Alex341

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen EPG info over Ziggo Sport HD en geen opname mogelijkheid

Ik maak gebruik van een HDHomeRun tuner in combinatie met DVBLink op mijn Synology NAS. Als videorecorder werkt dat prima, waarbij ik 4 verschillende programma's kan opnemen en daarnaast nog kan afspelen en "live" kijken.

De laatste tijd gaat het echter fout met Ziggo Sport HD. Mijn EPG ontvangt onvolledige EPG info over Ziggo Sport. Veel programma's zijn "onbekend", maar de start en stop tijden worden wel doorgegeven. In mijn EPG staat bij Ziggo Sport dan ook een stuk of 10 programma's op een avond, met start- en stop tijden erbij, alleen met als naam "Onbekend". Op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat DVBLink dat weigert op te nemen.

Daarnaast geeft Ziggo Sport (als enige zender) problemen met het opnemen: soms neemt ie wel op, soms niet. Afgelopen zondag is de Formule 1 wedstrijd, de live uitzending, NIET opgenomen, maar de samenvatting op maandag avond weer wel. Formule 1 Café is net daarna weer NIET opgenomen. Wie weet waar het aan kan liggen? Wat ik kan / moet aanpassen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex341
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs,

Nou, het bleek dat het een en ander kwam doordat mijn HDHomeRun wat zenders "kwijt" geraakt was. Blijkt dat de bekabeling en de aansluiting bij Ziggo een stuk gevoeliger zijn dan bij OnsBrabantNet het geval was. Even rommelen aan de bekabeling en de HDHomeRun verliest zenders...

Inmiddels heb ik alles opnieuw gescand en het lijkt nu goed te werken, inclusief de EPG van ziggo Sport.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Alex341,

Er zijn geen problemen met de EPG van Ziggo Sport bekend via een mediabox of tv. Hoe de HDHomeRun/DVDLink hier mee omgaat is voor mij lastig in te schatten. Misschien zijn er nog andere Communityleden die daar ervaring mee hebben. Is het ook niet mogelijk een handmatige tijdsopname in te stellen van een bepaalde zender?

Groet,
Thijs
Alex341
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs,
Bedankt voor je reactie. Ik heb het gisterenavond nogmaals geprobeerd met diverse verschillende programma's van Ziggo Sport. Zowel "Formule 1: GP van Canada, Race (Samenvatting)" als "Formule 1: Het weekend (herh.)" is niet opgenomen.

Ik heb nu ook een paar handmatige opnames van Ziggo Sport ingesteld en laat je de resultaten zsm weten!
Alex341
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs,

Nou, het bleek dat het een en ander kwam doordat mijn HDHomeRun wat zenders "kwijt" geraakt was. Blijkt dat de bekabeling en de aansluiting bij Ziggo een stuk gevoeliger zijn dan bij OnsBrabantNet het geval was. Even rommelen aan de bekabeling en de HDHomeRun verliest zenders...

Inmiddels heb ik alles opnieuw gescand en het lijkt nu goed te werken, inclusief de EPG van ziggo Sport.
RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Alex341 Ik kom bij deze thread uit als ik zoek op 'HDHomerun'. Jij hebt het kennelijk werkend gekregen en ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Als er anderen willen reageren met een oplossing dan is dat natuurlijk ook van harte welkom :smiley:
Op mijn postcode kom ik voor het scannen uit op de instelling 474000, 6800 en 64. Resultaat is dat ik alleen deze TS zie verschijnen en de rest niet. Als ik handmatig probeer te scannen met bijvoorbeeld 634750, 6900 en 256 verschijnt er niets. In HDHomerun gebruik ik de default instelling voor BDA. Firewall aan/uit bij het scannen maakt niets uit. In de app van HDHomerun kan ik de zenders wel zien. Signaalsterkte is 100%.
Alex341
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Ruud,

