soufiane

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo geen verbinding of valt snel weg (Acer laptop A515-54G)

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe Acer laptop A515-54G. Het lukt mij niet of nauwelijks om verbinding te maken met mijn Ziggo thuisnetwerk (Connectbox). Al mijn andere apparaten hebben wel verbinding. Ook kan ik met de laptop wel verbinding maken met andere netwerken (bv. de hotspot van mijn telefoon, en zelfs de algemene Ziggo wifispots netwerk). Ik gebruik de nieuwste drivers van Intel Wireless AC 9560.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

  • Drivers verwijderen, opnieuw installeren, oude drivers installeren etc.
  • BIOS naar fabrieksinstellingen
  • DNS server aanpassen naar OpenDNS of 8.8.8.8/8.8.4.4
  • Een vaste IP adres toekennen aan mijn laptop en via de Connectbox webpagina (192.168.178.1)
  • Ziggo bellen --> willen niet helpen omdat het niet aan de verbinding kan liggen omdat andere apparaten wel werken
  • Acer bellen --> eisen 50 euro als een technicus van afstand meekijkt

Het is vreemd dat ik met mijn thuisnetwerk geen verbinding kan maken en met andere netwerken wel, dat pleit denk ik eerder voor een probleem in de Ziggo verbinding dan de drivers. Vaak schakelt de wifi adapter zichzelf uit bij het proberen te verbinden met de thuisnetwerk. Soms heb ik even verbinding (heel traag) en valt de verbinding daarna weg.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Bedankt!
20 Reacties 20
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Hebben de 2.4Ghz en 5Ghz verschillende namen? Zo niet, maak ze dan verschillend en kijk dan even of je met beide de problemen hebt. Hoe je die namen kunt wijzigen, wordt hier uitgelegd.

Wat vaak ook kan helpen, is een ander wifi kanaal aanpassen. Zie hier voor het stappenplan.
Kies voor de 2.4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11 en voor de 5Ghz uit een kanaal tussen 36 en 48.

Groet,
Evert
Voorbij

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb exact hetzelfde probleem met exact dezelfde laptop.

kanalen aanpassen was helaas ook geen oplossing.

19 apparaten werken prima, deze nieuwe laptop niet.
bekabeld geen probleem.

”handen in haar”
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Mmh, bedankt voor de melding, dit lijkt dan in de richting van specifieke driver vs modem issues. Ik kan ook andere problemen met deze wifi kaart vinden, maar laten we daar nog niet te ver op voorruit lopen. Werkt de bekabelde verbinding wel normaal bij jullie met de laptop?

En zouden jullie je profiel kunnen updaten met postcode en huisnummer?
Dan kan ik de modem gegevens ook bekijken.

Gr,
Voorbij

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bekabeld prima
profiel geupdate
soufiane
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reacties. Ik heb rondgekeken op internet en vond dat het gebruik van utorrent kan leiden tot een soort blokkade van de verbinding vanuit de modem (omdat er teveel verbindingen openstaan). Zelf heb ik geen utorrent, maar naar analogie merkte ik op dat mijn Dropbox desktop app telkens bezig was met synchroniseren, wellicht dat dat ook een soort shutdown creëerde. Uitgeschakeld en ook de windows firewall uitgeschakeld. Dat gaf iets verbetering. Op dit moment kan mijn de laptop de verbinding een tijd vasthouden, 30-40 minuten waarna de internetverbinding wegvalt en ik via netwerk probleemoplossing de adapter opnieuw moet opstarten. Dan heeft de laptop weer verbinding. Hetzelfde moet ik doen als ik de laptop opnieuw opstart.

Ik zal proberen de namen van de 2.4 en 5 GHz verbindingen te wijzigen, kijken of dat effect heeft. Profiel is geupdate
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ok dank voor de update's.
@Soufiane, hoe zit het met een bekabelde verbinding bij jou?

Voor beide van jullie wil ik een ander type modem sturen.
Ik zie namelijk dat jullie met dezelfde issues dezelfde type modem hebben.
Dat betekent wel dat er het één en ander qua wachtwoorden en verbindingen opnieuw moet worden ingesteld. Is dit ok?

