context

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75171Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dat zie ik ook en nog een aantal series niet, daar zal Ziggo niet de rechten voor hebben.
Vaak zijn dat populaire buitenlandse series die ook bij Netflix, Videoland of anderszins door de producenten ondergebracht zijn voor On-Demand kijken.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Plukkie, jammer dat het programma die je graag wilt kijken juist niet beschikbaar is. Zo te zien geeft Be rt al antwoord op je vraag. Voor de vindbaarheid van dit topic heb ik de titel aangepast.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ik snap niet dat replay op Comedy Central en Comedy Central Extra wel beschikbaar is en op Comedy Central Family niet. Eerder was dat wel altijd.
plukkie
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor het antwoord Bert en Marianne.
Wel raar dat dat plots anders is .
De serie kan ik tot aan donderdag gewoon op replay bekijken.
Alleen afgelopen vrijdag en de zaterdag willen niet lukken.
Dan maar weer iets anders zoeken.
Mkotzebue

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus mijn abbonoment mag goedkoper? Waarvoor betalen we dan zo duur , ik pas mijn abbonoment wel aan, jammer hoor ziggo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75171Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Mkotzebue

Ziggo bepaald niet de rechten van de makers van films. series en programma's.
Die blijven altijd bij de makers.

Ziggo zou zoveel mogelijk rechten wel kunnen kopen, maar dan betaal je nog vele malen meer voor je abonnement en dan heb je nog niet alles, omdat makers exclusieve contracten sluiten met Netflix, Videoland, Film1, FOX, Ziggo, KPN enz. enz. enz.

Gelukkig dat er een ruime keuze is tussen providers en hun soorten abonnementen.
hans82

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Be rt, Marianne Ziggo,

Ik snap het probleem met de rechten, echter op Comedy Central wordt er de laaste tijd heel inconsistent opgenomen. Sommige programma's waar meerdere afleveringen achter elkaar worden uitgezonden, wordt bijvoorbeeld aflevering 1 niet opgenomen en aflevering 2 wel ( Brooklyn Nine-Nine iedere Zaterdag). "How i met your mother" worden sommige aflveringen opgenomen, maar de herhaling de volgende dag weer niet.

Indien de rechten een rol spelen verwacht dat er helemaal geen opnames plaats zouden vinden in dat geval.

,Hans
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
hans82, dit topic gaat over het terugkijken van programma's via Replay TV. Uit jouw verhaal maak ik op dat het gaat om opnames die niet altijd worden opgenomen. In dit topic wordt dit probleem en eventuele oplossingen ook aangedragen. Ik hoop dat je daarmee verder komt!
hans82

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Marianne Ziggo,

Sorry dat mijn opmerking onduidelijk was, ik bedoel wel degelijk de beschikbaarheid van Tv programma's voor REPLAY-TV. Kijk bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 30 Dec op Comedy central waarbij de volgende programma's wel en niet beschikbaar zijn voor replay TV:

Brooklyn Nine-Nine : 21.00 niet beschikbaar
Brooklyn Nine-Nine : 21.30 wel beschikbaar
Modern Family : 21.55 niet beschikbaar
Modern Family : 22.25 wel beschikbaar

M.v.G.
Hans
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Bedankt voor je toelichting, dan zitten we weer op één lijn 🙂 Ik snap dat er nogal een verschil is tussen welke programma's wel en niet beschikbaar zijn. Het is aan Comedy Central wat zij wel en niet mogen laten zien van hun programmering. Ik snap dat het wat rommelig overkomt wanneer het ene programma wel beschikbaar is en de andere niet.
Poesiemau

Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Of het nou aan Ziggo ligt of niet, wat mij het meest stoort bij Replay TV is dat eenzelfde programma/serie de ene week wel beschikbaar is en de andere week opeens niet meer. Twee voorbeelden:

1) NPO3 Little Brittain: Afleveringen van seizoen 1 waren in week 3 gewoon terug te kijken (ik had er een paar gemist, dus vandaar dat ik het weet). Omdat dit vrij laat op tv komt, heb ik later een programmering ingesteld voor het hele seizoen. Maar dindsdag 23/1 begon dus seizoen 2 en die werd niet opgenomen (logisch want nieuw seizoen). Dus ik dacht ik neem de rest van het seizoen 2 wel weer op en kijk de 1e aflevering daarvan dan wel via Replay TV, maar die bleek dus nu opeens niet meer beschikbaar.

2) Comedy Central (kanaal 15) The Daily Show om 19.50 uur: Vorig jaar via Replay TV te bekijken. Per januari was dit opeens niet meer beschikbaar. Maar vorige week (dus week 3) kon ik alle afleveringen om die tijd wel weer gewoon terugkijken. Maar gisteren (24/1) was het wederom niet vrijgegeven.

