1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sympa

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Wifi wachtwoord regels veranders - kan instellingen niet wijzigen

Ik wil instellingen aan mijn Wifi verandereen op de Connectbox (Compal). Softwareversie CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH. En het bestaande wifi-wachtwoord wordt niet geaccepteerd.
Onder het wachtwoord staat dat het niet veilig is (het metertje met de kleurenbalk onder de wachtwoorden staat helemaal naar links). Mijn wachtwoord heeft een hoofdletter, kleine letters, spaties en een cijfer, maar toch pakt hij hem niet.
De meter doet het wel - als ik een nieuw wachtwoord invoer gaat alles goed tot ik op de spatiebalk druk.
Maar ik wil niet alles in huis overnieuw instellen omdat ik mijn wachtwoord verander!
Dit lijkt mij een probleem met de nieuwe firmware - wat nu te doen?

Ziggo kan dit eenvoudig reproduceren:
Pak modem. Tik een wachtwoord met hoofdletters en cijfers erin. En zodra je op de spatiebalk drukt wordt het wachtwoord afgekeurd.

En wat ik wil:
Een modem waar ik ook spaties in het wachtwoord kan gebruiken.
5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Beste wat je kan doen is even met een dunne tandenstoker of prik voorwerp de reset knop 30 seconde indrukken, dan gaat je modem naar de fabrieksinstelling toe, dan kan je de wachtwoorden gebruiken die op je modem staan en inloggen op 192.168.178.1 inlog 1 malig met de cijfercode.

Even kleine aanvulling, Spatie's in een wachtwoord is niet mogelijk, letters en cijfers of tekens behoren aan elkaar te zitten.

Wifi SSID's kan wel een spatie bevatten.
Sympa
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Tja, er konden wel spaties in mijn wifi-wachtwoorden met een vorige firmware. Zo staat het dus ook op al mijn apparatuur ingesteld.
Een oplossing is gewoon om de instellingen te laten staan zoals ze zijn - WPA1 kan ik dus niet uitzetten (grrr).
Factory reset moet ik niet doen - dan ben ik de klos en kan ik alles opnieuw instellen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dan houd het helaas op want Ziggo mag niet in je modem de WPA uitzetten.

En de nieuwe software is om het veiliger te maken en reset is enige optie.

Beste is even rustig er voor zitten en kijken of je het op je gemak kan doen.

Kleine vraag, hoe verander je de instellingen via wifi of met UTP kabel ?
Sympa
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
WPA en WPA2 is gewoon een knopje, op dezelfde pagina als mijn wifi-wachtwoord. En WPA is gewoon lekke prutzooi, dus dat wil ik uitzetten; alle apparatuur sinds 802.11n ondersteunt verplicht WPA2.

Het is gewoon een bug. Een wifi passphrase mag namelijk gewoon spaties bevatten (sterker nog het heet zelfs passPHRASE. En vorige firmwares accepteerden dit ook.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Misschien dat onze technische man Anne H Ziggo hier meer over kan vertellen, anders zijn collega. Als het een Bug is, dan is het zekers goed dat je dit vermeld.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic