Beantwoord

Ziggo aansluiting van woonkamer naar Meterkast

• 27 februari 2018
  • 37 Reacties
  • 15811x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

37 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
@Willem-A Het klopt wel. Ik heb in het verleden al een paar keer meegemaakt dat klanten een oude defecte versterker hadden die ruis terugstuurde het netwerk in. Deze werden dan vervolgens netjes afgesloten van het signaal tot het probleem opgelost was.
Een van de onontkoombare nadelen van een retourgeschikt netwerk...
Hallo @Raymond van der Horst
Tevens loop je het risico dat als je het niet goed zelf aansluit, de buren die op dezelfde straatkast aangesloten zijn storing hebben door jou foutieve aansluiting en dat jij dan voor de herstelkosten opdraait.

Volgens mij werkt dat laatste niet zo, want dan zouden er veel meer storingen moeten zijn. Als ik mijn AOP kortsluit merkt naar mijn weten verder niemand daar wat van, wat niet wegneemt het inderdaad via de juiste kanalen te laten doen.

Hallo @Willem-A
Mijn buurman had vorig jaar geen goede wifi omdat bij mij een stekker niet goed aan een kabel zat gemonteerd, dat veroorzaakte ruis via de straatkast naar de buren. Stekker goed gemonteerd en de buurman weer goede wifi.
Reputatie 4
Badge +3
Nu er verlengd moet worden, moet je het niet zelf gaan doen. Voorbereiden zoals Nick voorstelt kan heel goed uitpakken. En dan denk ik aan de betreffende gaten in de meterkast te gaan boren. Dat zal een Ziggo monteur niet gaan doen. Als je dat zelf gaat doen, is er misschien via de helpdesk wel wat mogelijk.
Verlengen betekent ook dat het signaal verzwakt wordt. Dat kan een monteur wel aanpassen.
Reputatie 7
Badge +19
@Willem-A Het klopt wel. Ik heb in het verleden al een paar keer meegemaakt dat klanten een oude defecte versterker hadden die ruis terugstuurde het netwerk in. Deze werden dan vervolgens netjes afgesloten van het signaal tot het probleem opgelost was.
Een van de onontkoombare nadelen van een retourgeschikt netwerk...

Dan zal het daar inderdaad mee te maken hebben. Maar naar mijn idee zouden er dan toch nog meer sprake moeten zijn van storingen, want in veel situaties is de huisinstallatie niet op orde. Maar als jullie het zo zeggen klinkt het logisch en zal het zeker kloppen. Dus ook jij bedankt voor je reactie @N.N.
Zijn er hier op dit forum geen monteurs of ziggo medewerkers actief die kunnen helpen?
Reputatie 7
Badge +19
Zijn er hier op dit forum geen monteurs of ziggo medewerkers actief die kunnen helpen?

Nee, die zijn hier niet aanwezig. Maar doe niet te moeilijk, en doe zoals gezegd het voorwerk en laat dan gewoon een monteur komen. Zoals gezegd zijn die uurtarieven zeer netjes en nu kost het dan wel wat, maar dat loont ook. En als alles goed werkt ben je die kosten zo weer vergeten. Bovendien heb je dan garantie en kun je bij ze aankloppen als er toch nog iets mis is.
Ik zal het voorwerk inderdaad doen en zal morgen Ziggo eens bellen als ze niet reageren op de aanvraag. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt Allen
Daarom zit er ook een AOP in de huizen voor een ....galvanische??? scheiding tussen de buren via de straatkast om een aantal storingen te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +35
Er was 2 dagen geleden nog een melding van afsluiting doordat de huisinstallatie een storing veroorzaakte in de hele wijk:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/geen-internet-wegens-beschadigde-kabel-24746/index1.html#post248744
Reputatie 7
Badge +28
Ik zal het voorwerk inderdaad doen en zal morgen Ziggo eens bellen als ze niet reageren op de aanvraag. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt Allen
Proberen kan uiteraard geen kwaad, maar ze zullen je zeer waarschijnlijk ook doorverwijzen naar mijnaansluiting.nl omdat het via de aannemer moet gebeuren.

Ik weet niet hoe KPN het doet, wie weet doen zij het zelf, maar Ziggo doet het in ieder geval via de aannemer.
Er wordt een 2e aansluiting in de meterkast gemaakt. Dit doet Ziggo zelf en kan ook geven hun aan. Hierachter kan hè modem ook geplaatst worden volgens ziggo.
Reputatie 7
Badge +28
Als Ziggo het zelf kan doen, dan zeker Ziggo het laten doen, want de kans is groot dat dat goedkoper is. Alleen vraag ik me af of ze het echt kunnen/mogen doen.