Wij hebben een UBEE modem van zowat het eerste uur. Deze werkt nagenoeg altijd prima, bedraad. Nooit telefonie problemen. Wifi doet het ook en bereik is acceptabel. Echter sinds een jaar nemen de wifi incidenten langzaam maar gestaag toe. Dat uit zich in clients (smartphones, laptops e.d.) die trager beginnen te lopen tot ze geen lopende verbinding meer hebben alsmede het langzaam toenemen van clients die daar last van hebben. Het gebeurt dus ook wel dat een enkele client last heeft terwijl de rest vrolijk doorloopt. Herstarten van de clients helpt niet maar bij herstarten vd UBEE lost alles zich weer op. De incident frequentie varieert nog al, soms twee of drie weken geen last en soms 2 of 3 keer in een week. Gedurende de wifi storing zijn er bedraad geheel geen problemen en blijft de snelheid op peil. Ook niet kunnen traceren tot een bepaalde client, het lijkt willekeur. Handmatig heb ik wel wat instellingen gewijzigd maar dat leverde nooit problemen op, dat zijn SSID naam, kanaal 13 vast gezet(ivm buren e.d.) en frequentie 5gHz uit gezet. Het lijkt er op dat zich opstapeling/overflow van buffers ergens ontstaat omdat de reset altijd weer helpt. Het maximale aantal gelijktijdige draadloze clients loopt op tot een stuk of 6-7 en bedraad 5 clients. Moeilijk de vinger op te leggen maar het lijkt er ook op dat de wifi verbinding er met enige regelmaat een twintigtal seconden uit ligt maar dan weer vanzelf terugkomt(tablet, smartphones).
Best beantwoord door Be rt
Je signaal ziet er goed uit, geen problemen daar, maar al je huidige apparatuur eerste punt, splitter en modem zijn niet meer volgens de hedendaagse standaard.
Ziggo zal dit allemaal gratis voor je vervangen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en de juiste actie worden ondernomen.