1
Vraag
2
Reacties
GKL

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Wifi Connectbox gaat niet uit

Heb een arris connectbox met ipv4 software en gebruik Ubiquiti AP's voor mijn wifi, dus ik heb de wifi op de connectbox uit staan. Zie ik tot mijn verbazing toch een Ziggo SSID beschikbaar op mijn telefoon. (woon vrijstaand, buren hebben geen Ziggo). Blijkens de unifi controller staat deze direct naast een van mijn AP's (zeer sterk signaal) dus dat is echt mijn connectbox. Er is ook nog een losse zender zonder SSID uit de connectbox. In de webconfig van de connectbox staat alles echt uit. Als test heb ik de Wifi radio's aangezet op de connectbox, dan komen er 2 zenders bij met SSID Ziggo en de wifispots SSID met een nummer erachter. Wat ik wil is de wifi van de connectbox 100% uit.

Heb hem nog niet opnieuw opgestart (omdat dan mijn DHCP reserveringen zouden wegvallen naar verluid en ik geen zin heb om weer 3 uur op de configuratiepagina door te brengen).

Ik heb gezocht, maar niemand schijnt dit probleem ook gehad te hebben. Iemand een idee hoe dit kan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi GKL, welkom hier!

Interessante gebeurtenis wanneer je de wifi uit hebt staan. Daar lijkt dus iets mis te gaan. Top dat je hier hulp zoekt. Mijn eerste gedachte ging naar de Wifispots en ik zie dat je die gisteren uit hebt laten zetten. Was dat toevallig de oplossing voor het probleem, of speelt dit nog steeds?

Bekijk in context

2 Reacties 2
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi GKL, welkom hier!

Interessante gebeurtenis wanneer je de wifi uit hebt staan. Daar lijkt dus iets mis te gaan. Top dat je hier hulp zoekt. Mijn eerste gedachte ging naar de Wifispots en ik zie dat je die gisteren uit hebt laten zetten. Was dat toevallig de oplossing voor het probleem, of speelt dit nog steeds?
GKL
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ja dat was de oplossing. Na het uitschakelen van wifispots in mijn ziggo is het signaal na een kwartiertje verdwenen. ( Ik kwam erop aangezien de authenticatie met PEAP en certificaat ging.)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic