Vraag

Wifi gastnetwerk 2.4 of 5GHz voor beveiligingscamera

Hoi,

Ik heb verbindingsproblemen met mijn via wifi verbonden beveiligingscamera. Via de app YCC365 krijg ik geen verbinding meer. Resetten werk niet of heel tijdelijk.
In de beperkte handleiding staat dat alleen wifi via 2.4 GHz mogelijk is. 5 GHz is uitgesloten.

Om niet teveel in mijn huidige wifi instellingen te gaan rommelen, wilde ik het gastnetwerk van ziggo hiervoor gaan gebruiken.
Is bij jullie bekend of dit gastwerk alleen op 2.4 of 2.4+5 GHh draait?
Ik krijg dit niet ingesteld via de connectbox.

De eerdere topics over beveiligingscameras en de connectbox heb ik gezien, een passend antwoord zat er volgens mij niet tussen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Anton

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Als u uw camera's met het gastnetwerk verbindt zult u ze nooit vanaf een andere locatie kunnen zien. Het gastnetwerk kan op 2.4 en 5 GHz verbinden.
Bedankt voor je reactie. Wanneer ik de camera benader via de 4G verbinding van mijn gsm (=andere locatie), dan krijg ik ook beeld.

De camera heeft wifi nodig om verbinding te maken met het wereld wijde web. Vanaf welke locatie of met wat voor verbinding ik deze vervolgens benader is m.i. van onder geschikt belang.

Aangezien het gastnetwerk op 2.4 en 5 verbindt, heb ik nog de vraag of 5 GHz (tijdelijk) uit te zetten is.
Reputatie 7
Badge +22
Nee, u kunt dat niet instellen.
Reputatie 3
Badge
Andere router in combi met bridge van Ziggo box
Reputatie 7
Antonh schreef:

Wanneer ik de camera benader via de 4G verbinding van mijn gsm (=andere locatie), dan krijg ik ook beeld.

Dus je camera is wel gewoon online op dit moment? Misschien begrijp ik je probleem dan niet goed. Klopt onderstaande bewering?

Je kunt geen verbinding krijgen met je camera's via de app als je thuis bent (verbonden met je eigen wifi), maar vanaf een andere locatie (of bijv. via 4G) werkt het wel.

Reageer