1
Vraag
2
Reageer en help mee
MikeM

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Sport App werkt niet meer na update iOS 12.1.2

De ziggo sport app werkt niet meer na update naar iOS 12.1.2
ik krijg de melding dat ik gebruik maak van een proxy of VPN server en dat niet is toegestaan ivm de beeldrechten
ik maak echter geen gebruik van een proxy of VPN, maar kan hierdoor desondanks geen live tv of clips kijken via de app

via de browser werkt het wel

ik vermoed dat het aan de recente iOS update ligt omdat ik deze dezelfde avond op beide apparaten heb gezet en dat het sindsdien niet meer werkt

zou ook niet weten hoe ik dit nu op kan lossen, herinstallatie of opnieuw opstarten van het apparaat biedt geen oplossing
25 Reacties 25
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo MikeM welkom op onze Community.

Wanneer dit op 2 apparaten het geval is dan is de update naar iOS 12.1.2 de oorzaak. Het zou wel kunnen dat wij onze app op de wijzigingen moeten aanpassen. Ik heb naar meldingen gezocht van andere klanten, maar ik kom niets tegen eerlijk gezegd.

Ik haal er even hulp bij van een Apple kenner: EnergieBoy kun jij MikeM helpen in de zoektoch wat er moet gebeuren?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi MikeM
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Bedankt Anne H Ziggo voor de gil :stuck_out_tongue_winking_eye:
Zit eens even te denken, je hebt de app er al afgehaald en daarna weer geïnstalleerd en dat helpt ook niet echt. Ik heb de app zojuist geïnstalleerd en op mijn Apple devices krijg ik gewoon beeld (inloggen kan ik niet want ik heb geen account - eigenlijk eens iets voor Ziggo om voor mij te regelen, haha).

Maar goed, ik krijg hem wel erop en kan hem ook opstarten. Misschien ligt het aan je instellingen van je toestel. Zou je eens willen kijken bij Instellingen - Algemeen - Taal en Regio en daar even zien of Regio wel op Nederland staat. Zou je dit eens willen controleren.

Kijken we daarna wel weer even verder. Want gebeurd het op zowel Wifi als op 4G?
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op 4g werkt het wel, had ik nog niet gechecked hiervoor.
Ziggo go in de browser werkt thuis ook gewoon op de WiFi alleen via de app werkt het op de iPhone en de iPad niet, betreft een 7 en een air 2 met de meest recente iOS versie.
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb gisteren nog een keer geprobeerd door de instellingen voor safari , voorkom volgen Blokker alle cookies etc uit te zetten en de app opnieuw te installeren daarna.
Bleef hetzelfde probleem houden
Ik zal als ik thuis ben wat screen shots toevoegen
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zal vanavond wat screenshots toevoegen
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hierbij de screenshots
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ziggo go app werkt wel gewoon
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Wat vreemd zeg, dit herken ik zeker niet 😞
En als je bij iemand anders op de router zit (dus een NIET Ziggo klant), heb je dan dit probleem ook?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo MikeM,

Bedankt voor je research. Via 4G werkt het dus wel, via wifi niet. Maar via wifi gaat het met een browser (op een ander apparaat?) wel goed. Alles is ontstaan na een update van iOS. De test om dit eens via wifi op een andere (Ziggo) verbinding te proberen kan duidelijkheid geven.

Wat voor verbinding heb je nu van ons? Welk type modem? Is IPv6 geactiveerd? en maakt je ook gebruik van eigen netwerkapparatuur?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik kan jammer genoeg niet verder testen want ik heb geen abonnement.
Maar de app installeren en er doorheen lopen kan ik wel. Dus ik verwacht toch een IPv6 probleem of dat er iets met de router aan de hand is. Daarom is testen bij een ander ook wel erg handig om te proberen.

Of je abonnement even op een ander toestel uitproberen thuis?
Iemand in huis een Android (ik weet, dat is vloeken in huis natuurlijk:stuck_out_tongue_winking_eye:) maar dan zou je het ook even kunnen testen met iemand anders z'n toestel.
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mijn ouders werkt het wel gewoon op de WiFi zijn overigens wel Ziggo klant
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb thuis de modem uit de bijlage, hier lijkt het dus niet goed mee te gaan icm met de update
Heb deze al een keer opnieuw opgestart en ik weet niet of ik hier nog meer mee kan doen qua resetten
Ik zal er vanavond een router achter zetten voor het WiFi signaal en kijken of het dan wel werkt
ik geloof niet dat deze in bridge modus gezet kan worden
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb er gisteren een router achter gezet, maar blijf het probleem houden.
De internetsnelheid van het modem schommelt ook behoorlijk.

Conclusie tot nu toe.
De app werkt op 4g en andere WiFi routers dan mijn eigen, het lijkt me dus niet aan de app of iOS versie te liggen, maar aan de router.

Ik weet niet of ik deze zelf een harde reset kan geven
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Heb je de iPhone al eens geforceerd opgestart?
Druk bij de iPhone 7 de Volume min en de uittoets tegelijk in (in deze volgorde) en hou deze toetsen vast tot het appeltje verschijnt.
Wat je ook nog kunt proberen is:
Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in en Herstel netwerkinstellingen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Wat je zegt MikeM
Dit ligt niet aan je toestel, dus een geforceerde reset lijkt me echt overbodig. Uiteraard kan je dit wel proberen en je netwerkinstellingen opnieuw instellen (let op dan ben je alle netwerk instellingen kwijt). Maar als je bij anderen geen probleem hebt en thuis wel moet er iets anders zijn.

De vraag is nu nog even, heb je IPv6 of IPv4?
http://mijnip6.nl

Kan je eens kijken.... Misschien kan Anne H Ziggo hier dan verder nog iets mee?!
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja het is IPv6
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
EnergieBoy wrote:
Ik kan jammer genoeg niet verder testen want ik heb geen abonnement.
Maar de app installeren en er doorheen lopen kan ik wel. Dus ik verwacht toch een IPv6 probleem of dat er iets met de router aan de hand is. Daarom is testen bij een ander ook wel erg handig om te proberen.

Of je abonnement even op een ander toestel uitproberen thuis?
Iemand in huis een Android (ik weet, dat is vloeken in huis natuurlijk:stuck_out_tongue_winking_eye:) maar dan zou je het ook even kunnen testen met iemand anders z'n toestel.

Op een Android toestel krijg ikdezelfde foutmelding zie schermafbeelding het ligt dus aan de router en in dit geval dus schijnbaar een IPv6 probleem.
Zou nu ook niet weten hoe ik dit kan oplossen.
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zoals aangegeven schommelt snelheid nogal, tussen de 50 en 200, in de bijlage screenshot van bekende apparaten na elkaar getest. Het ene moment is het traag en het volgende moment springt het weer naar 200
Het lijkt ook wel eens helemaal weg te vallen als ik wat stream.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic