Wifi uitschakelen Mediabox XL + Inloggen

• 25 april 2015
  • 69 Reacties
  • 140629x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

69 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Ik woon in Zoetermeer , het oude Ziggo gebied.
Ik krijg over een aantal dagen de HB i.v.m overstap van plus (oud pakket) naar complete.
Ik kreeg te horen van een Ziggo medewerker in de winkel van Den Haag dat de wifi van de HB standaard uitgeschakeld is. Kan iemand dat bevestigen of dat juist is. Ga de HB namelijk via lan verbinden naar mijn Ubee router.

B.v.d, Theotje
Reputatie 6
Badge +9
Beste Theotje,

De medewerker heeft u helaas verkeerd voorgelicht de Wi-Fi van de box staat aan in beide gebieden (oud upc/ziggo).

U kunt de HB dus gewoon aansluiten met een kabel(bij voorkeur) of draadloos een verbinding tot stand brengen met de Ubee.

Daarna kunt u indien u wilt de horizon box als acces point gebruiken en gebruik maken van de draadloze netwerken van de HB.

Indien u dit niet zou willen kunt u de Wi-Fi op de box zelf uitzetten.

Mocht u nog vragen hebben stel ze gerust ☺️

Vriendelijke groet Takwan
Reputatie 3
Badge +2
Beste Theotje,

De medewerker heeft u helaas verkeerd voorgelicht de Wi-Fi van de box staat aan in beide gebieden (oud upc/ziggo).

U kunt de HB dus gewoon aansluiten met een kabel(bij voorkeur) of draadloos een verbinding tot stand brengen met de Ubee.

Daarna kunt u indien u wilt de horizon box als acces point gebruiken en gebruik maken van de draadloze netwerken van de HB.

Indien u dit niet zou willen kunt u de Wi-Fi op de box zelf uitzetten.

Mocht u nog vragen hebben stel ze gerust ☺️

Beste Takwan,

Jij bent sneller dan mijn wifi verbinding, maar dat terzijde:)

Kan het geen problemen opleveren als ik van de HB het wifigedeelte niet uitschakel?
Of is het wel verstandig om het uit te schakelen, omdat ik er toch geen gebruik van maak.
Acces point heb ik niet nodig op de begaande grond, mijn ubee router staat in de woonkamer kan daarom nog 2 apparaten aansluiten met een kabel. Ik heb wel de extra wifi van ziggo besteld, wil die op de eerste etage plaatsen.
daar ga ik een laptop 2x en een mediakastje op aansluiten via utp kabel.en ga er vanuit dat ik op de 2 de etage een goede wifi verbinding hebt. Grt, Theotje
Reputatie 6
Badge +9
Beste Theotje,

In combinatie met het extra Wi-Fi punt van Ziggo zou mijn advies zijn deze te gebruiken en het Wi-Fi gedeelte op de Horizon-Box uit te zetten.

Het extra Wi-Fi punt is erg krachtig en heeft een aardig bereik daar hoeft u niet over te twijfelen 🙂 mogelijk heeft zelfs uw hele huis goed Wi-Fi en kan de Wi-Fi op de Ubee ook nog uit.

Reputatie 3
Badge +2
Dank je wel Takwan voor het advies.

Ik heb al het community doorlopen en zag al uitleg van jou hoe je de wifi kan uitschakelen van de HB.
Hoop dat het mij lukt:?. Wifi van de Ubee uitschakelen is zeker een goede tip als de wifi dekking met de access point dan overal perfect is in mijn huis.
Ik ga deze tip zeker uitvoeren, ga er vanuit dat er ook een topic is hoe wifi uit te schakelen is van de ubee w320B.

M.v.g, Theotje
Reputatie 6
Badge +9
Dank je wel Takwan voor het advies.

ga er vanuit dat er ook een topic is hoe wifi uit te schakelen is van de ubee w320B.

Graag gedaan Theotje,

ik zal even kijken of ik het stappenplan kan vinden voor de Ubee en post deze dan hier

Mocht het uitschakelen niet lukken kunt u hier altijd hulp vragen

Reputatie 3
Badge +2
Zodra alles in huis is , HB en de extra wifi van ziggo, ga ik aan de slag.Takwan, Ik dank je alvast voor het zoeken naar de stappenplan van de ubee.
Weet alleen niet als ik een probleem tegen komt met de ubee w320B en de extra wifi van Ziggo ik het hier kan blijven posten?

M.v.g, Theo
Reputatie 6
Badge +9
U kunt hier posten of een pm sturen ik wacht het af :)

Fijne avond groet,

Takwan
Ik kom er maar niet in, helpdesk kan ook niet helpen met en zonder kabel kom ik er niet in wifi moet uit in de box want ik heb een bagger signaal welk kanaal kan ik nog proberen zie foto -1 tot -3 gaat niet zoals je ziet.
Reputatie 6
Badge +9
Ik kom er maar niet in, helpdesk kan ook niet helpen met en zonder kabel kom ik er niet in wifi moet uit in de box want ik heb een bagger signaal welk kanaal kan ik nog proberen zie foto -1 tot -3 gaat niet zoals je ziet.
Beste Francobanco,

Uw inlog IP zou kunnen zijn 192.168.192.2 of 192.168.192.? Op de plaats van het vraagteken kunnen er 254 andere mogelijkheden zijn namelijk 2 tot 256.