Kan door Ziggo wellicht eens uitgezocht worden waarom dit geregeld wijzigt?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.
Poesiemau

Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

Dat snap ik, maar iets is OF beschikbaar OF niet beschikbaar.
Dat het van week tot week soms wisselt is toch niet logisch?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Klopt. Logisch is het niet. Maar hier is de zendereigenaar aan zet. . scrol eens terug op deze topic. Marianne Ziggo geeft ook hier wat uitleg over. Wel heb je een punt om eerlijk te zijn, dat ziggo dat wel duidelijker kan uitleggen, op hun site, dat bij tv replay helaas enkele programma's terug kijken niet mogelijk is inz. de genoemde rechten. ook vanuit ziggo is het ook vaak een verassing waarom de ene aflevering wel en of niet beschikbaar mag worden in het tv replay content, van wat ik begrepen heb. Ook komt het voor: dat op een later tijdstip alsnog terug gekeken kan worden. ( dit ook afspelen van af het begin)
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Poesiemau wrote:
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

Dat snap ik, maar iets is OF beschikbaar OF niet beschikbaar.
Dat het van week tot week soms wisselt is toch niet logisch?
Precies. Volgens mij ligt dit niet aan Comedy Central als je de ene keer een bepaalt programma wel terug kan kijken en de andere keer niet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
twigger wrote:
Poesiemau wrote:
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

Dat snap ik, maar iets is OF beschikbaar OF niet beschikbaar.
Dat het van week tot week soms wisselt is toch niet logisch?
Precies. Volgens mij ligt dit niet aan Comedy Central als je de ene keer een bepaalt programma wel terug kan kijken en de andere keer niet.


Zie mijn vorige reactie. Even een aanvulling: Ziggo neemt gewoon alles op, het maakt voor hun echt niets uit is om dit aan te bieden en dat je terug kan kijken . Het is zo als het is helaas. "zendereigenaar en rechten"
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

robbo wrote:
twigger wrote:
Poesiemau wrote:
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

Dat snap ik, maar iets is OF beschikbaar OF niet beschikbaar.
Dat het van week tot week soms wisselt is toch niet logisch?
Precies. Volgens mij ligt dit niet aan Comedy Central als je de ene keer een bepaalt programma wel terug kan kijken en de andere keer niet.


Zie mijn vorige reactie. Even een aanvulling: Ziggo neemt gewoon alles op, het maakt voor hun echt niets uit is om dit aan te bieden en dat je terug kan kijken . Het is zo als het is helaas. "zendereigenaar en rechten"
Dat weet ik dat Ziggo alles opneemt maar daar kan ook iets mis gaan natuurlijk. Dat weet jij dus ook niet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
twigger wrote:
robbo wrote:
twigger wrote:
Poesiemau wrote:
Dat weet ik dat Ziggo alles opneemt en daar kan ook iets mis gaan natuurlijk. Dat weet jij dus ook niet.
twigger wrote:
Poesiemau wrote:
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

Dat weet ik dat Ziggo alles opneemt en daar kan ook iets mis gaan natuurlijk. Dat weet jij dus ook niet.
robbo wrote:
twigger wrote:
Poesiemau wrote:
robbo wrote:
Niet altijd heeft ziggo daar invloed op. Ook rechten spelen een rol die door de zendereigenaar wordt opgelegd.

Dat snap ik, maar iets is OF beschikbaar OF niet beschikbaar.
Dat het van week tot week soms wisselt is toch niet logisch?
Precies. Volgens mij ligt dit niet aan Comedy Central als je de ene keer een bepaalt programma wel terug kan kijken en de andere keer niet.


Zie mijn vorige reactie. Even een aanvulling: Ziggo neemt gewoon alles op, het maakt voor hun echt niets uit is om dit aan te bieden en dat je terug kan kijken . Het is zo als het is helaas. "zendereigenaar en rechten"
Dat weet ik dat Ziggo alles opneemt maar daar kan ook iets mis gaan natuurlijk. Dat weet jij dus ook niet.
Dat kan uiteraard:relaxed: Maar merendeels is mijn visie dat het echt aan de rechten ligt. bv films die je terug kan kijken. Npo vrijdag en zaterdag films, never... Maar uiteraard dat er iets fout kan gaan is altijd mogelijk.
Risje

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onzin, uitzendrechten. Dit is al de derde keer in een jaar dat diverse programma’s niet op replay staan. Ziggo schermt dan meteen met uitzendrechten maar ze zijn te berord om dit ook na te checken.
Als ze contact op zouden nemen met CC zouden ze weten dat daar niks aan is veranderd.
En dan zeggen ze achteraf jana u had gelijk. Maar als het probleem zich opnieuw voordoet geeft Ziggo weer het makkelijke antwoord: uitzendrechten.

Los het gewoon een keer op Ziggo! En kijk terug in je dossiers van problemen, rondde jaarwisseling speelde dit ook en daarna stond alles weer op replay. Toch vreemd he?

Uitgelicht topic