Beantwoord

Wifi-verbinding monitoring zonnepanelen

• 16 mei 2019
  • 4 reacties
  • 520 keer bekeken

wifi verbinding internet/pc/ed perfect; wifi voor monitoring zonnepanelen valt vaak langdurig uit
icon

Best beantwoord door Dave- 22 mei 2019, 13:39

Leuk issue, hier ook Zonnenpanelen en op Wifi de 2,4 GHz band want de 5GHz band gaat niet in de app.

Ons modem hang in de meterkast en de Panelen connector in het Washok, en mijn Signaal red het redelijk, maar als de deur dicht is kan hij wegvallen. Door het Signaal te vergroten met de Wifibooster met Internetkabel heeft dit mijn probleem verholpen. voor die Wifibooster Internetkabel € 1,- per maand is het geen geld. Ik heb mijn booster op de rommelmarkt gevonden en hij deed het ook, weer een mazzeltje.

Misschien ook een optie voor jou @bertus11550 of zet in je Modem je kanaal hoger op 11 of kanaal 13, dan heb je rustiger bereik en kan je connector misschien net halen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Hoi @bertus11550
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Is de verbinding niet TE VER?
Of staat het apparaat redelijk in de buurt van de router?
Wat voor een router en/of omvormer voor je Zonnepanelen heb je?

Doet die het soms ook wel?
Reputatie 7
Hoi @bertus11550, welkom hier!

We hebben al even niks van je gehoord. Is het al opgelost? Zo niet, wil je dan nog antwoord geven op de vragen van @EnergieBoy? Hoe meer informatie we hebben, hoe sneller we je kunnen helpen.
Reputatie 7
Leuk issue, hier ook Zonnenpanelen en op Wifi de 2,4 GHz band want de 5GHz band gaat niet in de app.

Ons modem hang in de meterkast en de Panelen connector in het Washok, en mijn Signaal red het redelijk, maar als de deur dicht is kan hij wegvallen. Door het Signaal te vergroten met de Wifibooster met Internetkabel heeft dit mijn probleem verholpen. voor die Wifibooster Internetkabel € 1,- per maand is het geen geld. Ik heb mijn booster op de rommelmarkt gevonden en hij deed het ook, weer een mazzeltje.

Misschien ook een optie voor jou @bertus11550 of zet in je Modem je kanaal hoger op 11 of kanaal 13, dan heb je rustiger bereik en kan je connector misschien net halen.
Reputatie 4
Badge +5
Ik raad je net zoals @Dave- aan om gebruik te maken van de Ziggo Wifibooster, d.m.v. de bijgeleverde internetkabel kun je de omvormer bekabeld aansluiten op je Ziggo modem en zul je zien dat deze dan wel continu een goede verbinding behoud.

Eventueel kun je ook even spelen met de verschillende wifi kanalen om te zien of dit misschien een oplossing is.

Let wel: Het kan zijn dat je omvormer de ethernet aansluiting "verstopt heeft achter de afdekkap van de omvormer, In dit geval wordt het lastig om zonder de juiste kennis dit te doen en dien je mogelijk contact te zoeken met de installateur.
In alle andere gevallen kun je de kabel er gewoon inprikken.