Ik heb het inderdaad werkend gekregen. Erg belangrijk is de bekabeling en de aansluiting. Bij een digitale tuner is dat veel belangrijker dan bij een analoge aansluiting.
Uiteindelijk heb ik de instellingen voor mijn regio achterhaald, de HDHomerun Setup app gedraaid en het werkte.
De instellingen frequentie, netwerkID en modulatie moet je niet veranderen; je provider stuurt de zenders op een bepaalde frequentie, met een bepaald netwerkID en modulatie. Die moet je voor jouw aansluiting achterhalen, invullen in de Setup en de boel scannen.
Zenders zijn nu prima. EPG van Ziggo is slecht; maar twee dagen of zo. Daar gebruik ik inmiddels een andere optie voor, die de vulling voor de gids voor ruim 2 weken ophaalt van diverse verschillende bronnen.

Wat bedoel je met "dat ik alleen deze TS zie verschijnen"?
Welke provider heb je (zit je in het oude UPC gebied of was het toen al Ziggo) / in welke regio zit je?
En wat bedoel je met default instellingen voor BDA?

PS: ik ben een paar dagen weg; ik zal niet zo snel op een eventueel nieuw bericht kunnen antwoorden...
RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Mijn vraag richt zich niet zozeer op de HDHomerun maar de combi van HDHomerun/DVBLink. HDHomerun werkt OK. Ik wil uiteraard proberen om video op te nemen en gebruik daar dan DVBLink voor: DVBLink-server en DVBLink TV-source. Dat laatste pakket zou de zenders moeten kunnen scannen. Dat scannen lukt wel maar vindt niets. Daar zoek ik specifiek hulp bij.
Ik gebruik alles overigens op een Windows 10 Pro Intel NUC in combinatie met Kodi 18. Dat werkt allemaal prima, ook live TV gaat prima.

Als ik op de website van Ziggo (instellingen, kijken zonder CI of mediabox) mijn postcode intik in de Beemster (Ziggo Alkmaar) verschijnt daar het volgende:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Bij het scannen wordt alleen die frequentie (474000) gevonden en daar zit dus niets. Ja, twee kanalen met een videostill en een hoop data-kanalen. Als ik in DVBLink handmatig scan op een TS (=transportstream) verschijnt er ook niets. Bijvoorbeeld de stream waarin NPO1HD zit: 634750, 256-QAM, 6900.

In de HDHomerun kan je in de configuratie aangeven welke 'BDA compatibility mode' je wilt gebruiken. Ik weet waar de letters voor staan (broadcast driver architecture) maar meer ook niet, wel dat het kennelijk van belang is als je andere TV-achtige software gebruikt om opnames te kunnen maken. Daarom staat die dan bij mij op default (andere opties heb ik trouwens ook al geprobeerd). Die BDA driver lijkt OK, ik zie dit terug in een logfile van een scan.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn als de HDHomerun WEL kanalen kan vinden en DVBLink TV-source NIET? Ook software van NextPVR vindt niets.
Nelissuh

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik gebruik HDHomeRun i.c.m. het gratis TVHeadend, en ben zeer tevreden. Met DVB-Link heb ik geen ervaring. Ik gebruik het voornamelijk om op mijn slaapkamer op een oude plasma TV zonder CI+ slot tv te kijken via een Raspberry PI 2 met Kodi, en om op te nemen en te kijken door het hele huis.
RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Ik zal TVHeadend ook eens proberen, dank voor de tip.

Inmiddels ben ik erachter gekomen waar het fout ging tussen HDHomerun (HDHR) i.c.m. DVBLink of NextPVR, die hadden beide dezelfde 'problemen'. Je kan weliswaar de juiste getallen intikken (bv. 634750, 6900 en QAM256) maar kennelijk overruled dat niet de setting van HDHomerun (enigszins logisch). Je moet er voor zorgen dat in de setup van HDHR op het tabblad DVB-C ook een symbolrate van 6900 staat.
Omdat ik op mijn postcode bij Ziggo las dat ik 6800 moest gebruiken had ik het daar ingetikt en niet meer gewijzigd. Dus mijn probleem is verholpen.

Uitgelicht topic