Gr.
soufiane
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Ronald,

Met bekabeling heb ik meteen verbinding.
Voordeel van de connectbox was het bereik in het huis. Als dat bij de op te sturen modem ongeveer hetzelfde is, vind ik het prima.
Met het verwisselen van de namen van de 2.4 en 5 GHz verbindingen lijkt het nog iets beter te gaan, maar bij opnieuw opstarten blijft hetzelfde probleem (ondanks aanvinken automatisch verbinding maken)

Groet,

Soufiane
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
soufiane wrote:
Hoi Ronald,

Met bekabeling heb ik meteen verbinding.
Voordeel van de connectbox was het bereik in het huis. Als dat bij de op te sturen modem ongeveer hetzelfde is, vind ik het prima.
Met het verwisselen van de namen van de 2.4 en 5 GHz verbindingen lijkt het nog iets beter te gaan, maar bij opnieuw opstarten blijft hetzelfde probleem (ondanks aanvinken automatisch verbinding maken)

Groet,

Soufiane


Top, dan gaan we dat regelen. Zou je nog de toevoeging van je adres willen toevoegen in je profiel? Dan weten we zeker dat we het modem naar het juiste adres sturen. Geef je hier daarna een gil? Dan gaan we aan de slag.
soufiane
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Michael,

Ik heb de toevoeging van mijn adres erbij gezet in de instellingen. Hoop dat het met de nieuwe modem beter gaat. Bedankt voor de hulp allen!

Groet,

Soufiane
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dankjewel,

De modem is qua techniek hetzelfde, alleen een andere fabrikant.
Omdat dit nog wel eens heel specifiek kan uitmaken wilde ik hem wisselen.

Bij deze heb ik het doorgezet, je ontvangt deze week de nieuwe modem.
Verdere berichten over het terug sturen van de oude ontvang je daarna, eerst maar eens kijken dat de nieuwe werkt 🙂

Gr,
fluxtras

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goed. Ik heb iets soortgelijks. Is het bij jullie allemaal opgelost met de nieuwe router?

Net een nieuwe laptop. Lenovo Thinkpad X1 Yoga 4th gen. Zowel in Windows als in Linux krijg ik geen werkende wifi. In een wanhoopspoging heb ik het gastennetwerk van de router aangezet en voila, alles werkt. Maar goed, dat is het gasten netwerk, daar gaat het me niet om. Het wachtwoord is soortgelijk, de naam...

Oh.. De naam. Mijn SSID had haakjes er in om aan te geven of het 5 of 2.4 ghz was.. Dus ssid (2.4) en ssid (5). Nou. Die haakjes mochten blijkbaar niet... FIXED

Zucht..
Zucht.. Softwarekwaliteit.. Zucht... Het ligt hier dus niet aan ziggo, maar aan intel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
fluxtras Er zijn nogal wat issues met Wifi in het algemeen en met de apparaten die er verbinding mee maken.

Voor de meelezers en geïnteresseerden divers tips:
Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
mitchellchr

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Allen, 

 

Ik heb exact een zelfde soort probleem als hierboven genoemd. Heb vorige week een nieuwe laptop aangeschaft (HP Pavilion 15-CS3975ND) met ook Intel Wireless ac 9560. 
 

Ook al van alles geprobeerd, maar krijg wifi niet stabiel werkend. Kabel werkt prima. 

Als ik op mijn werk verbind met Wifi heb ik geen problemen, dus lijkt specifiek aan mijn thuisnetwerk te liggen.

Ik vroeg mij af of bovenstaande problemen zijn opgelost met het nieuwe modem? 

 

Groeten, 

Mitchell

Peter1958

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi allen,

 

met mijn nieuwe ACER A515-52-567D had ik ook steeds dezelfde problemen.

Sinds ik de 5 Ghz verbinding van mijn Connectbox uitgeschakeld heb geen enkel probleem meer.

De 5 Ghz verbinding lijkt dus de boosdoener te zijn.

 

Groeten, Peter.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Interessant.

Dan wordt het ook interessant te weten om welke Connectbox het gaat (Arris of Compal), welk type  Firmware er op draait (Dual Stack, Ds-Lite of IPv4) en welke versie de Firmware heeft.

Dan wordt het mogelijk evt vast te stellen in welke situatie het uitzetten van 5 Ghz Wifi het probleem zou kunnen oplossen.

D.V

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook een Intel Wireless AC 9560 in mijn nieuwe zbook van hp.
Kan wel verbindingen maken maar valt weg en heeft geen snelheid.
andere apparaten doen het wel goed op het wifi netwerk.
 

Graag hoor ik hoe dit kan worden opgelost?

 

Alvast bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@D.V Heb je de nieuwste Intel drivers, ik kreeg eergister updates voor de Wifi adapter op mijn HP.

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html

Marathon01

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een vriend van mij had ook bovenstaande problemen met een nieuwe laptop. Een Ziggo monteur heeft wat aan de instellingen gedaan en alles werkt weer. Schijnt een probleem te zijn met nieuwe laptops. De oplossing is mij helaas niet bekend. 

Ziggo kent in ieder geval heet probleem en heeft de oplossing.

SjekmanS

Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

Ik heb hier soortgelijk probleem gehad , probleem was hier een update van windows 10 in combinatie met een driver van de netwerkkaart. Werkt nu met een driver die eigenlijk niet origineel is maar wel werkt.

Uitgelicht topic