Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe Acer laptop A515-54G. Het lukt mij niet of nauwelijks om verbinding te maken met mijn Ziggo thuisnetwerk (Connectbox). Al mijn andere apparaten hebben wel verbinding. Ook kan ik met de laptop wel verbinding maken met andere netwerken (bv. de hotspot van mijn telefoon, en zelfs de algemene Ziggo wifispots netwerk). Ik gebruik de nieuwste drivers van Intel Wireless AC 9560.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Drivers verwijderen, opnieuw installeren, oude drivers installeren etc.
- BIOS naar fabrieksinstellingen
- DNS server aanpassen naar OpenDNS of 8.8.8.8/8.8.4.4
- Een vaste IP adres toekennen aan mijn laptop en via de Connectbox webpagina (192.168.178.1)
- Ziggo bellen --> willen niet helpen omdat het niet aan de verbinding kan liggen omdat andere apparaten wel werken
- Acer bellen --> eisen 50 euro als een technicus van afstand meekijkt
Het is vreemd dat ik met mijn thuisnetwerk geen verbinding kan maken en met andere netwerken wel, dat pleit denk ik eerder voor een probleem in de Ziggo verbinding dan de drivers. Vaak schakelt de wifi adapter zichzelf uit bij het proberen te verbinden met de thuisnetwerk. Soms heb ik even verbinding (heel traag) en valt de verbinding daarna weg.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen.
Bedankt!