Uw beate optie is om deze allemaal te proberen tot het lukt beginnende bij 2 en zo verder.

Groetjes Takwanhelaas is het niet anders 😞
Als je niet kan inloggen, sluit dan je laptop aan met een UTP-kabel op de horizion mediabox en probeer dan nog is in te loggen. Als ik niet kan inloggen dan doe ik dat en kan ik inloggen, het standaard inlog gegevens zijn overigens admin/admin
Reputatie 3
Badge +2
Zoals Takwan al aangaf zag ik dat er een nieuw netwerk erbij was gekomen na het installeren van de HB.
Heb de stappenplan opgevolgd van https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/wifi-uitschakelen/.
Inloggen ''Gwlogin.net'' werkte niet, maar door het invoeren van 192.168.192.1 kwam ik erin. Uiteraard heb ik geen thuisnetwerk ingesteld omdat ik de HB alleen wil gebruiken voor tv doeleinden. Nu nog morgen mijn extra Wi-Fi punt aansluiten op de 1ste etage.Op advies van Takwan kan ik dan ook beter de wifi van mijn ubee w320B uitschakelen die in de woonkamer staat.Moet alleen nog achterhalen hoe ik dat kan uitschakelen op de ubee w320B.
Bij mij was deel 3 van toepassing.
Wat het inloggen op Horizon Box betreft, in aanvulling op Takwan: 192.168.192.1, en dan admin/admin (username/password). Werkt perfect.

Uitzetten van beide WiFi-netwerken op Horizon Box - te herkennen aan SSID/netwerknaam 'HZN(...)' - blijkt vervolgens net zo simpel als die van modem Ubee EVW321B. Daar wilde ik alleen 5 GHz draadloos overhouden.

De WifiSpots van Ziggo uitgezet via mijnziggo.nl.

En zo ga je van 5 draadloze netwerken naar 1, als je dat wilt.
NB: maakt voor werking Horizon Box niet uit. myprime, on demand, replay tv: alle fancy stuff werkt gewoon. Bleek ook van tevoren al door als test modemstekker uit stopcontact te halen. Zal wel via die retourgeschikte coax-kabel werken.
Als ik in de status van het netwerk kijk dan zie ik nergens het woord video ip adres. Er staat: IPv4, Ipv4 Gateway, DNS server 1, DNS server 2, DHCP server en Subnet mask. Is één van dezen het video ip adres??
mss even handig om te vermelden dat de HB verbonden moet zijn met een kabel
als je verbinding draadloos is werkt dit niet !

Johan
Als ik in de status van het netwerk kijk dan zie ik nergens het woord video ip adres. Er staat: IPv4, Ipv4 Gateway, DNS server 1, DNS server 2, DHCP server en Subnet mask. Is één van dezen het video ip adres??

probeer het gateway adres eens ...
Ik heb dezelfde ervaring als Jotheu: Het lukt op geen enkele manier om draadloos in de HB te komen. Bedraad via Gwlogin.net gaat prima
Ik heb dit probleem ook gehad en heb er iets op gevonden. Als je erop kan komen door middel van een UTP-kabel log dan in op de mediabox (met standaard admin/admin), dan ga je naar BASIS, en klik je op thuisnetwerk. Hier kan je kiezen tussen 2 opties; Ik heb geen bestaand thuisnetwerk en Ik wil verbinding maken met een bestaand thuisnetwerk, nu vink je Ik wil verbinding maken met een bestaand thuisnetwerk aan, en dan zet je als type verbinding ETHERNET. (ik heb mijn mediabox aangesloten aan mijn modem met een UTP kabel) Nu krijgt de mediabox een ip adres van je modem, als je nu inlogt op je modem (ik heb een cisco epc3925 dus zal iets anders werken misschien) staat er een lijstje met verbonden apparaten, mijn mediabox heb ik aangesloten op poort nummer 1 dus in mijn lijst staat er een apparaat verbonden op Eth-Switch Lan(1), dit zullen er meerdere kunnen zijn aangezien alles wat nu verbonden word met de mediabox via wifi of UTP-kabel zal doorverbonden worden met de modem. Nu zoek je het laagste getal op (het laagste getal dat op Eth-Switch Lan(1) is verbonden in mijn geval 192.168.178.69) en typ je dit ipv4 adress in je web browser en als het goed is kom je dan op je horizon mediabox. Misschien wat onduidelijk uitgelegt maar ik zal er een paar foto's bij doen zodat het misschien iets duidelijker word.

Voor wie een simpel stappenplan van Ziggo wil , kijk dan hier :

https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/wifi-uitschakelen/