Ziggo-ap niet bereikbaar - De Ziggo Wifibooster


Reputatie 7
Inloggen via http://ziggo-ap/ op je Ziggo Wifibooster blijkt lastiger dan het klinkt, daarom geef ik in dit topic extra uitleg over het aansluiten van, inloggen op en verbinding maken met je Wifibooster.

Ziggo heeft twee soorten Wifiboosters. Een Wifibooster via een internetkabel (access point) en een Wifibooster via het stopcontact (powerline-adapter). We hebben ook een uitbreidingsset van de Wifibooster via het stopcontact.

Heb je nog geen Wifibooster in huis? Wellicht is de Wifibooster iets voor jou, voor meer info check je de handige linkjes onderaan.

1: Aansluiten en verbinding maken
Het begint natuurlijk met het aansluiten van de apparatuur. Op onze website vind je een stap-voor-stap handleiding: Wifibooster installeren. Deze handleiding doorloopt ook het instellen van de wifi verbinding met de Wifibooster.
Heb je dit al gedaan? Mooi! Lees verder...

Verbonden met de Wifibooster en internet werkt? Dan gaan we inloggen bij stap 2.
Niet gelukt? Dan gaan we naar stap 3!

2: Inloggen op de Wifibooster
Open deze link in een nieuw tabblad of venster: http://ziggo-ap/.
Zelf ziggo-ap/ in de adresbalk van je browser intypen werkt ook, let op dat je de / erachter niet vergeet!

De standaard logingegevens
Gebruikersnaam: ziggo
Wachtwoord: draadloos

Werkt ziggo-ap/ niet? Dan doen we het anders.
a. Log in op je wifi-modem. Ons stappenplan inloggen op je modem helpt je hierbij.
b. Check in het modem de verbonden apparaten.
  Bij veel modems vind je deze op de eerste pagina nadat je ingelogd bent, onder het kopje “Gebruikers”. Bij de Connectbox moet je links nog op “Verbonden apparaten” klikken.
c. Zoek in de lijst met gebruikers/apparaten naar de Wifibooster en noteer het ip-adres wat hierbij staat (bijvoorbeeld: 192.168.178.14)
d. Typ het gevonden ip-adres in je browser en druk op enter
e. Nu moet je de loginpagina van de Wifibooster zien en kun je inloggen.
  Nog steeds niet gelukt? Start alle apparaten een keer opnieuw op, even de stroom eraf halen. Als ook dat niet helpt gaan we naar stap 3.

Loginpagina wel in beeld, maar inloggen mislukt? Dan resetten we de Wifibooster.
Voor het resetten naar fabrieksinstellingen gaan we naar stap 3.

3: Werkt het niet? Resetten!
Een reset naar fabrieksinstellingen biedt oplossing voor allerlei verschillende problemen. Daar gaan we mee beginnen.

Je Wifibooster heeft een reset-knop. Dit is een klein knopje dat je met een pen of een paperclip kunt indrukken.
Houd de knop een paar seconden ingedrukt en de Wifibooster wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Als je Wifibooster opnieuw is opgestart kun je weer gebruikmaken van de standaard logingegevens die op de sticker staan.

Van alles geprobeerd, maar nog geen verbinding? Dan helpt de Community je verder als je jouw probleem in dit topic uitlegt!

Geef ons zo veel mogelijk informatie. Wat heb je al gedaan en waar denk je dat het probleem zit? Onderstaande tips helpen je om het probleem te lokaliseren:
  • Check de verbinding tussen jouw apparaat en de Wifibooster. Ben je met het nieuwe wifi netwerk verbonden?
  • Heeft de Wifibooster wel verbinding met het modem? Log in op het modem en check de verbonden apparaten (zie het stappenplan bij inloggen onder stap 2).
  • Heb je de powerline adapters: Zijn die onderling wel verbonden? Op adapter A moeten twee LEDjes branden, op adapter B vier LEDjes.

Handige linkjes
Valt je wifi weg? Lees dit topic
De Ziggo Power Promise

http://ziggo-ap/
Wifibooster installeren
Inloggen op je Ziggo modem of Wifibooster
Software updaten van de Wifibooster via het stopcontact

Wifibooster algemene informatiepagina
Wifibooster via een internetkabel (access-point)
Wifibooster via het stopcontact (powerline adapter)
Uitbreidingsset op de Wifibooster via het stopcontact

4 Reacties

hoe kan je inloggen in de wifi booster als je er van beiden één hebt? Dus een booster via een internet kabel en een booster via het stopcontact? Beide zouden bereikt moeten worden via ziggo-ap, maar het lukt mij steeds maar om op één uit te komen?
Reputatie 7
Badge +31
@bram62 Als je in je modem kijkt, dan zie je dat iedere Wifibooster een eigen IP adres heeft.

Plaats dat IP adres in je browserbalk en je kunt iedere Wifibooster apart instellen.
Reputatie 7
Be rt schreef:

@bram62 Als je in je modem kijkt, dan zie je dat iedere Wifibooster een eigen IP adres heeft.
Plaats dat IP adres in je browserbalk en je kunt iedere Wifibooster apart instellen.

Exact! Zoals ook vermeld onder stap 2 in mijn originele bericht.

Werkt ziggo-ap/ niet? Dan doen we het anders.
a. Log in op je wifi-modem. Ons stappenplan inloggen op je modem helpt je hierbij.
b. Check in het modem de verbonden apparaten.
Bij veel modems vind je deze op de eerste pagina nadat je ingelogd bent, onder het kopje “Gebruikers”. Bij de Connectbox moet je links nog op “Verbonden apparaten” klikken.
c. Zoek in de lijst met gebruikers/apparaten naar de Wifibooster en noteer het ip-adres wat hierbij staat (bijvoorbeeld: 192.168.178.14)
d. Typ het gevonden ip-adres in je browser en druk op enter
e. Nu moet je de loginpagina van de Wifibooster zien en kun je inloggen.
Nog steeds niet gelukt? Start alle apparaten een keer opnieuw op, even de stroom eraf halen. Als ook dat niet helpt gaan we naar stap 3.

dank allen, het was me intussen gelukt via ip-adres in het ene device en toen ik die er uit haalde kon ik het andere device het ip-adres ophalen. later bedacht ik me idd dat ik via het modem die adressen ook had kunnen achterhalen. enfin, ik heb nu alle 3 de ip-adressen aan mijn favorieten in de browser toegevoegd en kan er dus nu elk moment bij (mocht dat nodig zijn de komende 5jr). want dat is het: eens in de zoveel tijd moet ik zoiets doen en dan moet je alles weer uitvogelen en ik dan vind ik de info van ziggo maar summier en vind ik het ronduit een misser om twee verschillende device hetzelfde adres te geven (ziggo-ap, maar trouwens wel verschillende standaard wachtwoorden). enfin, bij mij staat alles nu ingesteld zoals ik wil en dat zal wel weer een paar jaar duren voordat er weer eens wat is. jullie bedankt voor het meedenken en hopelijk heeft iemand anders er ook nog eens wat aan.

Reageer