Vastlopen replay tv

• Net nieuw
  • 2 reacties
Sinds een week heb ik last van het vastlopen van replay tv. Na ongeveer 10 min terugkijken van een programma dat nog bezig is (dus eigenlijk uitgestelde start) stopt de weergave en springt het beeld naar de live uitzending. Zeker bij zenders waarbij vooruit spoelen niet is toegestaan (waarom dat nu eigenlijk is?) is dit bijzonder vervelend.
Heb al contact gehad met de klantenservice en met hun hulp heb ik de WIFI uitgezet van de Horizon box en alle instellingen nagelopen.

24 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi Berco,

Allereerst welkom op onze Community! Deze problemen met ReplayTV zijn momenteel in onderzoek. We kunnen hierbij nog voorbeelden gebruiken. Wil je onderstaande informatie aanleveren?

Zendernaam en nummer:
Datum/tijd:
Naam programma:
Na hoeveel minuten treedt het probleem op:
Ik heb hier ook sinds een week laat baan om de 2 dagen moet ik de horizon box van t stroom halen. Heel vervelend moet ook dan telkens mijn opnames op nieuw in stellen. Wat kunnen we hier aan doen. Het Is sinds dinsdag 11 april na een grote tv radio en telefoon storing in onze straat
Reputatie 4
Badge +3
Als je bij klantenservice rubriek storingen kijkt kun je zien dat Ziggo een storing met replay tv heeft.
Ik heb dit probleem sinds kort ook. Replay valt gewoon uit (of loopt vast) en gaat naar live tv
Soms kijk ik volgens horizo box naar rtl4 en in werkelijkheid staat hij op nederland1. Wat ook vreemd is ..na het vastlopen van replay en ik heb de box aan/uit gezet begint de box altijd op net5.
[quote=Thijs Ziggo]Hoi Berco,

Allereerst welkom op onze Community! Deze problemen met ReplayTV zijn momenteel in onderzoek. We kunnen hierbij nog voorbeelden gebruiken. Wil je onderstaande informatie aanleveren?

Zendernaam en nummer:npo 1
Datum/tijd:21:30
Naam programma:endeaver morse
Na hoeveel minuten treedt het probleem op:stopt al na 10 seconden reclame.
Zelfde probleem sinds een aantal dagen (week?): vastlopende ReplayTV uitzendingen via Horizon box.
Tijdens ReplayTV ook vaak (even) vastlopend beeld.

Nu weer (consistent en reproducerbaar) bij:
Zendernaam en nummer: NPO 3
Datum/tijd: 20-4-2017 20:30
Naam programma: De Rekenkamer
Na hoeveel minuten treedt het probleem op: na ~7 minuten
Interessant genoeg gaat het ook via de Ziggo GO app op m'n iPad fout. De uitzending zou 35 min moeten duren maar bij afspelen wordt dat ineens maar 13:36 minuten, waardoor je dus lang niet de hele uitzending kunt bekijken.
Nu met juiste 2e plaatje, let op de tijden links- en rechtsonder
Hier hetzelfde probleem. Is al enkele weken gaande op diverse zenders en met diverse programma's. O.a. Boer zoekt vrouw afgelopen zondag. Stopte na ca. 10 min.

Vanavond probeerde ik op Net 5 de film Skeleton Key te kijken vanaf het begin, maar klapt er na ca. 10 min uit.
Als ik De film via de app probeer te kijken krijg ik een melding dat hij niet geladen kan worden, omdat de server niet reageert. 😕
Het lijkt wel heel erg op een capaciteitsprobleem bij Ziggo.
Graag kijk ik via Replay TV naar NCIS (NET5) en CSI (RTL8).
Van ongeveer 21.00 tot 23.30 uur valt er zonder onderbrekingen niet te kijken.
Ronddraaiende bolletjes, stoppen van het programma, mededelingen als 'Niet beschikbaar' en 'Slechte internetverbinding', verschijnen/gebeuren om de 10 tot 50 seconden.
Eind van de middag en begin van de nacht, op een paar haperingen in beeld en/of geluid na, prima te volgen.
Dit op een laptop met Ziggo Go, constant ruim 150 Mbps met kabel en minstens 115 Mbps via WiFi.
Tot voor een paar weken terug had ik deze problemen niet.

