Beantwoord

Wifibooster C7 - wachtwoord wijzigen

  • 25 juli 2020
  • 15 reacties
  • 3980 keer bekeken

Hallo,

 

Gisteren ontving ik een mail van Ziggo waarin stond dat er een zwak punt zou zitten in de wifibooster C7. Het verzoek was om het wachtwoord en wifi-netwerknaam te wijzigen. Nu wist ik niet zeker of deze mail ook echt van Ziggo afkomstig was of dat dit spammail was. Vanochtend daarom gebeld met de klantenservice. Zij geven aan dat het hier gaat om een spammail die niet afkomstig is van Ziggo. Het emailadres van de afzender is: ziggo.nl@edm.ziggo.nl. De klantenservice geeft aan dat dit emailadres niet van Ziggo is.

 

Echter lees ik nu op de community-site dat meerdere mensen deze mail hebben ontvangen en gezien de reacties vanuit Ziggo lijkt er toch echt een probleem te zijn met de wifibooster C7.

 

Kunt u mij nou vertellen of er echt problemen zijn met de wifibooster C7, dat actie vereist en de mail echt van Ziggo afkomstig is? Of is er toch sprake van een spammail? 

icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 25 juli 2020, 15:08

Hi @s521256 
Welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je graag het zekere voor het onzekere wilt nemen. De e-mail is van ons afkomstig. De afzender betreft ook een domein waar onze mailtjes vandaan komen. Je vind deze hier terug in onze lijst. 

Hier vind je het centrale topic wat wij hierover hebben geschreven.  Je kunt dus met een gerust hart de wifi-instellingen aanpassen in jouw Wifibooster C7. Op deze pagina vind je nog enkele tips als het niet lukt om in te loggen in de Wifibooster. Laat je ons weten of het allemaal is gelukt? :blush:

Bekijk origineel

15 Reacties

Is e-mail op naam gesteld? Volg dan de instructies.

Hi @s521256 
Welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je graag het zekere voor het onzekere wilt nemen. De e-mail is van ons afkomstig. De afzender betreft ook een domein waar onze mailtjes vandaan komen. Je vind deze hier terug in onze lijst. 

Hier vind je het centrale topic wat wij hierover hebben geschreven.  Je kunt dus met een gerust hart de wifi-instellingen aanpassen in jouw Wifibooster C7. Op deze pagina vind je nog enkele tips als het niet lukt om in te loggen in de Wifibooster. Laat je ons weten of het allemaal is gelukt? :blush:

Hoi Cecilia,

 

Dank voor je reactie. Ik zal de instellingen in de wifibooster wijzigen. Maar hoe kan het dan dat jullie klantenservice aangeeft dat er sprake is van spam en dat de mail niet van Ziggo afkomstig is ?!?!?

Geen dank @s521256. Ik heb er alle vertrouwen in dat het met deze informatie in kannen en kruiken komt wat betreft het wijzigen van de instellingen. Ik moet bekennen dat ik het ook vrij bijzonder vindt dat mijn collega blijkbaar heeft aangegeven dat het spam betreft. Na controle van de afzender in de lijst van onze domeinnamen had mijn collega al kunnen zien dat de e-mail betrouwbaar is en echt van ons afkomstig is. Sorry voor de verwarring die hierdoor is ontstaan!

Goedemiddag, ook ik heb de mail ontvangen en was in de veronderstelling dat deze spam was. Zeker nu ik  http://ziggo-ap/.intoets daar krijg ik de melding niet beveiligd met het advies geen gevoelige informatie in te voeren?

 

Hoi @MV123 en welkom op de Community,

Goed dat je voor alle zekerheid een bericht stuurt. Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn. Gek dat je deze melding te zien krijgt, gebeurt dit ook als je een andere browser gebruikt? Hier vind je alle stappen om in te loggen op de wifibooster. 

Hoi Cecilia,

Ik zag bij de instellingen van de C7 wifibooster dat ik de naam van het netwerk alsmede het wachtwoord van zowel het 2,4GHZ als 5GHZ netwerk al eens heb aangepast naar de naam en wachtwoord van het witte Ziggo- modem in de meterkast. Hoef ik nu dan niets meer te doen?

@s521256 Dan hoef je niets meer te doen.:relaxed:

Goedemiddag, ook ik heb de mail ontvangen en was in de veronderstelling dat deze spam was. Zeker nu ik  http://ziggo-ap/.intoets daar krijg ik de melding niet beveiligd met het advies geen gevoelige informatie in te voeren?

 

@MV123 Modems en wifiboosters en andere apparaten die vanuit je interne netwerk kunt bereiken via een intern IP adres hebben vrijwel nooit een https maar http http://ziggo-ap/ en daarom geeft je browser niet beveiligd, die beveiliging is van belang op het open internet waar iedereen kan meekijken, maar niet in je gesloten eigen netwerk achter de firewall van je modem/router of eigen router, dar kan niemand zomaar inkomen en dat is maar goed ook, anders kon heel de wereld met je meelezen en je documenten zien.

Goedemiddag, ook ik heb de mail ontvangen en was in de veronderstelling dat deze spam was. Zeker nu ik  http://ziggo-ap/.intoets daar krijg ik de melding niet beveiligd met het advies geen gevoelige informatie in te voeren?

 

@MV123 Modems en wifiboosters en andere apparaten die vanuit je interne netwerk kunt bereiken via een intern IP adres hebben vrijwel nooit een https maar http http://ziggo-ap/ en daarom geeft je browser niet beveiligd, die beveiliging is van belang op het open internet waar iedereen kan meekijken, maar niet in je gesloten eigen netwerk achter de firewall van je modem/router of eigen router, dar kan niemand zomaar inkomen en dat is maar goed ook, anders kon heel de wereld met je meelezen en je documenten zien.

@Be rt  bedankt duidelijk! Het is gelukt!

@MV123 TOP, veel internetsucces gewenst verder.:relaxed:

Hoi,

Ik heb ook de mail ontvangen, maar ik heb bij de installatie het wachtwoord al gewijzigd.

Moet ik dat nu nog een keer doen?

 

 

 

 

 

Hallo allemaal ik kreeg ook deze mail van ziggo,ik heb een tplink router archer c7 v4 die ik zelf aangeschaft heb, maar wat is nu het verschil met die c7 wifibooster van Ziggo zelf staat daar soms eigen firmware op of is dat een aangepaste router? (andere revisie?)

 

Snap niet waarom ik deze mail gekregen heb. Dacht even dat er een lek zat in de huidige firmware. laatste firmware is Archer C7(EU)_V4_190411 voor de v4 versie van de Archer C7 (AC1750 draadloze dualband gigabit router)

@Ronnie1874 De TP-Link C7 van Ziggo werkt alleen als een Acces Point met eigen Ziggo software.

Iedere klant van Ziggo heeft deze mail gehad omdat er heel veel C7's zijn gekocht door klanten van Ziggo en er heel veel 2e hands zijn doorverkocht zijn aan andere klanten van Ziggo en Ziggo wil iedereen die er mogelijk één heeft hiervan op de hoogte stellen.

Goedemiddag @AnjaR, welkom op de Community! :blush:

Goed dat je het voor de zekerheid navraagt. Als je bij de installatie het wachtwoord al hebt gewijzigd hoeft het niet nog een keer gedaan te worden. :blush:

Reageer