Beantwoord

Wifibooster Ziggo, printer via USB is dat mogelijk?

  • 16 december 2018
  • 12 Reacties
  • 981x Bekeken

Is het mogelijk een printer via de USB van de Wifibooster beschikbaar te maken voor alle apparaten binnen je netwerk?
icon

Best beantwoord door hanh 16 december 2018, 14:34

Nee. De USB-poorten op de Booster zijn niet te gebruiken.
Gr Han
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Nee. De USB-poorten op de Booster zijn niet te gebruiken.
Gr Han
Oh dat is zonde zeg. Op de Connectbox zit sowieso geen USB 😞 Bedankt voor het antwoord!
Het komt omdat de Booster een 'gedresseerde' TP-Link Archer C7 Router is.
Op de 'echte' Archer kunnen de poorten wel worden gebruikt voor wat jij wilt.
Met de beperkte Ziggo Firmware niet.
Jammer en helaas.
Gr Han
Reputatie 5
Badge
Het kan prima hoor. Gewoon de TP-link printer software instaleren en je zal de ziggo-wifi booster gewoon zien als beschikbare router (als er een archer c7 v2).

https://www.tp-link.com/nl/download/Archer-C7_V2.html#Utility
Grappig. Een mooie Tip. Ik denk dat vrijwel niemand dit weet.
Proberen is weten.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +26
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.
Reputatie 5
Badge
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.
Ik flash de TP-link firmware er niet op. Ik instaleer alleen de printserver software op mijn pc en plug de USB van de printer in de wifibooster.

Je hoeft geen instellingen of iets te veranderen op de wifibooster.
Reputatie 7
Badge +26

Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.Ik flash de TP-link firmware er niet op. Ik instaleer alleen de printserver software op mijn pc en plug de USB van de printer in de wifibooster.

Je hoeft geen instellingen of iets te veranderen op de wifibooster.



Oeps, ik heb niet goed opgelet/gelezen.
Reputatie 7
Weet wel dat alle garantie vervalt, en een terugkeer is vaak niet mogelijk, bij een gehuurde booster mag dit dan ook niet.
Ik flash de TP-link firmware er niet op. Ik instaleer alleen de printserver software op mijn pc en plug de USB van de printer in de wifibooster.

Je hoeft geen instellingen of iets te veranderen op de wifibooster.
Dan is dit best een goede tip! 🙂 Ik lees graag of anderen de werking van die software kunnen bevestigen! Dan markeer ik je eerdere antwoord als beste antwoord en benadruk nog even dat het om software op je computer gaat en dat bij firmware-flashen alle garantie vervalt. Verder ondersteunen wij dit natuurlijk niet, en er is een kans dat met het een volgende firmware niet meer werkt.
@Anne H Ziggo
Ja sorry, ik ga nu even zeiken.
Op de Ziggo site staat;
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/verbinden-met-thuisnetwerk/
Dat werkt niet. Kan men hier Ziggo aan houden? Hoe?
Dan wordt het echt interessant.

Over de Booster is niks bekend over de werking van de USB poort voor Printer Services.
Inderdaad een mooie Tip van Menzo, dat het thans wel werkt. Bevestiging bij anderen is nodig.

Verder ondersteunen wij dit natuurlijk niet, en er is een kans dat met het een volgende firmware niet meer werkt


Huh? Ziggo voelt zich 'natuurlijk' vrij deze verborgen feature van de Booster de nek om te draaien. Mij best.

Kan er dan ook iets geregeld worden voor de MediaBox XL zoals beschreven op de Ziggo Web Site? Weg met die info of implementeren die handel!
Het moet niet te gek worden. Vind je ook niet?
Reputatie 7
@Anne H Ziggo
Ja sorry, ik ga nu even zeiken.
Op de Ziggo site staat;
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/verbinden-met-thuisnetwerk/
Dat werkt niet. Kan men hier Ziggo aan houden? Hoe?
Dan wordt het echt interessant.
Dat mag niet alleen, graag zelfs! Daarom ben ik ook een hanh fan 🙂 Ik kan binnen dit topic niets vinden wat met de Mediabox XL heeft te maken, maar ik snap waar je heen wil. De presentatie op die webpagina is anders dan ervaringen die we hier op de Community met zijn allen hebben over het opnemen van de box in een thuisnetwerk. Misschien is dit iets om in een apart topic op een open manier aan de kaak te stellen.

Verder ondersteunen wij dit natuurlijk niet, en er is een kans dat met het een volgende firmware niet meer werkt


Huh? Ziggo voelt zich 'natuurlijk' vrij deze verborgen feature van de Booster de nek om te draaien. Mij best.
Nee joh het glas is halfvol, niet half leeg. Wanneer Ziggo iets ondersteund dan leveren wij support en service op die functie, en dat doen we niet voor deze USB ontdekking. De functie gaat niet met opzet verwijderd worden, daar hebben wij geen belang bij. Waarschijnlijk zal het altijd blijven werken. Maar mocht die USB functie toch verloren raken in de toekomst dan maken we geen ticket aan om dat te herstellen.
Reputatie 5
Badge
Oké gelukkig, ik had al bijna spijt dat ik het had verklapt.