Groetjes,
Paul
Uitgelicht
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor jullie voorbeelden, allen. We hebben nu genoeg verzameld om het probleem op te lossen. Wordt hard aan gewerkt!
Ziggo gaan we de problemen met Replay TV nog oplossen?
Heb nu al bijna 2 weken problemen met replay tv en zo te zien hier op dit forum ben ik niet de enige.
Graag op korten termijn een oplossing. Hier betaal ik niet voor....
Reputatie 4
Badge +2
Replay loopt niet vast. Er wordt gewoon niet het volledige programma aangeboden.
Zendernaam en nummer: Nederland 1
Datum/tijd: 23/04 om 01.50 uur
Naam programma: Studio sport eredivisie
Na hoeveel minuten treedt het probleem op: 1 a 2 min.
Beste Thijs
Is er al een oplossing beschikbaar?
Het is nu al weer een tijdje bekend maar geen oplossing. Vanavond nog steeds hetzelfde probleem met rtl nieuws van 19:30 op rtl 4. Na 15 min schakelt de box over naar live tv. Bijzonder irritant
Ik heb internet + TV Complete en de laatste week heb ik helemaal geen ReplayTV meer, krijg telkens de melding dat het niet in mijn abonnement zit.
Replay tv werkt niet goed. Wordt telkens onderbroken om te "laden". Probleem lijkt dus nog niet adequaat te zijn opgelost. Ontzettend storend!
Gaat ziggo dit nog oplossen?
Dit is duidelijk een technisch probleem bij Ziggo. De technische helpdesk en monteurs gaan in mijn ervaring altijd vingerwijzen naar mijn huisinstallatie ( kabels, andere apparaten, etc). Dit is natuurlijke grote onzin. Als ziggo produkten alleen werken in een lege loods zonder storingen die je in elk huis hebt is het dweilen met de kraan open.
Als ik naar de reacties kijk op dit forum is er met veel installaties thuis iets aan de hand. Nee ziggo los je zaakjes op en hou je klant tevreden!
Ik overweeg serieus naar een andere provider over te stappen.
Nb: gaat ziggo nog iets compenseren voor dit gebrek aan gelverde diensten ?
SKi schreef:

Replay tv werkt niet goed. Wordt telkens onderbroken om te "laden". Probleem lijkt dus nog niet adequaat te zijn opgelost. Ontzettend storend!

Dat probleem herken ik heel goed. Wat doet Ziggo om dit probleem op te lossen?
Ik probeer ook een programma terug te kijken via mijn iPad, loopt telkens vast! Waar blijft de oplossing hiervoor? Met de horizon app nooit problemen gehad.
Hier hetzelfde probleem. Ik heb het gevoel dat dit al langer sluimert. De laatste 2 maanden al vaker last gehad van haperende beelden op vastlopen van uitzending. Ik kijk sinds de afgelopen maanden eigenlijk alleen nog maar via replay tv en zie het achteruit gaan, waarbij de laatste twee weken vrijwel iedere avond een programma voortijdig ermee op houdt. Contact gehad met de klantenservice, waarbij het probleem bij de een wel bekend was en bij een volgende afdeling niet??? Ze konden niets zeggen over de oorzaak of wanneer het opgelost kon worden. Ik had Ziggo altijd hoog in het vaandel, maar dit is de afgelopen maanden sterk afgenomen. Ik heb een coulance van 20,- gekregen....veel te weinig naar mijn mening aangezien ik er al langer last van heb en het nog wel even zal duren voor mijn gevoel. Hoop een reactie te krijgen vanuit Ziggo via deze community over verdere snelle afhandeling van dit probleem anders stap ik over naar een stabielere provider.
Dag,
Ook bij mij al ruim 1 week vastlopen van de gids en terugkijken.
Gids werkt dan niet meer, beeld zit vast.
Enige oplossing is recorder uit.
Komt er een oplossing?
Reputatie 3
Badge
HenkdeB schreef:

Dag,
Ook bij mij al ruim 1 week vastlopen van de gids en terugkijken.
Gids werkt dan niet meer, beeld zit vast.
Enige oplossing is recorder uit.
Komt er een oplossing?

Welke mediabox of TV gebruik je?
Horizon

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$