1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Windows 10 October 2018 Update 1809 is nu beschikbaar.

Windows 10 October 2018 Update 1809 is nu beschikbaar.

De update wordt in fases uitgerold via automatische updates, dus dat kan nog dagen/weken duren, hij wordt op de achtergrond geïnstalleerd, dan kun je gewoon verder werken op de computer en als dit uitgevoerd is, komt een melding om de computer opnieuw op te starten.

Wil je niet wachten op de update kun je die hier activeren: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Klik op: Update nu

In totaal is de computer hier meer dan een uur mee bezig, maar je kunt gewoon doorwerken tot er gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten.
33 Reacties 33
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Nou dan zetten we de telefoon maar weer een paar dagen op stil.......

Windows update sucks (ik ga voor de #lekkerbezig en heel veel likes)
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik zal eerst maar es een extra backuppie maken, zag deze melding voorbijkomen op Tweakers:

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1809 (4)
Laatste mislukte installatiepoging op ‎3-‎10-‎2018 - 0x80240034
Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1809
De installatie is mislukt op ‎3-‎10-‎2018 - 0x8024000b

Nu blijft hij hangen op 'Downloaden 100%' maar wel met constant cpu en ssd load.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Gelukkig installeert mijn Windows 10 niet meer automatisch maar alleen wanneer ik dat wil.
En ook bij mijn klanten heb ik dat zo ingesteld.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nick999 Kan je dat alleen op W10 pro instellen of ook op de home editie?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
mguzz Ik gebruik de registrypatch en die lijkt alleen te werken op Pro.
Hier de link naar het artikel voor geïnteresseerden.
https://www.windowscentral.com/how-stop-updates-installing-automatically-windows-10

Maar dit schijnt voor home te werken:

https://askleo.com/disable-windows-updates-windows-10-home/
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nick999 Bedankt, ik zie net dat Microsoft hier een tool 'Show or Hide updates' voor heeft. Hiermee voorkom je dat een update wordt uitgevoerd, je moet daarna wel deze tool weer starten om de update uit te voeren wanneer het je uitkomt.

Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"Windows update sucks"

Gelukkig deze keer niet hier, het nu gaat vlot en voorbeeldig op mijn laptop en laptop/tablet.
Als hij via de automatische updates komt, installeert hij rustig op de achtergrond, zonder veel van de processor te vragen en meld opnieuw opstarten als alles voorbereid is.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Iedere windows update die zelf bepaalt wanneer hij gaat downloaden en installeren, sucks. :grin:

Vraag maar aan gamers of andere mensen die afhankelijk zijn van een lage ping en stabiele verbinding.
mikraving

Level 1
  • 132Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Windows 10 versie 1809, hier op laptop en PC, binen 60 min installeert
Geen probleem, tot zover.:grinning:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Drukke dag vandaag, in totaal tot nu toe 13 computers naar 1809 en geen problemen gehad. Staan er nog 5 in de wacht maar die moeten eerst worden opgeschoond. Bij 4 computers waren de privacy instellingen veranderd, microfoon en camera stonden weer op aan. Nu eerst mijn eigen computer even opwaarderen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
En hebben jullie alle documenten nog?

Bug geïntroduceerd in Windows 10 October Update
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
mguzz ,

Hier bij alle verwerkte computers nog steed documenten aanwezig. Maar wie heeft anno 2018 zijn documenten en andere data nog op de C: schijf staan?
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alle documenten volledig aanwezig op c:
(en op ext hdd 1 en ext hdd 2)
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
mikraving wrote:
Windows 10 versie 1809, hier op laptop en PC, binnen 60 min installeert
Geen probleem, tot zover.:grinning:

Een uur? Echt? Ben ik blij dat ik linux draai.:grin::nerd:

De ervaring heeft geleerd dat je niet hoeft staan te trappelen om de eerste te zijn die zijn windows 10 bijwerkt. Even rustig wachten tot Microsoft de bugs heeft geplet. Dat van die documenten zegt alweer genoeg.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
efok
Linux is prima, maar als je een probleem hebt, moet je het alleen doen en zie dan maar eens hulp te krijgen en een oplossing van de maker, oh ja, heel de wereld is de maker, niemand is verantwoordelijk voor een oplossing of drivers enz. enz. enz.

Dat is prima als je het leuk vind om alles zelf uit te zoeken, maar de gemiddelde consument en bedrijf wat vrijwel geen ICT in dienst heeft gaat daar de mist mee in en is Linux een advies waar wel wat uitleg bij nodig is.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
efok schreef: "Even rustig wachten tot Microsoft de bugs heeft geplet. Dat van die documenten zegt alweer genoeg."

Dat ben ik helemaal met je eens, dit was al lang bekend.
Dit vind ik echt een blunder van formaat van Microsoft.
mikraving

Level 1
  • 132Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
mguzz ,

Maar wie heeft anno 2018 zijn documenten en andere data nog op de C: schijf staan ?

"Ik niet en Ja ik heb alle documenten nog"
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb ook alle documenten nog, m'n broer is echter 120 GB filmmateriaal kwijt geraakt... :grimacing:
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijke oplossing:

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic