Nanoprobe

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifi "stort" langzaam in.

Wij hebben een UBEE modem van zowat het eerste uur. Deze werkt nagenoeg altijd prima, bedraad. Nooit telefonie problemen. Wifi doet het ook en bereik is acceptabel. Echter sinds een jaar nemen de wifi incidenten langzaam maar gestaag toe. Dat uit zich in clients (smartphones, laptops e.d.) die trager beginnen te lopen tot ze geen lopende verbinding meer hebben alsmede het langzaam toenemen van clients die daar last van hebben. Het gebeurt dus ook wel dat een enkele client last heeft terwijl de rest vrolijk doorloopt. Herstarten van de clients helpt niet maar bij herstarten vd UBEE lost alles zich weer op. De incident frequentie varieert nog al, soms twee of drie weken geen last en soms 2 of 3 keer in een week. Gedurende de wifi storing zijn er bedraad geheel geen problemen en blijft de snelheid op peil. Ook niet kunnen traceren tot een bepaalde client, het lijkt willekeur. Handmatig heb ik wel wat instellingen gewijzigd maar dat leverde nooit problemen op, dat zijn SSID naam, kanaal 13 vast gezet(ivm buren e.d.) en frequentie 5gHz uit gezet. Het lijkt er op dat zich opstapeling/overflow van buffers ergens ontstaat omdat de reset altijd weer helpt. Het maximale aantal gelijktijdige draadloze clients loopt op tot een stuk of 6-7 en bedraad 5 clients. Moeilijk de vinger op te leggen maar het lijkt er ook op dat de wifi verbinding er met enige regelmaat een twintigtal seconden uit ligt maar dan weer vanzelf terugkomt(tablet, smartphones).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Je signaal ziet er goed uit, geen problemen daar, maar al je huidige apparatuur eerste punt, splitter en modem zijn niet meer volgens de hedendaagse standaard.

Ziggo zal dit allemaal gratis voor je vervangen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en de juiste actie worden ondernomen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden.

Welk Ubee modem heb je?

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...  

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ons modem is een UBEE model EVW3200, partno. EVW320B. Hardware/firmware versie 3.9.2.

meterkast: aansluiting Ziggo komt onderin binnen(net te zien), vervolgens met coax naar tv/modem splitter. 
​​​​​​
UBEE, in meterkast op 1,80 m hoogte haaks op groepenkast, achter UBEE houten plank. Boven UBEE hangt DECT zend/ontvanger voor telefonie.

 

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

...en netwerk historie is niet 1-2-3 te vinden. Wel de uptime van inmiddels 3 dagen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Je signaal ziet er goed uit, geen problemen daar, maar al je huidige apparatuur eerste punt, splitter en modem zijn niet meer volgens de hedendaagse standaard.

Ziggo zal dit allemaal gratis voor je vervangen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en de juiste actie worden ondernomen.

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor reactie!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Nanoprobe .  Welkom hier 🙂 

Dat is al een mooi oude installatie! Het lijkt me absoluut goed om hier even een monteur voor langs te sturen ^^. Kan ik je vandaag of morgen bellen voor het maken van een afspraak? 

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Morgen 6 november, ben ik in de ochtend thuis bereikbaar. Als dat niet lukt kan ik wellicht ziggo bellen en naar dit draadje verwijzen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey!

Sorry, ik ga van meeting naar meeting en denk dat het me niet meer lukt je deze ochtend te bellen. Als je zelf contact opneemt (kan ook via chat of bijvoorbeeld facebook messenger) , kan je zeggen dat onder andere je AOP verouderd is en dat hiervoor een monteur moet komen. Dan komt het helemaal goed. 

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Prima, ga ik vermoedelijk  a.s. vrijdag achteraan.

Dank in ieder geval.

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels nieuwe Connect Box gekregen en geïnstalleerd. Werkt sowieso al beter/sneller qua wifi dan de oude UBEE. Alleen nog monteur regelen voor overige.Topic mag gesloten. Dank iedereen.

Uitgelicht topic