Hans87

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foutcode 8060 op scherm, maar deze bestaat niet volgens Ziggo!

Wilde afgelopen vrijdag een programma terugkijken via Replay op m'n Horizonbox.
Op een gegeven moment staat het programma vast.
Krijg een mededeling op het scherm: opgelet 8060
Op de website gezocht naar de foutcode 8060
Deze gaf aan dat er nog geen informatie was over deze foutcode.
12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
foutcode 8060 is, voor zover ik het begrijp, een storing in het retour signaal naar de Ziggo replay server.

Kun je je signaalsterkte en signaalkwaliteit hier plaatsen?
Menu > opties naar boven scrollen > diagnose - hier even wachten op 2 witte balkjes.
Graag zo nauwkeurig mogelijk omschrijven of een foto.

En kun je een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Bert,

Ik ben al ongeveer 2 jaar bezig met Ziggo.
Uiteindelijk blijkt "mijn probleem" een "handshake" te zijn.
Wat er inderdaad op neer komt dat mijn Horizon niet voldoende software matig kan communiceren met mijn TV (LG).
Ik heb al diverse Ziggo monteurs op bezoek gehad, maar steeds zonder resultaat.
De aanleiding was het opbouwen van het beeld bij het aanzetten.
Maar nu gebeurt dit ook bij het terugkijken (Replay).
Het ontstaat wanneer er bij Replay versneld wordt doorgespoeld.
Mijn signaal/sterkte is goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Met beeld zijn er een paar opties, maar misschien heb je die allang gezien of geprobeerd.
Eerst je TV aan en dan pas de box en je uitgebreide beeldinstellingen op 720p en RGB.
Althans dat werkt bij mijn TV.

Ik heb code 8060 een aantal keren voorbij zien komen, ook in andere landen die de box gebruiken en het altijd had het te maken met replay (retoursignaal) en uiteindelijk de signaalkwaliteit.

Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing.

Er komen hier op werkdagen Ziggo moderators langs, die zich inzetten om een oplossing te vinden.
Ik heb goede hoop.
Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bert, bedankt voor je reactie.
Ik zal proberen om eerst de tv aan te zetten en dan de Horizonbox.
De beeldinstellingen staan al op 720p en RGB.
Verder heb ik al van alles geprobeerd.
Ook heb ik een nieuwe voeding van de horizonbox aangesloten, zonder resultaat.
Ik begreep van de technicus van ziggo dat op alle toestellen van Phillips en LG dit probleem zich voordoet.
Tenslotte is het jammer dat toen Ziggo samen ging met UPC de historie (lees: alle gedane opties) van de klant verloren is gegaan. Zodra er bij mij thuis weer een monteur kwam, ging hij het hele proces weer door.
Alle kabels en aansluitingen vernieuwd, maar het zit mijninziens toch echt in de "handshake"
Welk merk TV heb jij nu?

Gr. Hans
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
De 8060 foutcode heeft volgens mij niks te maken met hdmi/handshake/hdcp problemen maar met een instabiliteit in de binnenkomende on demand/replay stream.
Als je deze foutcode ziet blijft de huidige stream doorlopen maar komt een uitgaand verzoek van de box om terug of vooruit te spoelen niet aan op de server. Meestal is er bij deze foutcode ergens in huis een versterker aanwezig. Is dit bij jou ook het geval?

Gr. Coen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik ben het met ceskens eens dat het toch een signaal achtig iets is.
Hij vraagt naar een versterker en ik vroeg:

Kun je je signaalsterkte en signaalkwaliteit hier plaatsen?
Menu > opties naar boven scrollen > diagnose - hier even wachten op 2 witte balkjes.
Graag zo nauwkeurig mogelijk omschrijven of een foto.

En kun je een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?

Er is hier veel expertise op dit forum van technische mensen en Ziggo moderators.
Ik kan me geen probleem herinneren wat niet uiteindelijk opgelost is.
Dat moet sneller kunnen als de 2 jaar die je nu al bezig bent.:relaxed:
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hier ook ineens, tijdens kijken film: sorry this program is not licensed for replay.
Op ALLE zenders. Bij alle uitzendingen eerder gestart dan 'nu' is de optie geheel uit menu verdwenen. Bij alle uitzendingen op actuele tijdstip is optie Start from beginning verdwenen. Wederom op alle kanalen.
ziggo cert coax, direct verbonden. Nieuwe box. Prima signaal.
..wtf?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
HBer
Werkt het inmiddels weer wel?
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Be rt Ha Bert, ik heb het vandaag nog niet kunnen proberen. De box is sinds gisternacht van de stroom af - vanavond sluit ik 'm weer aan. Ik zal daarna laten weten of e.e.a. weer naar behoren werkt 🙂
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hans87,

Goed punt! De foutcode 8060 hoort natuurlijk gewoon uitgelegd te worden op onze site. Bedankt voor de feedback en ik ga dit doorgeven zodat dit aangepast wordt.

Maar goed, wat betekent die 8060 melding?
Het kunnen 2 dingen betekenen, namelijk:

- Tijdens het vooruit spoelen is er geen retoursignaal of is instabiel
- Het betreffende programma mag niet worden vooruit gespoeld i.v.m. de rechten

De verbinding met het Video On Demand gedeelte is niet meer aanwezig waardoor het streamen nog wel werkt, maar niet aangepast kan worden. Zolang je dus niet pauzeert of vooruit spoelt, merk je hier niks van. Deze melding zit dus wel degelijk in het retoursignaal of in de rechten. Dit is eenvoudig te testen door het NPO Journaal via Replay TV te starten.

Nu geef je ook aan dat er sprake is van een 'handshake' probleem. Ook hier is een foutcode voor maar die wordt lang niet altijd getoond. Het betreft hier de code 2040. Dit houdt in dat er geen synchronisatie voor de HDCP plaatsvindt tussen de TV en Mediabox XL. Ook kan het gebeuren dat je verkleurd beeld krijgt. Nu ben ik erg benieuwd of je dit ook ervaart.

HBer

Hoe is het afgelopen met jouw situatie? Heb je het nog kunnen testen?

Groet,
Sander
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sander Ziggo, Be rtMijn excuus: was vergeten te reageren. Nadat ik de stroom er 15 minuten af had werkt alles weer. ?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
HBer Top!:ok_hand_tone2: Dat was gelukkig dus snel geregeld. Ik zou zeggen geniet van het weekend.

Groet,
Sander

Uitgelicht topic