NiekvE

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi speaker (Bose) iedere dag opnieuw verbinden

Ik heb een wifi speaker (Bose) die op mijn vorige adres goed werkte. Sinds ik verhuisd ben en alle Ziggo apparaten opnieuw verbonden heb, werkt het niet meer naar behoren. De wifi speaker is in principe continu met wifi verbonden en kan met een app bediend worden. Sinds een tijd heb ik iedere ochtend dat de app geen verbinding kan maken met de speaker en ‘Niet beschikbaar’ aangeeft. Als ik in de mediabox (192.168...) inlog zie ik dat de speaker nog wel verbonden is. Ook heb ik inmiddels al een nieuwe speaker opgestuurd gekregen van Bose omdat ze dachten dat het daar aan lag. Het lijkt nu toch echt aan de instelling van de wifi te liggen. Kan iemand me hierbij helpen?

2 Reacties 2
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Hey @NiekvE

Allereerst welkom hier op de Community!  De reden waarom je hier bent is alleen wat minder, rot om te lezen dat je problemen ervaart met de verbinding tussen het modem en je wifi speaker sinds je verhuizing. Ik ben erg benieuwd wat je zelf al hebt getest en gecheckt zoals bijvoorbeeld 

  • Speelt het probleem bij zowel 2.4Ghz als 5.0Ghz? (frequentieband aanpassen)
  • Ervaar je deze problemen ook met andere apparaten?
  • Maakt het verschil als je zowel de speaker als het modem terug zet naar de fabrieksinstellingen en deze opnieuw met elkaar verbind?

Als je dit hebt getest en het geen verschil maakt, zou je dan je profiel aan kunnen vullen met je postcode en huisnummer? Dan controleer ik het signaal voor je!   Laat ook weten wat het typenummer van je eigen Bose apparatuur is zodat we beter met je mee kunnen denken. 

NiekvE
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Mariska,

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd. Splitsing tussen 2.4 en 5 ghz al gemaakt. Dan gaat het paar dagen goed, en wanneer ik bijvoorbeeld een dag niet thuis ben geweest is de speaker niet meer goed verbonden en niet meer te zien in de app van het apparaat en moet ik dus alles weer resetten.

 

groet,

Niek

 

Uitgelicht topic