1
Vraag
2
Reacties
xploid

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wifibooster Ziggo, printer via USB is dat mogelijk?

Is het mogelijk een printer via de USB van de Wifibooster beschikbaar te maken voor alle apparaten binnen je netwerk?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nee. De USB-poorten op de Booster zijn niet te gebruiken.
Gr Han

Bekijk in context

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nee. De USB-poorten op de Booster zijn niet te gebruiken.
Gr Han
xploid
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Oh dat is zonde zeg. Op de Connectbox zit sowieso geen USB 😞 Bedankt voor het antwoord!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het komt omdat de Booster een 'gedresseerde' TP-Link Archer C7 Router is.
Op de 'echte' Archer kunnen de poorten wel worden gebruikt voor wat jij wilt.
Met de beperkte Ziggo Firmware niet.
Jammer en helaas.
Gr Han
Menzo

Level 9
  • 306Posts
  • 2Oplossingen
  • 122Likes
Het kan prima hoor. Gewoon de TP-link printer software instaleren en je zal de ziggo-wifi booster gewoon zien als beschikbare router (als er een archer c7 v2).

https://www.tp-link.com/nl/download/Archer-C7_V2.html#Utility
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Grappig. Een mooie Tip. Ik denk dat vrijwel niemand dit weet.
Proberen is weten.
Gr Han
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.
Menzo

Level 9
  • 306Posts
  • 2Oplossingen
  • 122Likes
Steefb wrote:
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.

Ik flash de TP-link firmware er niet op. Ik instaleer alleen de printserver software op mijn pc en plug de USB van de printer in de wifibooster.

Je hoeft geen instellingen of iets te veranderen op de wifibooster.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Menzo wrote:

Steefb wrote:
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.
Ik flash de TP-link firmware er niet op. Ik instaleer alleen de printserver software op mijn pc en plug de USB van de printer in de wifibooster.

Je hoeft geen instellingen of iets te veranderen op de wifibooster.



Oeps, ik heb niet goed opgelet/gelezen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Menzo wrote:
Steefb wrote:
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.

Ik flash de TP-link firmware er niet op. Ik instaleer alleen de printserver software op mijn pc en plug de USB van de printer in de wifibooster.

Je hoeft geen instellingen of iets te veranderen op de wifibooster.
Dan is dit best een goede tip! 🙂 Ik lees graag of anderen de werking van die software kunnen bevestigen! Dan markeer ik je eerdere antwoord als beste antwoord en benadruk nog even dat het om software op je computer gaat en dat bij firmware-flashen alle garantie vervalt. Verder ondersteunen wij dit natuurlijk niet, en er is een kans dat met het een volgende firmware niet meer werkt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Anne H Ziggo
Ja sorry, ik ga nu even zeiken.
Op de Ziggo site staat;
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/verbinden-met-thuisnetwerk/
Dat werkt niet. Kan men hier Ziggo aan houden? Hoe?
Dan wordt het echt interessant.

Over de Booster is niks bekend over de werking van de USB poort voor Printer Services.
Inderdaad een mooie Tip van Menzo, dat het thans wel werkt. Bevestiging bij anderen is nodig.

Verder ondersteunen wij dit natuurlijk niet, en er is een kans dat met het een volgende firmware niet meer werkt


Huh? Ziggo voelt zich 'natuurlijk' vrij deze verborgen feature van de Booster de nek om te draaien. Mij best.

Kan er dan ook iets geregeld worden voor de MediaBox XL zoals beschreven op de Ziggo Web Site? Weg met die info of implementeren die handel!
Het moet niet te gek worden. Vind je ook niet?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
hanh wrote:
Anne H Ziggo
Ja sorry, ik ga nu even zeiken.
Op de Ziggo site staat;
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/verbinden-met-thuisnetwerk/
Dat werkt niet. Kan men hier Ziggo aan houden? Hoe?
Dan wordt het echt interessant.
Dat mag niet alleen, graag zelfs! Daarom ben ik ook een hanh fan 🙂 Ik kan binnen dit topic niets vinden wat met de Mediabox XL heeft te maken, maar ik snap waar je heen wil. De presentatie op die webpagina is anders dan ervaringen die we hier op de Community met zijn allen hebben over het opnemen van de box in een thuisnetwerk. Misschien is dit iets om in een apart topic op een open manier aan de kaak te stellen.

hanh wrote:
Verder ondersteunen wij dit natuurlijk niet, en er is een kans dat met het een volgende firmware niet meer werkt


Huh? Ziggo voelt zich 'natuurlijk' vrij deze verborgen feature van de Booster de nek om te draaien. Mij best.
Nee joh het glas is halfvol, niet half leeg. Wanneer Ziggo iets ondersteund dan leveren wij support en service op die functie, en dat doen we niet voor deze USB ontdekking. De functie gaat niet met opzet verwijderd worden, daar hebben wij geen belang bij. Waarschijnlijk zal het altijd blijven werken. Maar mocht die USB functie toch verloren raken in de toekomst dan maken we geen ticket aan om dat te herstellen.
Menzo

Level 9
  • 306Posts
  • 2Oplossingen
  • 122Likes
Oké gelukkig, ik had al bijna spijt dat ik het had verklapt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic