Beantwoord

Wireless camera verbinden met Wifibooster

• 3 april 2019
  • 6 Reacties
  • 181x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 5 reacties
Ik heb een WiFi Booster in de garage naast mijn terras hangen. deze is met een kabel vanaf het modem verbonden.

Ik gebruik een Video wireless camera een de straatdeur, die met de WiFi van het modem verbonden is.
Helaas is dit signaal voor de Chime (Bel) op het terras te zwak, dus het moet dan via de Wifi Booster.
Mijn vraag is nu: Ik wil gewoon het signaal van het modem met de WiFi Booster versterken, om dan hetzelfde SSID te gebruiken.
Hoe pak ik dat aan? De service van Ziggo bied geen uitkomst en verwijst mij naar deze Community.
icon

Best beantwoord door Be rt 3 april 2019, 11:40

Ik heb in huis en tuin 1 modem en 2 Wifiboosters alle SSID's 2,4 en 5 GHz en beveiligingssleutels hetzelfde.
Maar daar is niet alle apparatuur blij mee waar je een Wifi verbinding mee wilt hebben.
Wel heb ik alle Wifi zenders vastgezet op een ander kanaal om storing tussen de zenders te voorkomen, b.v. kanaal 1, 6 en 11.
Met Wifi Analyzer uit de app stores kun je goed zien of het ene kanaal vrijer is dan het andere kanaal b.v. van de Wifi zenders van je buren.
Het is een kwestie van uitproberen wat goed werkt bij je.

Er kunnen nog meer issues zijn b.v. vreemde tekens in de SSID of beveiligingssleutel kunnen problemen veroorzaken.
Ik gebruik alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers in de SSID naam en de beveiligingssleutel.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Ik heb in huis en tuin 1 modem en 2 Wifiboosters alle SSID's 2,4 en 5 GHz en beveiligingssleutels hetzelfde.
Maar daar is niet alle apparatuur blij mee waar je een Wifi verbinding mee wilt hebben.
Wel heb ik alle Wifi zenders vastgezet op een ander kanaal om storing tussen de zenders te voorkomen, b.v. kanaal 1, 6 en 11.
Met Wifi Analyzer uit de app stores kun je goed zien of het ene kanaal vrijer is dan het andere kanaal b.v. van de Wifi zenders van je buren.
Het is een kwestie van uitproberen wat goed werkt bij je.

Er kunnen nog meer issues zijn b.v. vreemde tekens in de SSID of beveiligingssleutel kunnen problemen veroorzaken.
Ik gebruik alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers in de SSID naam en de beveiligingssleutel.
Reputatie 7
Hoi @Nerja,

Leuk dat je hier om hulp vraagt. Je wilt natuurlijk wel dat je camera blijft werken. Bert heeft hier enkele tips gegeven, ben je er nog mee aan de slag gegaan of wacht je even tot het weekend? We horen in ieder geval graag van je.
Hoi,
sorry, dat ik nog geen respons gegeven heb, maar ben er nog niet toe gekomen om een of ander te testen. Ik geef zeker een reactie!
Reputatie 7
Helemaal prima, @Nerja. We wachten rustig af 🙂
Hoi,
heb eindelijk de aanpassing kunnen doen.
Heb het advies van @Bert opgevolgd en het modem op kanaal 1 en de WiFi booster op kanaal 11 gezet. Tot nu blijkt het te werken, zoals ik het wilde hebben.

Bedankt voor alle berichten/adviezen en misschien tot ziens.
Reputatie 7
Wat leuk om je terugkoppeling te lezen! Fijn dat je die hier met de rest deelt. Mocht er in de toekomst nog iets zijn waar je over wilt sparren, open dan gerust een nieuw topic hier op de Community.