Aad de Jonge Ho

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi verbinding Galaxy J5: wel internet, maar sommige apps niet

Sinds een paar dagen de mediabox next met een nieuwe modem. Wifi verbinding is goed op de computers, iPhone en iPad. De Galaxy J5 (android 6.01) heeft een 2,4 GHz wifi verbinding (geen 5GHz). De Ziggo speedtest geeft aan: 4,8 Mbs download en 15,4 upload. ter vergeloijking op de iPad is dat 250 respectivelijk 25 Mbs. Met de internetapp kom ik dus op internet. Maar diverse apps geven aan geen verbinding te hebben met internet. O.a. de NOS, agenda, Triodos, Youtube en Spotify.
Ook DHCP van de modem op stateful zetten helpt niet. Wie weet raad? Want hier wordt ik niet blij van.
Om het nog iets ingewikkelder te maken: Op het gastnetwerk van de connectbox doen die apps het wel al is ook die verbinding zeer traag.
4 Reacties 4
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
HOi Aad de Jonge Houten, welkom hier!

Alleen je Android-apparaat heeft er dus geen zin in. Heb je iets aan dit topic? Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Foutcode 303? Lees een mogelijke workaro...
Aad de Jonge Ho
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Michael, ik had deze 'oplossing' al gevonden op internet maar het wijzigen van die instelling helpt net.
Aad de Jonge Ho
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik bedoel niet
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Aad de Jonge Houten Ik heb ook een j5 (2016) maar Android 7.1.1. Is je jou mobiel wel up to date. Dit even als extra info..

Heb je ook al eens je netwerk sidd vergeten en opnieuw ingesteld? Wi-Fi uitgezet en weer aan? Evt nogmaals je modem gereset? Welk kanaal? Welk wifimodes? Bandbreedte?

Hier ook maak ik van de 2.4 gebruik en alles ok. Kanaal 6 20 MHz bandbreedte en b/g/n gemengd...

Uitgelicht topic