Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Zelf gehoste Website op NAS in eigen netwerk niet te benaderen maar wel van buiten het eigen netwerk!
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Hallo,
Ik host mijn eigen website op een Synology NAS met vast ingesteld IP adres in het thuisnetwerk. Voor de buitenwereld is de website gewoon te benaderen dus ga ik er vanuit dat de juiste poorten in de router zijn geconfigureerd via poort forwarding, die instelling zijn door de NAS via UpnP aan de router toegevoegd.
Probeer ik echter mijn website bijvoorbeeld via Chrome , Mozilla of IP11 via de PC in mijn eigen bekabeld netwerk (het zelfde netwerk waar ook de NAS mee is verbonden) krijg ik de melding dat de website niet reageert maar wel online is. Probeer ik het via mijn mobiel (wifi-netwerk) dan werkt het weer wel. Probeer ik het via mij laptop via WIFI dan werkt het weer niet ?
Ik heb het idee dat er ergens in het modem van Ziggo een instelling moet worden aangepast waardoor ik via mijn bekabeld netwerk toch toegang kan krijgen tot het publieke IP-adres.
De PC en Laptop draaien beide op WIN10, Dacht dat het zou liggen aan firewall of virusscanner maar na alles uit te hebben geschakeld bleef het resultaat gelijk.
@Jos_1X Oeps, die http redirect bij hostnet had ik gemist, sorry. Dan werkt het voor lieden van buiten je netwerk dus gewoon wel zoals je had bedacht. Dat je er zelf niet bij kan, zal toch in je modem zitten dan. (NAT loopback issue)
(PS het is denk ik toch netter de redirect op DNS niveau af te handelen, middels een CNAME record, bij hostnet, als je dat lukt, maar het kan zo ook werken.)
Je probeert de Site binnen je LAN via je externe Ip te bereiken, zie ik. Dat kan een probleem opleveren. Dat is afhankelijk van de beschikbaarheid van NAT-loopback op je Router. Wat is dat voor een Router? Die met een ingebouwd Modem van Ziggo of heb je een eigen Router?
@Jos_1X Beetje vreemd: 84.28.115.63 is een dynamisch Ziggo-adres. Dat zal dan wel van jou zijn. Daar krijg ik een 403 error (forbidden). Er is dus wel een webserver aanwezig, maar die geeft weinig prijs, behalve dat het een synology is.
De door jou genoemde domeinnamen verwijzen naar 91.184.0.64 bij hostnet. Daar draait je site dus en niet op je NAS. (Op apache 2.0.52 (oude versie)). En met de SSL certificaten zit het ook niet OK.
Zelfs wanneer ik in mijn hosts bestand je Ziggo-IP hard toewijs aan je-fotografie.nl, krijg ik nog steeds een 403, van je synology.
Conclusie: de webserver op je NAS is niet correct geconfigureerd voor je-fotografie.nl. en je DNS records staan niet goed. Je hebt wel een geldig SSL certificaat voor je-fotografie.synology.me, maar geen automatische redirect van poort 80 naar poort 443. Er is nog wat werk aan de winkel.
Het zal dus wel een nat-loopback/hairpin-nat probleem zijn.
@Gusto Ze werken wel, maar verwijzen naar hostnet, niet naar zijn Ziggo IP. Zie mijn tekst hierboven. 2 locaties waar je zijn website kunt vinden; hostnet en de synology.
@efok , jullie hebben vast al gemerkt dat ik niet "deskundig” ben op z'n zachtst uitgedrukt.
Maar dat jullie op bij Hostnet terechtkomen is te wijten aan het feit dat daar mijn domeinnaam staat geregistreerd en Hostnet deze doorstuurt. zie hier:
@Jos_1X Oeps, die http redirect bij hostnet had ik gemist, sorry. Dan werkt het voor lieden van buiten je netwerk dus gewoon wel zoals je had bedacht. Dat je er zelf niet bij kan, zal toch in je modem zitten dan. (NAT loopback issue)
(PS het is denk ik toch netter de redirect op DNS niveau af te handelen, middels een CNAME record, bij hostnet, als je dat lukt, maar het kan zo ook werken.)
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...